Skocz do zawartości

Problem z dodatkowym zasilaniem


dex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Od miesiąca jestem posiadaczem przyczepy Elddis i mam mały problem z dodatkowym gniazd do zasilania lodówki w czasie jazdy i ładowania aku w przyczepie. Problem polega na tym, że zrobiłem instalację w samochodzie zgodnie z opisem zamieszczonym na forum tj. kabel od aku 4mm, przekaźnik sterowany przełącznikiem, gniazdo pasujące do drugiej wtyczki w przyczepie - 7 bolców z tym, że środkowy "odwrotnie" od standardu, czyli bolec, masa do gniazda pociągnięta z miejsca gdzie fabrycznie podłączono masę do świateł tylnych (kabel 5mm linka), Minus podłączony do pinu 3, plus jest na pionach 2, 4, 6, światła cofania pominąłem.

Po uruchomieniu silnika przełączam włącznik i pojawia sie prąd w gnieździe (na pinach 2, 4, 6). Teoretycznie jak do tej pory wszystko jest OK. Jako że jestem LAIKIEM w 500 % byłem dumny, że mi się udało. LECZ

Sprawdziłem przyczepę i lodówka działała (tzn. świecił się przełącznik 12v w lodówce). Jednak po ponownym wyłączeniu przełącznika w samochodzie (brak zasilania w gnieździe) przycisk na lodówce dalej świeci. Jak już wcześniej pisałem moje pojęcie na temat elektryki jest właściwie zerowe i boję się, że takie objawy oznaczają kłopoty. Słyszałem, że odpowiada za to brak masy i że w angielkach powinny być podłączone dwie masy - tylko gdzie?

Dodam, że poprzedni właściciel twierdzi, że wszystko działało. Lecz robił mu tą instalację elektryk. Myślę, że nie miał powodu żeby ściemniać, ponieważ w czasie kupna ja o to nie pytałem, bo nie miałem pojęcia, że taka instalacja istnieje.

PROSZĘ O POMOC - nadmienię, że przeszukałem forum i nic na ten temat nie znalazłem. Może jednak źle szukałem.

 

Ewentualne odpowiedzi bardzo proszę pisać w sposób zrozumiały dla laika - DZIĘKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach