Skocz do zawartości

Zewnetrzna polerka przyczepy


Rekomendowane odpowiedzi

Pasta TEMPO jest drobnościerna i raczej do cienkiej warstwy lakieru w cepce też się nie nadaje. Nie będzie to miejsce zmatowione po czasie? Ja się kilkuletnich zacieków powoli pozbywam za pomocą mleczka CIF i idzie bardzo łatwo. Jest na pewno delikatniejsza od TEMPO. Kiedyś wszystko co wpadło mi w ręce traktowałem TEMPO ale po czasie okazało się że efekt był krótkotrwały i po robocie było więcej szkód niż pożytku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

a z tego, co wiem to i cif jest ścierny. De facto każdy środek polerujący jest środkiem ściernym. Jeśli jest delikatnym to tylko dlatego, że mniej ściera. Jednak zawsze ściera. Co do środka Tornado, to sprzedaje go m.in. jeden z kolegów - firm z forum. Trzeba by poszukać w ogłoszeniach firm. Ja też go mam i efekt jest podobny, jak opisywał kolega polerujący - spryskasz, a za chwilę ścieka brud. Tu działa chemia, a nie polerka. Też bardzo zadowolony jestem, choć raczej staram się, żeby zbyt długo nie zostawał ten środek na budce.

 

Ostatnio w OBI widziałem jakiś środek do myjek ciśnieniowych - piana aktywna do mycia samochodów. Na etykiecie namalowana wielka ciężarówa. Pierwsze, to poczytałem działanie. W opisie drobna adnotacja - nie stosować do elementów aluminiowych. No i grzecznie odstawiłem na półkę, bo pewno przy krótkotrwałym kontakcie nic by się nie stało, ale przy kilkukrotnym, to już kto wie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mleczka cif to mam pewne doświadczenie. W przyczepie z 88 roku pięknie się sprawdziło, to jak kupiliśmy obecną

przyczepę żona wyszorowała zacieki. Po zakończonej pracy pozostało piękne aluminium. Lakiery akrylowe są

ekologiczne, ale trwałość jest rzeczą umowną. Oglądałem program, w którym zrobiono test mycia nowego

mercedesa. Po 60 myciach nadawał się do lakiernika. Dobrze położony lakier, przed oklejaniem pojazdu myję

rozpuszczalnikiem nitro. Niestety, nawet znajomy lakiernik nie pozwala na mycie nitrem samochodów malowanych

usługowo, a tylko te , które maluje dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze położony lakier, przed oklejaniem pojazdu myję

rozpuszczalnikiem nitro. Niestety, nawet znajomy lakiernik nie pozwala na mycie nitrem samochodów malowanych

usługowo, a tylko te , które maluje dla siebie.

 

Dobrze( lub żle) położony lakier myje się nitrem ale tylko gdy od czasu lakierowania upłynęło tyle czasu by nitro lakieru nie uszkodziło .... ten czas to nie miesiąc ani dwa ale lata całe .... i dotyczy to tylko lakierów akrylowych bo w wypadku lakierów wodnych ( które są bardzo mało wytrzymałe i słabe w porównaniu z akrylowymi) wystarczy kilka razy przetrzeć nitrem i powłoka zaczyna reagować :niewiem: słabizna potworna ale to jest EKOLOGIA i popaprane normy "cukru w cukrze". Nigdy nie poleruję oryginalnych lakierów , grubość jest minimalna a jak auto wymaga polerowania to znaczy , że i częściowego starcia powłoki .... przetarcie to norma i by było zabawniej oczywiście jak auto jest czarne (bo te najszybciej wizualnie nadają sie do polerki) to pod lakierem oczywiście jest biały podkład .... :swiety: ktoś miał biznes by tak to powymyślać :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kogut ty lakierujesz zawodowo, a ja tylko myję efekt pracy lakiernika. Jednak jak kolega lakieruje pojazd dla siebie,

lub dla mnie to mogę go szorować po tygodniu nitrem i lakier jest nienaruszony.

 

 

 

żartujesz..... po co tydzień po lakierowaniu szorować lakier nitrem ? Ale nawet gdyby to i tak nie ma takiej opcji byś po tygodniu nie nabroił nitrem na lakierce i to świeżej .... wyższość lakierowania dla siebie lub kumpla polega na nałożeniu dodatkowej warstwy lakieru , dodatkowej po to by mieć możliwość obrabiania tego produktu w przyszłości ( proporcje lakieru do utwardzacza i rozcieńczalnika posostają zawsze stałe - lakienik dla kumpla nie da czegoś więcej albo mniej )... ale kijek ma dwa końce , więcej lakieru to i schnięcie nie tak szybkie jak w przypadku fabrycznego pruszenia ...tak , pruszenia bo jeśli w salonie auto ma zamiast gładzi" skórkę pomarańczową" to o czymś świadczy . Dokładnie o tym , że lakieru tam tyle , że nie miało się co "rozlać".....

 

 

 

ok, już się nie puszę bo nie ma o co :piwo: .... niech każdy sobie robi jak lubi i uczy się na własnych błędach jak się nie chce słuchać tych co już lekutko więcej dotknęli w temacie .:mlot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czy Wy dyskutujecie o polerowaniu lakieru za pomocą rozpuszczalnika typu Nitro? Czy na pewno nitro, ten super walący po nozdrzach?

Toż to dla lakieru gorsze od kwasu siarkowo/solnego :niewiem:

Mam z MONu złe doświadczenia nt traktowania nitrem różnych powłok, ujj ju jujjjj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno bo mi wyleciało a to może byc czasami ważne ...dla przemysłu ogólnie motoryzacyjnego nitro jest powiedzmy "rozwodnione" ale jeśli komuś brak większych doznań to polecam RC-01 .... to dopiero potrafi dać kopa :skromny: :skromny: :skromny:

 

Pastę TEMPO polecam , lekko ścierna i woskująca .... stosuję od dawna :swiety:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno bo mi wyleciało a to może byc czasami ważne ...dla przemysłu ogólnie motoryzacyjnego nitro jest powiedzmy "rozwodnione" ale jeśli komuś brak większych doznań to polecam RC-01 .... to dopiero potrafi dać kopa :skromny: :skromny: :skromny:

 

Pastę TEMPO polecam , lekko ścierna i woskująca .... stosuję od dawna :swiety:

 

No , ja miałem na myśli te "wojenne" o max stężeniu bo gorszego cholerstwa w życiu nie spotkałem.

Detaliczne nitro to faktycznie chyba kompocik.

Tempo/K2 stosuje od kilku lat i tylko ręcznie. Zawsze efekt murowany.

Teraz przymierzam się to pasty woskującej z Lidla , ona coś koło 20zł kosztuje, chciałbym wypróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.