Skocz do zawartości

Mover


szadok

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytania do osób użytkujących movery...

 

  • Czy ktoś wie, jaki rzeczywisty prąd pobiera mover (w trakcie ruszania, w trakcie jazdy w stanie ustalonym)? Przy okazji proszę o podanie masy przyczepy.
  • Czy Wasze movery ruszają od razu z pełną prędkością, czy może mają płynny rozruch - ruszają najpierw powoli, a potem przyspieszają?
  • Zatrzymanie movera jest płynne, czy nagłe?

Edytowane przez szadok (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mover to raczej nazwa firmy, a napędy są różne i rożne są ich właściwości. Ja mam napęd polskiej firmy, bardzo dobry- super relacja możliwości w porównaniu do ceny. Tu jest link do opisu: http://www.p1mover.p...anual2012PL.pdf . Zakupiłem bezpośrednio u producenta po zupełnie innej cenie niż proponuje Klaja i to w wersji automatycznej. Strona producenta:http://www.sklep.tradex-technology.com/?p=productsMore&iProduct=7&sName=smart-drive-single-electric. Można negocjować i to dość głęboko. Pozdrawiam.Kontakt: Piotr Dobek-tel. 509266494.

Edytowane przez NINED (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytania do osób użytkujących movery...

 

  • Czy ktoś wie, jaki rzeczywisty prąd pobiera mover (w trakcie ruszania, w trakcie jazdy w stanie ustalonym)? Przy okazji proszę o podanie masy przyczepy.
  • Czy Wasze movery ruszają od razu z pełną prędkością, czy może mają płynny rozruch - ruszają najpierw powoli, a potem przyspieszają?
  • Zatrzymanie movera jest płynne, czy nagłe?

 

Cześć.

 

odpowiadam :

 

1 - nie wiem jaki pobiera, używam akumulatora bosch silver 80Ah kwasowego, 2 letniego. Potrafię manewrować po ok 20-30 min, połowa pod górkę, nigdy prądu nie zabrakło.

2 - mój mover (zakupiony od kolegi Szantymen - http://www.allcamp.pl/enduro-naped-do-przyczepy-em-4444-p-1046.html - w cenie niższej delikatnie niż na www) rusza powoli, dopiero po ok 3 sekundach rozwija swoją "mega" prędkość czyli w tłumaczeniu - pewnie wlecze się pod górę..... niewiele modeli to potrafi.

3 - zatrzymanie jest nagłe i nie przyjemne - szczególnie jak jedziesz na wprost z górki, wtedy po puszczeniu guzika na pilocie dość mocno szarpnie przyczepą

 

kolejne zalety posiadanego przeze mnie urządzenia - brak rolek ściernych (metalowe praktycznie nie do zdarcia), prosty mechanizm załączania - jeden ruch kluczem o 180stopni (w 3/4 ruchu sprężyna dociąga urządzenie sama), Zasięg pilota - aż za duży, czasem łapę się że manewruje 20 m od przyczepy co bezpieczne nie jest. Pobór prądu - zadowalający, montaż banalny. I co najważniejsze - jest możliwość dołożenia 2 dodatkowych silników - centrala przystosowana również do przyczepy 4-kołowej.

 

DMC przyczepy 1250, MW zapakowanej - poniżej 1000kg

 

Ogólna opinia po 2 miesiącach i ok 5 wyjazdach:

 

1 - nie wyobrażam sobie już życia bez movera

2 - aby wyjechać z domu bez movera -potrzebowałem albo 4 chłopa i auta, albo najlepiej traktora, - a itak trawnik TEŚCIOWEJ :klotnia: ZAORANY, teraz wystarczy mi pilot :]

3 - na kempingach staję gdzie chcę, łatwo najadę na klin (do poziomowania), jest o 100% szybciej niż kiedyś

4 - strome kempingi w Chorwacji nie są już wyzwaniem

5 - oszczędzam sprzęgło oraz najazd w przyczepie (przy cofaniu)

6 - może to śmieszne - ale użyłem movera do utwardzenia terenu pod przyczepą - BAJKA..... nic już się nie zapada.....

 

7 - cena........... to jest jedyny minus, u niektórych jeszcze waga.....

 

ostatnia zaleta - na pewno zdemontuję go przed sprzedażą przyczepy - pewnie nawet jakbym kupował kampera, bo przecież wart jest prawie 1/4 przyczepy (ceny używek nadal wysokie).....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam mover zakupiony trzy lub cztery lata od firmy której link podaje NINED. Powiem szczerze, że ceny na stronie trochę mnie zaszokowały.Podrożało strasznie. Ja za swój mover do cycepki jednosiowej dałem coś koło 3000 zł.

Potwierdzam wszystko co napisał MAAREC. Tyle tylko, że już dłużej z tego urządzonka korzystam. Acha, ja używam trzyletniego akumulatroa 100 Ah. I nie jest to jakiś firmowy aku. Jest to jakiś zwykły "made in China"- kwasowy, kupiony w Tesco.

SZADOK jeśli się zastanawiasz nad kupnem movera to naprawdę polecam. Tymbardziej, że przy sprzedaży cycepki można go bez problemu zdemontować i zamontować w innej. A ile nerwów zaoszczędzonych przy ustawianiu cycepki - nie ocenione. :bzik:

Edytowane przez pwtwsw (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co napisał MAAREC to prawda - użytkuję identyczny , od siebie dodam że moja przyczepa załadowana waży 2000 kg. z małym ogonkiem co nie robi różnicy w działaniu Movera

i po każdym ustawianiu budki gratuluję sobie zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mover to nazwa robocza przyjęta przez firmę Truma. Producentów jest wielu i co chwila pojawiają się nowi . U nas na stronie w opisie Enduro2 masz film z testu kilku napędów i są pokazane pobory prądu na prostej i na wzniesieniu. Różnice są bardzo duże spowodowane jest to przekładniami jakie są zastosowane w napędach. Większość napędów startuje z mniejszej prędkości, jest plus bo niema szarpania, ale szczególnie jest to przydatna funkcja do dojeżdżania przyczepą do haka w samochodzie. Bardzo ważną funkcją jest blokada napędu przy zatrzymaniu się na wzniesieniu, żeby nie gonić przyczepy kiedy zacznie sama zjeżdżać w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytania do osób użytkujących movery...

 

  • Czy ktoś wie, jaki rzeczywisty prąd pobiera mover (w trakcie ruszania, w trakcie jazdy w stanie ustalonym)? Przy okazji proszę o podanie masy przyczepy.
  • Czy Wasze movery ruszają od razu z pełną prędkością, czy może mają płynny rozruch - ruszają najpierw powoli, a potem przyspieszają?
  • Zatrzymanie movera jest płynne, czy nagłe?

 

Dane techniczne:

 

  1. Smart Drive ELECTRIC (max. 3 000 kg) oraz Smart Drive Twin Axle ELECTRIC
    (max. 3 000 kg):
    • Masa własna (bez akumulatora) 37,5 kg;
    • Zalecany akumulator - min. 80 Ah, 12V;
    • Prędkość jazdy - 15 cm/s;
    • Pobór prądu - średnio 20 A, max. 60 A, st. by 15 mA;
    • Wysokość movera Smart Drive - 230 mm (najniższy punkt movera znajdzie się 6 cm poniżej dolnej płaszczyzny ramy w miejscu jego zamontowania na całej szerokości przyczepy.

Prądu pochodzącego z 80Ah akumulatora wystarcza na kilka, kilkanaście godzin "zabawy". Informacja uzyskana na Expo Caravaning 2009 - Chorzów, gdzie pilot "nie stygł" przez dwa bite dni :)

Przyczepa z tym systemem startuje bardzo płynnie. Jak wspomniano wcześniej jest to najbardziej pomocne podczas manewrów wymagających dokładności:

- dojazd nad hak,

- przejazd obok przeszkód (przyczepy, samochody, drzewa, słupy, budynki, oraz precyzyjne (na milimetry - DOSŁOWNIE) parkowanie oszczędzające miejsce w garażu czy pod wiatą,

 

Zatrzymanie przyczepy jest natychmiastowe lecz na tyle elastyczne by nie powodować szarpnięcia. Pracę urządzenia można ocenić samodzielnie korzystając z zakładki FILMY na stronie poniżej:

http://www.tradex-te...a/galeria/1.jpg

 

Pełna specyfikacja poniżej:

PEŁNA SPECYFIKACJA<li>Ważna informacja!

Firma wycofała się z produkcji "MOVERÓW" w wersji manualnej i w ofercie ma tylko automatyczne urządzenia manewrujące.

 

Tanio nie jest, ale do cen automatów konkurencji wiele brakuje :)

- 5 600,00 (do przyczep jednoosiowych)

- 6 000,00 (do przyczep dwuosiowych)

- 400,00 (przeprogramowanie urządzenia z jedno do dwuosiowej wersji i odwrotnie)Szczegółowe pytania najlepiej kierować telefonicznie 509 266 494

 

Z wyrazami szacunku

 

SMARTdrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi w tym wątku.

Co do potrzeby napędu (już się poprawiam, nie będę używał nazwy mover ;) ):

tak - mój kręgosłup stanowczo domaga się napędu. Widzę taką konieczność.

Dodatkowo - przy wszelkich manewrach jestem sam

- żona zajęta jest dzieciakami, coby pod dyszel nie wlazły :)

- dzieciaki na tyle młode, że na razie nie pomogą.

A specyfikację wyjazdów mamy raczej na dziko i raczej sami. Więc... no jak już pisałem - zostaję sam :)

Oczywiście można sobie radzić inaczej (linka, wciągarki, etc) ale to wymaga czasu, a tego czasu najczęściej nie ma, bo zazwyczaj albo się gdzieś spieszymy, albo dzieci marudzą, albo pada deszcz :P:)

 

 

Cena nowych urządzeń niestety jest mocno wysoka, co skłania mnie do poszukiwań alternatywy... Więc albo konstrukcja własna, albo jakaś używka... Dlatego dopytuję się o to jak pracują Wasze urządzenia, żeby móc ew. ocenić stan używki, bądź wiedzieć w jakim kierunku iść przy konstruowaniu (i czy w ogóle mam na to szanse).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj w Bieruniu w S- campie. Ja tam zakładałem napęd firmy Movera. Przyczepa półtory tony i napęd daje radę. Jest na rolkach metalowych, nie niszczy opon, rusza przyzwoicie i jest precyzyjny. Cena też była niezła, z gwarancją i montażem. Mam pewny sprzęt.

 

Z używkami może być różnie. Nikt raczej dobrego napędu nie sprzedaje. Przy wymianie cepki napęd jest przekładany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używki nie koniecznie muszą być wadliwe.

Przekładane z przyczepy na przyczepę to tylko u Nas . Niemiec , Angol nie będzie się w to bawił bo za granicą to już żaden mega luksus i coraz częściej mover jest w standardzie.

Dużo ściąganych do Nas przyczep nie nadaje się do użytku a movery często z nich są w dobrym stanie sprzedawane osobno

 

Zakładałem dwie używki z niedawnych ofert z Allegro i poza dorobieniem sterowania ( zagubione piloty) bujają wyśmienicie. Poza tym mover to niemal konstrukcja cepa. Jak silnik cały to reszta jeszcze pohula- przekładnia nie do zdarcia. Co najwyżej wymiana szczotek ale to banał.

 

A różnica w cenie kolosalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mowerek- fajna sprawa. Co prawda zawsze można skorzystać z pomocy

 

w ustawieniu przyczepy. Zawsze to jakiś pretekst do integracji. Lepiej

 

jest go jednak mieć i kożystać kiedy jest potrzeba.

 

Chodzi mi jednak o coś innego. Kiedyś głęboko zastanawiałem się

 

nad kupnem, ale u mnie jest tak. Przyczepa- masa własna 900kg.

 

dpuszczalna sałkowita 1000kg. Wychodzi, że ładowność tylko 100kg.

 

Mam już zamontowaną klime to ok. 20kg. Mower z aku to razem

 

jakieś 60kg. Zostałoby tylko ok. 20kg. do załadunku przyczepy.

 

Myślę, że przy takim limicie mało kto się zmieści.

 

Dlatego ja niestety go nie zamontuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowerek- fajna sprawa. Co prawda zawsze można skorzystać z pomocy

 

w ustawieniu przyczepy. Zawsze to jakiś pretekst do integracji. Lepiej

 

jest go jednak mieć i kożystać kiedy jest potrzeba.

 

Chodzi mi jednak o coś innego. Kiedyś głęboko zastanawiałem się

 

nad kupnem, ale u mnie jest tak. Przyczepa- masa własna 900kg.

 

dpuszczalna sałkowita 1000kg. Wychodzi, że ładowność tylko 100kg.

 

Mam już zamontowaną klime to ok. 20kg. Mower z aku to razem

 

jakieś 60kg. Zostałoby tylko ok. 20kg. do załadunku przyczepy.

 

Myślę, że przy takim limicie mało kto się zmieści.

 

Dlatego ja niestety go nie zamontuje.

 

 

 

Jest jeszcze jedna opcja:

wożenie akku do napędu w bagażniku samochodu.

Można go podpinać w sytuacjach koniecznych, przy pomocy np. tzw. szybkich klem zatrzaskowych, a później ponownie chować.

Na krótka pracę spokojnie wystarczy nawet mały akku (np. ok. trzydzieści kilka do 45 Ah).

W ostateczności może być nawet akku samochodu.

Nie wszystkie napędy ważą 36 - 40 kg., czy więcej.

Są modele o masie ok. 25 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowerek- fajna sprawa. Co prawda zawsze można skorzystać z pomocy

 

w ustawieniu przyczepy. Zawsze to jakiś pretekst do integracji. Lepiej

 

jest go jednak mieć i kożystać kiedy jest potrzeba.

 

Chodzi mi jednak o coś innego. Kiedyś głęboko zastanawiałem się

 

nad kupnem, ale u mnie jest tak. Przyczepa- masa własna 900kg.

 

dpuszczalna sałkowita 1000kg. Wychodzi, że ładowność tylko 100kg.

 

Mam już zamontowaną klime to ok. 20kg. Mower z aku to razem

 

jakieś 60kg. Zostałoby tylko ok. 20kg. do załadunku przyczepy.

 

Myślę, że przy takim limicie mało kto się zmieści.

 

Dlatego ja niestety go nie zamontuje.

 

 

 

Podjedź sobie zważyć przyczepę gdzieś na wagę bo może się okazać że będziesz posiadał większą ładowność bo MW podali z dwoma butlami 11kg gazu i pełnym zbiornikiem wody - u mnie w cepie tak było i różnica wynosiła prawie 100kg

 

Jeżeli chodzi o movera, to bardzo pomocna rzecz, miałem i naprawdę byłem z niego zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna opcja:

wożenie akku do napędu w bagażniku samochodu.

Można go podpinać w sytuacjach koniecznych, przy pomocy np. tzw. szybkich klem zatrzaskowych, a później ponownie chować.

Na krótka pracę spokojnie wystarczy nawet mały akku (np. ok. trzydzieści kilka do 45 Ah).

W ostateczności może być nawet akku samochodu.

Nie wszystkie napędy ważą 36 - 40 kg., czy więcej.

Są modele o masie ok. 25 kg.

Kristofer, jasne że wożenie aku w samochodzie to jest jakieś wyjście. Prawdę mówiąc

 

całkiem rozsądne. Tyle tylko, że idąc moim tokiem myślenia, przy montarzu standartowego

 

mowera to zysk ok. 20kg. To jednak trochę mało na załadunek przyczepy.

 

 

 

Podjedź sobie zważyć przyczepę gdzieś na wagę bo może się okazać że będziesz posiadał większą ładowność bo MW podali z dwoma butlami 11kg gazu i pełnym zbiornikiem wody - u mnie w cepie tak było i różnica wynosiła prawie 100kg

 

Jeżeli chodzi o movera, to bardzo pomocna rzecz, miałem i naprawdę byłem z niego zadowolony.

 

Trafiłeś w dziesiątke. Prawie 30 lat karawaningu, kilka przyczep.

 

 

Jednak to prawda, człowiek uczy się przez całe życie.

 

Nie pomyślałem o butlach gazowych. Umnie jest faktycznie

 

miejsce na dwie duże. Praktycznie wożę jedną, na dodatek ALU

Edytowane przez marko6 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.