Skocz do zawartości

Mover


szadok

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem kiedyś telewizor Toshiba i był tak inteligentny, że włączał się czasem samoistnie, po zapaleniu światła w pokoju – miałem więc „pilota” we włączniku prądu na ścianie.

Wyobrażam sobie jak nocą , podczas burzy, wszystkie przyczepy z moverami zaczynają „jazdę”.

Kiedyś zjeżdżałem budą z platformy poszerzonego chodnika, na drogę i „zeskakując” uderzyłem podłogą budy, o podłoże – zawisłbym na moverze, gdybym go posiadał.

Wszystko jest fajne przed zakupem – takie są prawa marketingu.

Mover fajna zabawka ;)

Ale wszystkie ograniczenia i zagrożenia o których Adam pisze występują.

Nie jedna osoba przywaliłam Moverem o krawężnik....znam conajmniej jedną ;)

Na pewno najbardziej niebezpieczny jest montaż movera przed osią, bo przy większej przeszkodzie można uszkodzić ramę w budzie.

Mover zazwyczaj montujemy do dolnego rantu ramy klamrami a nie żadne technologiczne otwory...całość znacznie obniża prześwit i taka jest prawda.

Dopiero w tych fabrycznych urządzeniach gdzie zamontowany jest razem z ramą ten problem jest wyeliminowany..

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

To może kilka faktów:

- mover obniża prześwit o 4 cm: jedyna rzecz która jest poniżej dolnej krawędzi ramy to profil o  wym.4x4cm

- mover montuje się przed kołem ,żeby podczas jazdy nie robił za chlapacz

- jak napadacie na krawężniki sięgające prawie ośki przyczepy - faktycznie darujcie sobie mover

- nie można uruchomić mover błyskawicą, telefonem komórkowym ani magicznym gwizdkiem. Po ustawieniu przyczepy, rolki mover odsuwa się od opon,żeby te się nie deformowały. Dodatkowo ze wzgl. bezp odłącza się napięcie na centralce (tzw "heblem")

- przy długości budki 7,3 m od haka do "rufy" podjeżdżając pod mega krawężnik sięgający ośki, bardziej martwiłbym się o zwis tylny budki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze dodam,że konstrukcja movera działa jak rozpórka i usztywnia ramę przy osi.

Dla rozważających zakup:

-montaż w 3-4h pod blokiem

-używane mocno staniały,a dość łatwo zweryfikowac ich stan

Tyle obniża prześwit mover:

post-10026-0-05607700-1377949105_thumb.jpgpost-10026-0-47423200-1377949211_thumb.jpg

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobrażam sobie jak nocą , podczas burzy, wszystkie przyczepy z moverami zaczynają „jazdę”.

Kiedyś zjeżdżałem budą z platformy poszerzonego chodnika, na drogę i „zeskakując” uderzyłem podłogą budy, o podłoże – zawisłbym na moverze, gdybym go posiadał.

Mover jest załączony podczas samoistnego przemieszczanie cepki. Po tym manewrze się go rozłącza. Nic samo nie pojedzie.

Jeżeli ktoś walnął ramą o podłoże to tylko nie najlepiej świadczy o takim człowieku. Rozwali cepkę czy będzie miał mover czy też nie.

Kiedyś jadąc do Białego Brzegu utknąłem w lesie. Nie było możliwości skrętu zestawem. Wystarczyło wypiąć cepkę, odjechać autem, wziąć pilocik i bez problemu cepka podjechała pod auto pokonując przeszkodę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jaką cenę za używany napęd(movera) uznalibyście za atrakcyjną lub co najmniej przyzwoitą?

 

1500 zł., a może 150 zł. - chyba taniej ;)

:]

Teraz poważnie.

Na tak zadane pytanie nie można dobrze odpowiedzieć.

Przy tak ogromnej mnogości rozwiązań, producentów, a zwłaszcza stanu (mówimy o napędzie używanym) - atrakcyjna cena może się wahać w granicach od ok. 50 zł. (cena złomu) do ... powiedzmy 6000 / 7000 zł. (wypasiony napęd, markowego producenta, w bdb stanie).

:hmm:

Musisz bliżej określić, o jaki napęd chodzi, jakieś szczegóły i najlepiej jeszcze fotki.

IMHO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chciałbym za bardzo wchodzić w szczegóły.bo sam ich jeszcze dobrze nie znam.dostałem propozycję zakupu movera z montażem i chciałbym znać wasze zdanie. np." uważam,że za napęd w dobrym stanie,używany,z montażem,od sprawdzonego sprzedawcy(macie od niego przyczepki),który w razie problemu z urządzeniem naprawi je lub wymieni można zapłacić np.1500pln." albo,że np.2000 to niezbyt wygórowana cena,lub zdecydowanie za duża"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chciałbym za bardzo wchodzić w szczegóły.

 

Sam montaż jest banalny. Skoro piszesz tak tajemniczo, i bez szczegółów, to chyba chcesz aby Ci powróżyć :hmm:

Sorry, nie obraź się, ale nic nie wiem o tym sprzedawcy, o jego umiejętnościach i kwestiach serwisowych, a co ważniejsze - nic nie wiem o samym napędzie. Może być tak, że ktoś Ci napisze 1500 zł., to dobra cena, a później będziesz niezadowolony, bo za kilka miesięcy okaże się, że kupiony napęd ma ciągłe usterki, przekładnie łańcuchowe, wyeksploatowane rolki, pokrywane kruszywem, a które to pokrycie praktycznie wyszło już z produkcji i ogólnie jest to złom warty 50 zł., więc montaż kosztował Ciebie 1450 zł. i dalej nie masz napędu.

IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtańszy nowy z 2 gwarancją - sprawdzony, kosztuje lekko poniżej 3000zł. Ja swojego po 1,5 sezonu nie sprzedałbym poniżej 2500zł.. (właśnie ten model) - patrząc na to, że ludzie stare movery wystawiają po 1500-2000zł a są to konstrukcje mocno przestarzałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtańszy nowy z 2 gwarancją - sprawdzony, kosztuje lekko poniżej 3000zł. Ja swojego po 1,5 sezonu nie sprzedałbym poniżej 2500zł.. (właśnie ten model) - patrząc na to, że ludzie stare movery wystawiają po 1500-2000zł a są to konstrukcje mocno przestarzałe.

 

chłopaki... ja już mam kompletne graty napędu i waham się czy zamontować, to jak instrukcja każe - z przodu? Czy jednak z tyłu przyczepy?

Montarz na wiosnę co prawda ale tak się zastanawiam właśnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz żeby silniki,kable,złącza el. rolki i ich łożyska ślizgowe robiły za drogi chlapacz -montuj za osią

tak, to do mnie przemawia ale zastanawiam się czy nie ma innych przeciwskazań aby właśnie nie monotować z przodu.

Jak przeglądam testy z YT to montują różnie. Więc zastanawiam się, czy może czegoś nie wiem....

Edytowane przez Exen (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest tak, jak napisał Speedy (dosyć istotne dla trwałości samego napędu) :ok:

Czasem mogą być utrudnienia w postaci jakichś już zamontowanych sprzętów pod podwoziem lub kwestie konstrukcyjne ramy, ale to są jedyne przeciwwskazania i nie często się zdarzają :hmm:

Miałem tak kiedyś z poprzednim napędem (przeszkadzał trochę zbiornik szarej wody), jednak poradziłem sobie.

Konstrukcje mocowań napędów też są różne i jeden może wchodzić bez przeszkód, a inny za nic nie wejdzie, dlatego zawsze przed ostatecznym montażem, należy wszystko przymierzyć.

Montaż przed osią jest też lepszy dla prowadzenia budki, ale z kolei powoduje trochę większy nacisk zaczepu na kulę. To wszystko należy rozważyć i wybrać najlepszy sposób dla siebie.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.