Skocz do zawartości

Mover


szadok

Rekomendowane odpowiedzi

Zalety, porady i odpowiedzi  <  polecam,  Pytania i odpowiedzi

 

Zasadniczo system manewrowania Mover®

można jednakże zainstalować zarówno przed jak i za osią pojazdu.

 

Pozdrawiam,

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ok, dziękuję Wszystkim.

Zamontuję zgodnie z instrukcją, czyli z przodu o ile faktycznie nie będzie przeszkód ku temu... ale to dopiero na wiosnę...

 

btw, montując z tyłu zawsze można założyć jakiś pokrowiec lub ostatecznie owinąć strechem :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.caravanmoversonline.co.uk/oem/magic-mover.html

 

Posiadam taki.

A było to tak : kiedy przywieźliśmy pod dom budkę po zakupie trzeba było wjechać nią na posesję. Godzina późna bardzo i silna ekipa : ja (odcinek lędźwiowy kręgosłupa do kapitalki) moja żona (drobne dziewczę raczej) no i  Speedy który spadł z chmur. Powiem tak : wjechaliśmy nią ręcznie, minimalna górka.... Po rozbujaniu weszła.Ale łatwo nie było. Hura !. Przyszła pora wyjazdu na przegląd i.... Poprosiłem znajomego wypchnęliśmy (tym razem minimalnie z górki)  A po powrocie z przeglądu przegląd ulicy i szukanie chętnego do pomocy....O naturo złośliwa pomyślałem,że jak tak ma być to ja chyba podziękuję.

W jednym z postów pozwoliłem sobie wspomnieć o firmie J- Trans. Byłem tam swego czasu w poszukiwaniu budki.Właściciel p. Krzysztof - gość otwarty dla całego świata. Wyczarował dla mnie movera, z gwarancją, pełną dokumentacją.Nagrał i przesłał film. To jest podejście !!! Cena uwaga : 2000 pln. Jeżeli bardzo bym chciał dopłacić pare funciaków to mam gwarancję 5 letnią.

Prawdą jest to co pisze Speedy, montaż to parę godzin. Oprócz tego(dwie lampki nocne, mnóstwo bałaganu dookoła cepki,trochę improwizacji, plandeka do leżenia i dwóch zawziętych wariatów) . A potem o 00.30 zabawa w manewrowanie po podwórzu.

Z moich doświadczeń wiem,że :

- mover warto mieć i basta

-manewry dokładne co do centymetra ( no może dwóch)

-gdybym miał ręcznie zaparkować przyczepę tam gdzie stoi teraz .... :oslabiony:  ( pięć osób i dwie godziny - o ruinie psychiki nie wspomnę) 

A czytając ten temat wiem, że taki już urok tego forum : zawsze staramy się znaleźć problem... nawet tam gdzie go nie ma... A to prześwit, a to waga, a to akumulator.... Bright side panowie !!!  Jak to mawia Speedy lepiej kupić imadło : prosta konstrukcja i obsługa łatwa... :thank:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny napęd podlinkowałeś, jeśli kosztuje 2000 zł. Jeśli możesz  to powiedz czy napęd rolki jest realizowany przez łańcuch czy przekładnię zebatą. Jakoś nie mogę tego doczytać z opisu na stronie.

 

Mnie się podoba mover i nie mam wątpliwości, że to wygodne urządzenie. nIestety nie da się patrzeć tylko na "bright side of life" (

) Jednak jest problem - masa. Mover to 37 kg i do niego producent rekomenduje akumulator 110 Ah, który waży w zależności od producenta od 32 do około 40 kg. Przy czym akumulatory lżejsze to rozruchowe Ca-Ca, które nie nadają się za bardzo do przyczepy. A cięższe to akumulatory kwasowe głębokiego rozładowania. Czyli z grubsza licząc około 75 kg ładowności przyczepy tracimy na mover i jego zasilanie. Jeśli jesteśmy z masą na styk to redukcja nośności o 75 kg jest subiektywnie bardzo duża. Mover daje wygodę, ale wygodę daje też możliwość przewiezienia ubrań na półkach w przyczepie, a nie w walizce w bagażniku samochodu i później przenoszenie za kazdym razem na kempingu. Po prostu fajnie by było mieć przyczepę o dużej ładownosci i z moverem, ale rzadko się to zdarza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym kierują się producencie podając tak duże aku jako zalecane. Mój mover może pobrać max 120A,czyli taki aku starczyłby na 1h jazdy non stop w maksymalnym obciążeniu. W całym sezonie chyba tyle nim nie jeżdżę (pomijam kwestie obciążenia maksymalnego). Średni pobór prądu to 25A i właśnie mam zamiar wróć do siebie akumulator AGM 25Ah(max 10kg).

 

Pat68 ma i przekładnię i łańcuch.

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mówiłem....tym razem waga.... Albo mover i akumulator albo talerze i szklanki ( oczywiście to żart ). A może spróbujmy tak : uśrednijmy zużycie Ah przez mover ( nie podjeżdżamy w pionie, teren na campingach raczej płaski - chyba) ile czasu zajmie nam zaparkowanie przyczepki... No i wyjdzie na to, że Speedy ma znowu (czyt. jak zwykle) racje.Wcale tak wielki akumulator nie jest konieczny. A z drugiej strony: setki ludzi movera nie ma i pewnie nigdy nie będzie miało.Bo po co?

 

Fajny napęd podlinkowałeś, jeśli kosztuje 2000 zł. 

Tyle za niego zapłaciłem. Nic na to nie poradzę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A może spróbujmy tak : uśrednijmy zużycie Ah przez mover ( nie podjeżdżamy w pionie, teren na campingach raczej płaski - chyba) ile czasu zajmie nam zaparkowanie przyczepki...

 

Pisałem o tym chyba z rok temu :hmm:

np.   tu  

 

Jeśli warunki terenowe nie są wymagające, a jedynie ograniczony obszar manewrowania i chcemy użyć napędu, to jego praca trwa max 2 - 3 minuty i to z przerwami. Przypuszczam, że taki uśredniony pobór prądu w okolicy 30 A będzie ok. Wynika z tego, że nawet accu 25 do 30 Ah bez problemu da radę (oczywiście odpowiedniego typu, a nie dowolny).

 

Było jeszcze o napędach np.   tu   



ok, dziękuję Wszystkim.

Zamontuję zgodnie z instrukcją, czyli z przodu o ile faktycznie nie będzie przeszkód ku temu... ale to dopiero na wiosnę...

 

btw, montując z tyłu zawsze można założyć jakiś pokrowiec lub ostatecznie owinąć strechem :]

 

  Tu  masz jeszcze o tym rozmowę.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zauważyłem  :look:  , dzięki za podpowiedź :ok:

Wobec tego napiszę: bzdura totalna i wymysł tego i podobnych sprzedawców - ten może handluje też akumulatorami :niewiem:

To przecież najzwyczajniej w świecie standardowy napęd "Enduro EM303"
 

post-8228-0-89003100-1382963396_thumb.jpg

Z tego, co wiem, to producent nie podaje zaleceń co do pojemności accu przy żadnym ze swoich produktów, natomiast posiada w ofercie zestaw zasilający, który wymienia w ofercie.

 

post-8228-0-22997500-1382963536_thumb.jpg

Żródło:
http://www.enduro-europe.eu/en/home/

Proszę zwrócić uwagę na pojemność tego accu, a przy tym i jego masę. Oczywiście, jak wcześniej gdzieś pisałem, accu nie może być dowolny. Do kilkuminutowych manewrów, w niezbyt trudnym terenie, nie jest potrzebna kosmiczna pojemność akumulatora i to by było na tyle.

P.S.
Zestaw, o którym piszę jest dosyć kosztowny (prawie w cenie napędu), ale to z uwagi na fakt, że miał mieć jak najmniejszą masę i pojemność accu (20 Ah). Z tego powodu zastosowano akumulator litowy, a te, jak wiadomo, są wciąż bardzo drogie.

Chcąc mieć namiastkę takiego zestawu, (tańsze rozwiązanie, ale niestety ważące ok. 10 - 12 kg.) można zastosować akumulator żelowy lub AGM o poj. ok. 25 - 30 Ah z możliwością obciążenia go prądem ok. 120 A.
Pamiętać też trzeba, że przy tak małej pojemności akumulatora, po każdym jego użyciu, należy go jak najszybciej doładować do parametrów znamionowych.

 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie gdzie / jaki producent zaleca tak pojemny accu :hmm:

@Kristofer

 

Firma Truma tak to ujmuje:

Cytat...

Akumulatory,

Do eksploatacji zaleca się tzw. akumulatory napędowe lub

oświetleniowe. Odpowiednie są również akumulatory żelowe

oraz akumulatory z ogniwami okrągłymi.

Akumulatory te są przeznaczone do wysokiego poboru prą-

du i są one odpowiednio trwałe. Zużycie prądu przez system

manewrowania Mover® wynosi przy maksymalnym nachyleniu

i ciężarze maks. do 120 A. Wybór właściwego akumulatora

zależy od czasu lub zakresu stosowania (kolejne odbiorniki

w przyczepie kempingowej). Do eksploatacji systemu mane-

wrowania Mover® zalecane są akumulatory pojemności powy-

żej 60 Ah.

Przykład:

Całkowicie naładowany akumulator ołowiowo-kwasowy

pojemności 60 Ah umożliwia pracę systemu manewrowania

Mover® przy pełnym obciążeniu przez ok. 30 min (zależnie od

ciężaru przyczepy kempingowej, typu akumulatora orz tere-

nu). W przypadku terenu płaskiego system manewrowania

Mover® odznacza się przeciętnym poborem prądu ok. 20 A i

przez to czasem pracy ok. 3 godzin.

W przypadku akumulatorów żelowych lub z ogniwami okrągły-

mi można stosować również mniejsze akumulatory.

Akumulatory o większej pojemności umożliwiają dłuższą pracę.

 

 [PDF] Mover® SR - Truma  < zerknij

 

Pozdrawiam,

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ ja to wszystko wiem, nie muszę tego oglądać ;)
Sam tłumaczyłem konkretne zależności, "potrzeby" napędów i ich parametry nawet chyba w tematach, do których odnośniki podawałem kilka postów wcześniej.

Moja ostatnia wypowiedź dotyczyła wyłącznie pewnych, konkretnych sytuacji (mniej, wiecej od postu # 65 tego tematu), oraz co wtedy, gdy chcąc obniżyć masę budki (przekroczone DMC) myślimy o wyrzuceniu np. 90 Ah accu. Czy wystarczy mniejszy accu itd., itp.

Obecnie mam podobną sytuację, jak np. Speedy. Mam założoną nową żelówkę 130 Ah, bardzo konkretnego producenta i rozważam na czas jazdy zainstalowanie "malutkiego" accu, wyłącznie dla movera (gdy zajdzie taka konieczność).

Takich przypadków dotyczył mój ostatni post

Z pozdrowieniami  :hej: .

 

P.S.

Na marginesie.

Producenci podają czasem pojemność z dużym zapasem. Trzeba brać poprawkę, że nasz rynek przyczep (mniejsze, lżejsze, mniej dwu osiowych itd.) nieznacznie różni się od "ichniego".

Poza tym, Movera, Frankana  itp. firmy, sprzedają zestawy, gdzie w standardzie są accu AGM (te z okrągłymi ogniwami, o których piszesz, czyli z elektrolitem w spiralnie zwiniętych matach z włókna szklanego)o pojemnościach w okolicy 45 Ah , a świadczy to o tym, że taka pojemność też w zupełności wystarcza.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z perspektywy czasu z używaniem moovera z akumulatorem 80 Ah-żelowy i uważam, że to jest w sam raz. Czasami zachodzi konieczność dłuższego manewrowania przyczepą i wtedy nie martwię się, że nagle "braknie" prądu. Zresztą jak już wcześniej napisaliście zależy to od wielu czynników. Raz wystarczyłoby mieć 20-tkę a drugim razem zabraknie 100-ki. Poz tym sterowniki mają zabezpieczenie temperaturowe, które nie pozwoli jechać do upadłego - w mojej instrukcji pisze ok. 15 min co w prostym przeliczeniu daje ok 100 m trasy. Biorąc jeszcze pod uwagę przerwy w jeździe to można przejechać ok 150 m bez zadziałania czujnika termicznego.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma REIMO dla Enduro zaleca akumulator: 12 V / 85 Ah co najmniej > więcej

 

Inne akcesoria tej firmy:

Za 39,95 €  >  pojemnik na mover

 

Za 32,90 €  >  Pinpoint

 

Pozdrawiam,

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.