Skocz do zawartości

naprawa iskrownika


Olo

Rekomendowane odpowiedzi

Acha, dobrze grzało aż zdechło. Przyszedł taki czas na piecyk, że przestał strzelać iskrownik. Nie nie bateryjki są w porządeczku. Czy ktoś kiedyś naprawiał sam iskrownik w Trumie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha ... znaczy sia to pokrętełko pod prętem ... Czyli sama elektryka.

Właśnie wróciłem od kolesia, gdzie przełożyłem do niego swój iskrownik. Działa bez zarzutu, wobec tego może to być jakaś przerwa pod tym bajerkiem. Dzięki dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By nie otwierać nowego wątku, ośmielę się dodać kilka pytań dotyczących kwestii ogrzewania gazowego. Mnie nurtuje działanie pieca Trumatic S 3002, w 14 letniej przyczepce Hobby 400, którą nabyłem wiosną tego roku:

- czy termostat ma stały nastaw temperatury (jeżeli tak to jaki), czy też można je jakoś zmieniać. Mam polską instukcję pieca i nic tam w tej sprawie nie napisano,

- czy zwiększając pokrętłem regulacji moc grzania, płomień widoczny w okienku kontrolnym powinien zwiększać się płynnie po przekręceniu z 1 na 2, z 2 na 3, z 3 na 4 itd. (tak jak np. w kuchence gazowej), czy też skokowo. Bo w mojej przyczepce z , płomień widoczny w ww. okienku zwiększa się skokowo: po zapaleniu na 1 i przekręceniu na 2 a następnie na 3 pali się jednakowo duży płomień i nie ulega on zwiększeniu, dopiero po przekręceniu z 3 na 4 płomień widoczny w okienku kontrolnym płomienia jest większy, podobnie po przekręceniu z 6 na 7,

- czy dysze palnika i sam palnik są łatwo dostępne, by je móc przeczyścić, czy też nie ma do nich żadnego dostępu (jedynie serwis może je przeczyścić). Nie mam pojęcia czy były one kiedykolwiek czyszczone (przyczepa jest w kraju 4 lata i poprzedni właściciel nic z gazem nie robił).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy termostat ma stały nastaw temperatury (jeżeli tak to jaki), czy też można je jakoś zmieniać. Mam polską instukcję pieca i nic tam w tej sprawie nie napisano,

 

Nastawa termostatu zależna jest od położenia pokrętła np. temp. ~22°C odpowiada położenie pokrętła 3-5 (z dmuchawą 4-8) wg instrukcji. Wyższe temperatury uzyskuje się dając np 5-10, a niższe 1-3.

 

- czy zwiększając pokrętłem regulacji moc grzania, płomień widoczny w okienku kontrolnym powinien zwiększać się płynnie po przekręceniu z 1 na 2, z 2 na 3, z 3 na 4 itd. (tak jak np. w kuchence gazowej), czy też skokowo. Bo w mojej przyczepce z , płomień widoczny w ww. okienku zwiększa się skokowo: po zapaleniu na 1 i przekręceniu na 2 a następnie na 3 pali się jednakowo duży płomień i nie ulega on zwiększeniu, dopiero po przekręceniu z 3 na 4 płomień widoczny w okienku kontrolnym płomienia jest większy, podobnie po przekręceniu z 6 na 7,

 

Nie dam się za to zabić, ale wydaje mi się, że u mnie albo pali się pełną mocą, albo tylko "świeczka" w zeleżności jak steruje termostat. Pośrednich stanów nie stwierdzam (choć nie bardzo się przyglądałem) i wydaje mi się, że tak ma być.

 

- czy dysze palnika i sam palnik są łatwo dostępne, by je móc przeczyścić, czy też nie ma do nich żadnego dostępu (jedynie serwis może je przeczyścić). Nie mam pojęcia czy były one kiedykolwiek czyszczone (przyczepa jest w kraju 4 lata i poprzedni właściciel nic z gazem nie robił).

 

Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy zwiększając pokrętłem regulacji moc grzania, płomień widoczny w okienku kontrolnym powinien zwiększać się płynnie po przekręceniu z 1 na 2, z 2 na 3, z 3 na 4 itd. (tak jak np. w kuchence gazowej), czy też skokowo. Bo w mojej przyczepce z , płomień widoczny w ww. okienku zwiększa się skokowo: po zapaleniu na 1 i przekręceniu na 2 a następnie na 3 pali się jednakowo duży płomień i nie ulega on zwiększeniu, dopiero po przekręceniu z 3 na 4 płomień widoczny w okienku kontrolnym płomienia jest większy, podobnie po przekręceniu z 6 na 7,

 

W okienku kontrolnym słabo widać wysokość płomienia. Pamiętam kiedy testowałem wyjęty piecyk bez problemów zauważałem różnicę między nastawem na 1 a 2. Na założonej ściance ożebrowanej idzie zauważyć też różnice ale jest to o wiele cięższe do wychwycenia.

Różnica między 3 i 4 najprawdopodobniej jest dlatego tak widoczna że zaczyna działać 2 palnik.

 

- czy dysze palnika i sam palnik są łatwo dostępne, by je móc przeczyścić, czy też nie ma do nich żadnego dostępu (jedynie serwis może je przeczyścić). Nie mam pojęcia czy były one kiedykolwiek czyszczone (przyczepa jest w kraju 4 lata i poprzedni właściciel nic z gazem nie robił).

 

No trochę roboty z czyszczeniem dysz jest. Trzeba je wykręcić :hehe:. Powiem że dysze się łatwiej wykręca jak cały piecyk ma się wyjęty :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Victoria! Zagrzebałem, poruszałem, zaiskrzyło, zasyczało i huknęło. Działa. No ale tydzień podchodów wokół piecyka z głowy. Co było wiem, ale wstydzę się powiedzieć.

Dziekuję koledzy za zainteresowanie.

Podsumowywując: Najważniejsze w boju jest moralne wsparcie przyjaciół. I po to jest nasze forum.

Pozdrawiam wszystkich. Około 6-go sierpnia ruszam ze Szczecina poprzez Kasz├źb├ź, Ostpreu├čen do Lietuvos Did┼żioji Kunigaikštystė (kurde, no ... chociaż może tylko do Guberni Suwalskiej)! Jakby ktoś był w pobliżu to sugeruję :niewiem: 501 139 241.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co bylo wiem, ale wstydze sie powiedziec.
I po to jest nasze forum.

... aby o tym pisac.

Byc moze kilka dni wolnego komus uratujesz jak napiszesz, nie bedzie musial szukac i sie stresowac a moze i nawet pieniedzy na "serwis" wydawac. :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Victoria! Zagrzebałem, poruszałem, zaiskrzyło, zasyczało i huknęło. Działa. No ale tydzień podchodów wokół piecyka z głowy. Co było wiem, ale wstydzę się powiedzieć.

 

Styki na bateryjkach zardzewiały? :> Zawór odcinający się zawiesił? :niewiem: Diabeł zatkał dyszę? :hehe: Nie, odwrotnie włożyłem baterie... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tyle pisania i Amba zjadła.Może jeszcze raz ale krócej.Panowie,palnik posiada dwie dysze.Jedna działająca w zakresie pokrętła 1do4 spełnia rolę świeczki zapłonowej/oczywiście można na niej trochę bude nagrzac ale słabo/Po ustawieniu pokrętła w tych pozycjach i dostarczeniu iskry nastąpi odpalenie pojedyńczej świeczki co widać w okienku.Pzekręcając w pozycje 5 6 7 8 itd spowodujemy odpalenie kolejnych czterech świeczek/przy sprawnym piecu wyrażnie widać to w okienku/ Odpalenie wszystkich świeczek oraz niebieska barwa płomienia świadczy że palnik jest w 100%oK.jest wyjątek kiedy nawet przy pokrętle ustawionym w poz,10 rząd palniczków nie odpali.mamy tutaj do czynienia z czujnikiem temp.Teoretycznie przy poz.10 max. temp. w przyczepie może osiągnąć 32stp. więc przy poz.5 ok 16stp.Przykład:pokrętło w poz.7/oczekiwana temp.ok.20stp/ a tutaj niespodzianka pali sie tylko świeczka.Najprawdopodobniej temperatura wewnątrz przyczepy przekracza20stp.Jeżeli pokrętło zostanie w tej poz. a temp. w przyczepie spadnie do 18 stp. nastąpi automatyczne odpalenie rzędu świeczek.Czujnik temperatury ma zadanie utrzymywać temp. w zakresie różnicy 2,3 stp. po osiągnięciu 20 stp nastąpi automatyczne zmniejszenie płomienia,aż do zaniku bateri świecze/będzie płomień tylko jednej świeczki./Więcej pytań?

Panie iPanowie,jeżeli nie ma się przeszkolenia w tym zakresie to nie radzę dokonywać samodzielnie nic przy instalacji gazowej jako przestrogę weżcie sobie ubiegłotygodniową przygodę dwóch osób z miejscowości Żuławy.Już nigdy więcej nie będa się cieszyć życiem.

Pozdrowionka Mirek /ale się namądrzyłem,co?/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie, że Diabeł zatkał dyszę :niewiem: . Ostatnio w naszym Kraju Szatani mieszają nawet w starych piecykach starych przyczepek :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.