Skocz do zawartości

reduktor gazu jaki musi być


Rekomendowane odpowiedzi

Również chcę wymienić reduktor i wężyk, ale nie wiem na jaki. Na naklejce lodówki są różne wartości reduktora - dla Butanu 28 mBar a dla Propanu 37 mBar, więc jaki będzie odpowiedni?

 

http://images76.fotosik.pl/530/5943061e818fdda2.jpg

Edytowane przez SpongeBob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Również chcę wymienić reduktor i wężyk, ale nie wiem na jaki. Na naklejce lodówki są różne wartości reduktora - dla Butanu 28 mBar a dla Propanu 37 mBar, więc jaki będzie odpowiedni?

 

http://images76.fotosik.pl/530/5943061e818fdda2.jpg

 

Reduktor dla Twoich urządzeń, jeśli wszystkie pracują na tym samym ciśnieniu, powinien mieć ciśnienie wyjściowe 30 mbar

Musi to być reduktor "karawaningowy". Nie wiem, jak jest w przypadku tych reduktorów, które linkowałeś w innym temacie - nie miałem czasu się przyjrzeć, jednak były nieodpowiednie ciśnieniowo.

Jeśli butlę masz 5 kg, to moim zdaniem, mimo wszystko lepiej zastosować małą przejściówkę za 6 zł. i mieć dobry reduktor z bardziej uniwersalnym wejściem (dla butli 11 kg).

 

post-8228-0-02257300-1461558525_thumb.jpg

 

http://allegro.pl/gaz-redukcja-z-butli-turystycznej-na-duza-reduktor-i5527953397.html

Najlepiej by było, gdybyś zrobił dobrą fotkę przyłącza instalacji gazowej Twojej przyczepy (tu, gdzie podłączony jest gumowy wąż).

Wymieniasz reduktor, więc masz okazję poprawić ten fragment instalacji w swojej przyczepie, czyli dokupić odpowiedni wąż ciśnieniowy zakończony nakrętką dla reduktora i dla podłączenia z rurką metalową instalacji przyczepy. Rysunek masz tu:

http://forum.karawaning.pl/topic/748-kompozytowe-butle-gazowe/?p=425187

Oczywiście pomijasz adapter "Kamperfit", a zamiast niego zakładasz tą małą przejściówkę.

Dokładnie tak powinno to być zrobione u Ciebie :thank:

post-8228-0-78256600-1461559516_thumb.jpg

 

Węże z odpowiednimi zakończeniami i w różnych długościach są w sklepach karawaningowych i np. na All...

Po pozostałe informacje odsyłam Cię jednak do wspomnianych poprzednio tematów oraz tu:

http://forum.karawaning.pl/topic/10142-wymiana-reduktora-gazowego/?p=471874

:hej:

 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Kolegów namową pora na zmianę reduktora na karawaningowy oraz nowy wąż i końcówka kamperfit do butli BP.

Nie mogę odkręcić samej końcówki która jest przykręcane ? do metalowej rurki gazu .

Ta cienka  czarna rurka jest na stałe i jest zakończona gwintem tak ? I teraz muszę odkręcić stary przewód i założyć nowy ?

Pytam bo w temacie zielony  jestem :)

post-3264-0-36550500-1462023932_thumb.jpg

post-3264-0-55778600-1462024017_thumb.jpg

post-3264-0-18879400-1462024064_thumb.jpg

post-3264-0-35244500-1462024095_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówisz, i prawidłowe połączenie powinno wyglądać jak na zdjęciu nr 4, u Ciebie potrzeba 30 bar, a ta końcówka niebieska dodawana do butli nano daje 37 bar, i u mnie płomyk np w lodówce ,,strzelał,, jak zmieniłem tak jak na zdjęciu nr 4 wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta cienka  czarna rurka jest na stałe i jest zakończona gwintem tak ?

Pytam bo w temacie zielony  jestem :)

Rurka sama w sobie nie jest gwintowana. Jest to złącze typu RVS. Inaczej mówiąc na baryłkę/oring uszczelniający, który w momencie dokręcania nakrętki "zaprasowuje"  baryłkę i tworzy szczelne połączenie. W zalezności z jakim momentem jest to skręcone może być potrzeba obcięcia kawałka rurki i nowa baryłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

A da się to samemu bez jakis narzedzi zrobić żeby ściągnąć ta końcówkę ?

 

... jeśli masz mocne zęby :hehe:

 

Bez narzędzi się nie da :nono:

Jeśli chcesz pozbyć się tylko tej starej beczułki (dlaczego :hmm: ):

wkładasz do rurki dobrze zwinięty kawałeczek jakiegoś materiału (tak na ok. 3 cm).

Teraz piłką do metalu obcinasz tą beczułkę, obrabiasz delikatnie rurkę pilnikiem, wyciągasz igłą lub czymś ostrym kawałek szmatki wraz z opiłkami, zakładasz nakrętkę, nową beczułkę, smarujesz baaardzo delikatnie beczułkę smarem (najlepiej "gazowym") i skręcasz dostatecznie mocno połączenie.

Gdybyś skracał rurkę jeszcze bardziej i nie mógł jej zabezpieczyć, to pamiętaj, aby ją tak obcinać, żeby opiłki nie dostały się do jej wnętrza!

Na koniec próba szczelności instalacji.

 

PS

Wewnętrzna średnica beczułki musi być dokładnie dobrana do zewn. średnicy rurki oraz do nakrętki (najczęściej 8 i 10 mm).

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytuję się bo zakupiłem nowy reduktor i wąż i chce wymienić, mi to nie przeszkadza mogę nakręcić nowy wąż i jak będzie szczelne to oki ale wolę się dopytać niż coś zepsuć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przy tej okazji jeszcze ja wtrącę swoje spostrzeżenia.

W kamperze moim garaż robiłem, wywaliłem 2 butle na złom, a wstawiłem zbiornik LPG zamontowany pod podłogą.

Koniecznie chciałem nowy reduktor i pierdółki.

Fabrycznie Burstner ustalił ciśnienie 50mBar i na tym to latało. Ja jednak zmieniłem kuchenkę gazową podczas modernizacji kuchni i dałem się wpuścić w maliny zawarte w instrukcji do niej. Wkręciłem prawidłowe dysze i zamontowałem nowy reduktor 37mBar i co się okazało:

Kuchenka miała piękny płomień, krótki, szybki, niebieski.

Lodówka odpalała z trudem ale jak już odpaliła to działała.

Truma bojler okazał się najbardziej wrażliwy i przy próbie odpalenia po chwili sygnalizował błąd, za każdym razem.

Po głębszym zastanowieniu przypomniałem sobie że była naklejka 50mBar a ja przecież wstawiłem 37mBar.

Kupiłem drugi reduktor, prawidłowy, Truma zaczęła odpalać za każdym razem, lodówka niemal natychmiast ale kuchenka płomienie aż wydmuchiwała.

Metodą prób i błędów zacząłem wymieniać/mixować dysze aż wreszcie dopasowałem w kuchence i dopiero po tym wszystko zaczęło grać bez fałszowania.

 

Podsumowując:

Zalecane ciśnienie to nie widzimisię producentów czy wytrzymałości instalacji, to optymalne dawkowanie gazu w stosunku do stałej określonej dawki powietrza w urządzeniach zamontowanych na naszych pokładach.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.