Skocz do zawartości

Ciśnienie w ogumieniu przyczepy


tomano

Rekomendowane odpowiedzi

Dotychczas pompowałem powietrze do kół przyczepy wtedy, kiedy ciśnienie było poniżej 2,5 atm. Na przeglądzie diagnosta zwrócił mi uwagę, że mam za duzo powietrza i przyczepka może "skakać" za holownikiem. Jakie jest Wasze zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Był tutaj taki forumek, że twierdził (i miał rację), że w niektóre opony trzeba "wpakować" nawet 4,5 Atm.
I to jest racja, na oponach powinna być podana wartość PSI przy maksymalnej nośności, większe wartości ciśnieniowe będą miały np. opony typu "C".

 

Mam gdzieś nawet taką tabelkę więc jak ją znajdę to wam wyśle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na zakolach są naklejki 3,0.

 

Podepnę się do tematu, z uwagi, że czasem na zaczepie "coś" mi puka podczas jazy, różnie, nie cały czas.

Czy to hamulec najazdowy, podczas cofania coś tam się zakleszczy i później puka, albo amortyzatory? Co podejrzewać?

 

(Jak jechałem do Poznania to ani razu nie puknęło, ale jak wyjeżdżałem i cofałem ze 2 metry to później pukało z częstotliwością malejącą w stosunku do przejechanych kilometrów) :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje opony mają oznaczenie 145R12 i dodatkowo 72T. Nie za bardzo wiem, jak to rozszyfrować... :jump:

 

145R12 oznacza tylko rozmiar opon, i to, że oponka jest Radialna, jeśli masz obok 12 literkę C, oznacza to, że jest to opona wzmocniona dedykowana do samochodów dostawczych i przyczep, które muszą mieć większą wytrzymałość i to właśnie do takich opon z literką C, wali się ciśnienia rzędu 4-ch atmosfer. Znak 72T, jest to indeks prędkości przyczepy, mówi on o maks. prędkości przy której opona zachowuje swoje parametry jady, tj przyczepność, odporność na temperaturę itp.

U Ciebie oznacza on maks prędkośc 72km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do mojej załozyłem normalne 13tki 175 x 65 i pompuje je max 2,7bara DMC 900kg

powyżej piszecie o 4 atmosferach??? wtedy opona jest twarada jak kamień a wszystkie podzespoły zawieszenia obrywaja podwójnie!

myślę że optymalne ciśnienie to 2,5 do max 3 przy dużym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

145R12 oznacza tylko rozmiar opon, i to, że oponka jest Radialna, jeśli masz obok 12 literkę C, oznacza to, że jest to opona wzmocniona dedykowana do samochodów dostawczych i przyczep, które muszą mieć większą wytrzymałość i to właśnie do takich opon z literką C, wali się ciśnienia rzędu 4-ch atmosfer. Znak 72T, jest to indeks prędkości przyczepy, mówi on o maks. prędkości przy której opona zachowuje swoje parametry jady, tj przyczepność, odporność na temperaturę itp.

U Ciebie oznacza on maks prędkośc 72km/h.

nie pomyliles sie?

145 to szerokosc opony

R to znaczy ze riadialna

12 to rozmiar felgi

C jezeli jest to znaczy ze ciezarowa czyli wzmocniona

72 to jakie moze wytrzymac obciazenie w tym przypadku 355kg

T to dopuszczalna predkosc w tym przypadku 190km/h

 

PS. wystarczy poszukac w necie jest wiele stron o tej tematyce , wiec przed napisaniem bzdur lepiej sie upewnic :jump:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radwan, oczywiście masz rację. Przepraszam, waliłem dane z pamięci. Zajmowałem się tym tematem 2 lata temu i już mi trochę uciekło.

Lepiej wcześniej sprawdzić w necie, niż się mądrzyć.

Znaczy pomyliłem się z tym indeksem prędkości, co do reszty to pisałem podobnie.

Pozdrówka

 

Jeśli chodzi o te nieszczęsne 4,5 atm. to sam nie wiem czemu tak dużo ma być, ale jetem zdania, że jak Niemiec napisał 4,5 to tak powinno być. Jakby było za dużo to by tak nie pisali.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, podepnę się, ale też mnie to interesuje. Podane przez Was dane opony mniej więcej znałem (nie pamiętam szczegółów, dlatego nie rozszyfrowywałem na forum), ale pytanie było, gdzie wtych oznaczeniach można wyczytać ciśnienie. No i widzę, że nigdzie go nie ma, a wcześniej pisaliście, żeby z oznaczeń opony je wyczytać. Więc, jest w tych oznaczeniach, czy nie ma? A jak jest to gdzie, jak to rozpoznawać. Żeby nie odczytać, jak to 72T, że mogę dopompować do 72 atm :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na boku opony będziesz miał liczbę określoną mianem PSI w funtach na cal kwadratowy.Liczba ta określa maksymalne ciśnienie dla opony. Można to przeliczyć na kilogramy albo skalkulować w necie, a najlepiej na manometrze do pompowania opon. Tam są zwykle dwie skale: w psi oraz w MPa lub barach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.