Skocz do zawartości

Koszt przeglądu


Rekomendowane odpowiedzi

lukpyr - obawiam się, że nie otrzymasz pozwolenia jeżeli nie będziesz miał "przelotu". Podaj jakąś podstawę prawną.

Kolega uruchamiał stację, i opowiadał dość szczegółowo o warunkach. Jutro dopytam. Przyznam - pewien nie jestem.

 

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 7 września 1999 w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji kontroli pojazdów.

(Dz. U. z dnia 13 października 1999 r.)

WYMAGANIA TECHNICZNO-ORGANIZACYJNE DLA STACJI KONTROLI POJAZDÓW

1. Warunki ogólne

┬ž 1. 1. Stacja kontroli pojazdów powinna znajdować się w pomieszczeniu przelotowym, zapewniającym jeden kierunek ruchu. Dopuszcza się pomieszczenie nieprzelotowe - w odniesieniu do stacji przewidzianej do badania pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t lub stacji wykonującej badania specjalistyczne, o ile istnieje możliwość wykonania badania technicznego zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach.2. Jeżeli stacja kontroli pojazdów jest częścią zakładu prowadzącego także inną działalność, powinna ona być wydzielona (odgrodzona) z pozostałego terenu z zapewnieniem bezpośredniego do niej dojazdu.3. Pojazdom oczekującym na badanie techniczne powinna być zapewniona możliwość swobodnego ich zaparkowania. Liczba miejsc do parkowania powinna wynosić co najmniej: 1) 4 - dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, 2) 2 - dla pozostałych pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W miejscowości w której stacjonuję przyczepą są trzy stacje kontroli pojazdów z czego tylko jedna teoretycznie jest przelotowa ponieważ pod drugimi drzwiami urządzili skład materiałów budowlanych i nie da się otworzyć.

Ale to pikuś w porównaniu do testu hamulców w aucie z napędem na cztery koła. Nie znalazłem jeszcze stacji z przyrządem do badania takich aut. Za każdym razem krew mnie zalewa jak diagnosta każe wjechać na rolkę i demoluje mi napęd badaniem z którego i tak nic nie wynika bo kół nie da się rozkręcić do wymaganej prędkości.

Edytowane przez blacktag (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W miejscowości w której stacjonuję przyczepą są trzy stacje kontroli pojazdów z czego tylko jedna teoretycznie jest przelotowa ponieważ pod drugimi drzwiami urządzili skład materiałów budowlanych i nie da się otworzyć.

Ale to pikuś w porównaniu do testu hamulców w aucie z napędem na cztery koła. Nie znalazłem jeszcze stacji z przyrządem do badania takich aut. Za każdym razem krew mnie zalewa jak diagnosta każe wjechać na rolkę i demoluje mi napęd badaniem z którego i tak nic nie wynika bo kół nie da się rozkręcić do wymaganej prędkości.

 

Są stacje z tzw. ,, wolną rolką " ale takich urządzeń jest w Polsce bardzo mało , na palcach jednej ręki można policzyć

 

Badanie na rolkach w Twoim przypadku nie powinno mieć miejsca :czerwona:

 

Na stacji w takich przypadkach jest od tego opużnieniomierz i w/g prawa takim przyrządem powinny zostać zbadane hamulce , a raczej ich skuteczność :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOO to bardzo ciekawe masz na to jakieś konkretne paragrafy? Nie dawno była na ten temat dyskusja na grupie subaru i wyszło że wszyscy podczas tego badania zagryzają zęby, zamykają oczy i jakoś z tym żyją. Jak wygląda badanie opuźnieniomierzem ? Czy każda stacja powinna być wyposażona w coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw poczytaj :

 

 

http://www.warsztat.pl/pl/news/6841/badanie-pojazdow-z-napedem-4x4

 

Oczywiście nie każda stacja ma takie rolki , ale opóżnieniomierz musi posiadać każda stacja .

 

Tutaj masz lekturę na temat tego urządzenia , przyjemnego czytania :banan:

 

 

http://testpol.pl/news_files/977955e26be49200d3e3d963120d12f6.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOO to bardzo ciekawe masz na to jakieś konkretne paragrafy? Nie dawno była na ten temat dyskusja na grupie subaru i wyszło że wszyscy podczas tego badania zagryzają zęby, zamykają oczy i jakoś z tym żyją. Jak wygląda badanie opuźnieniomierzem ? Czy każda stacja powinna być wyposażona w coś takiego?

 

To może przytoczę Ci , Wam niektóre akty prawne zwiane z badaniami hamulców :

zgodnie z załącznikiem nr.2 dz.ust.227poz.2250\2003

 

4. Badania skuteczności i równomierności hamowania, z zastrzeżeniem ust. 5, dokonuje się przez pomiar sił hamowania na urządzeniu rolkowym lub płytowym do kontroli hamulców. Pomiar sił hamowania pojazdów z napędem na wszystkie koła na urządzeniu rolkowym dopuszczalny jest, jeżeli zezwala na to producent pojazdu. W takim wypadku należy przestrzegać szczegółowych warunków pomiaru producenta pojazdu.

5. Dopuszcza się badanie skuteczności hamowania przez pomiar opóźnienia hamowania - w odniesieniu do pojazdów, których cechy uniemożliwiają przeprowadzenie badania zgodnie z ust. 4.....................

...............ar. 16.1.Skuteczność hamowania określa sie wskaźnikiem , który jest stosunkiem siły hamowania do siły wynikajacej z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu lub stosunkiem opóźnienia hamowania ( uzyskanego na drodze poziomej o nawiewrzchni twardej, suchej i czystej) do przyspieszenia ziemskiego.

2. Wskaźnik skuteczności hamowania nie może być mniejszy niz podany w tablei "Wskaźniki skuteczności hamowania", stanowiacej załącznik nr 7 do rozporządzenia.

3. Hamulce uważa się za sprawne , jeżeli wymagana skuteczność jest uzyskiwana bez nadmiernego odchylenia prostoliniowego toru ruchu pojazdui nadmiernych drgań.

4. Hamulec postojowy powinien zapewniać unieruchomienie całkowicie obciążonego pojazdu na wzniesieniu i spadku o pochyleniu co najmniej 16%, a całkowicie obciążonegozespołu pojazdów - co najmniej 8%

SA to tylko wybrane watki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie tylko że diagności słodko to olewają. Pomimo że zawsze wyraźnie informuję że auto ma napęd na cztery koła i instrukcja (producent) informuje że badanie hamulców powinno odbywać się na przyrządzie umożliwiającym swobodne obracanie się przeciwległej osi. Zawsze słyszę że albo wskakuje na rolki tak jak każdy albo do widzenia bo blokuję kolejkę. Próbowałem już na trzech stacjach zawsze to samo. Różnica pomiędzy stacjami jest tylko taka że niektórzy traktują wjazd na rolki od picu a niektórzy kręcą osią na chama aż serce boli. Ale teraz się nie dam ciekawe co zrobią..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Koledzy , pytanie w tym temacie . Jaki jest stan obecny przepisów. Kończy mi się termin badania technicznego przyczepki pod koniec września a muszę zakupić nowe opony i planuje to zrobić dopiero wiosną z datą produkcji 2017r.   przyczepka już w tym sezonie zimuje. Czy jeżeli pojadę na badanie techniczne dopiero w kwietniu to diagnosta naliczy podwójną opłatę za badanie techniczne?/ takie były propozycje posłów ale nie wiem czy weszły w życie/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy , pytanie w tym temacie . Jaki jest stan obecny przepisów. Kończy mi się termin badania technicznego przyczepki pod koniec września a muszę zakupić nowe opony i planuje to zrobić dopiero wiosną z datą produkcji 2017r.   przyczepka już w tym sezonie zimuje. Czy jeżeli pojadę na badanie techniczne dopiero w kwietniu to diagnosta naliczy podwójną opłatę za badanie techniczne?/ takie były propozycje posłów ale nie wiem czy weszły w życie/.

1. Co zmieni fakt że data produkcji będzie z pierwszych tygodni 17 w porównaniu do opon z 30 tygodnia 16? Każdy ma prawo oczywiście do niczym nie uzasadnionych fanaberii. Ale ta fanaberia ani przyjemności nie sprawi ani nie da kompletnie nic.

 

2. A co będzie gdy jadąc na przegląd w kwietniu "bez przeglądu" spowodujesz wypadek i zabijesz kogoś albo skasujesz komuś tłustego mesia za 500 koła?

Berlingo lub to co z niego zostanie starczy może na zderzak i jedną lampę po regresie!

 

Ja Cie broń Boże nie opieprzam, gdziesz bym śmiał. Tylko pytam i ostrzegam jednocześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przegladu ważnego nie mozesz jechac na przeglad na kolach tylko na lawecie...oczywiście to teoria a praktyka.....no cóż każdy ma swój własny rozum

Za przegląd placisz na rok od daty przegladu....prawo nie dziala wstecz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.