Skocz do zawartości

Światła do jazdy dziennej vs holowanie


old

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanko związane z holowaniem przyczepy autem wyposażonym w światła do jazdy dziennej. Czy w takiej konfiguracji podczas jazdy w dzień powinien być oświetlony tył przyczepy?

 

Pozdr.

 

old

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja zakładałem sam tzn dokładałem do auta i podłączyłem tak jak wówczas przepis mówił że światła dzienne muszą włączyć się po uruchomieniu silnika i wyłączyć się podczas gdy zapalą się światła mijania. Holując przyczepkę włączam światła postojowe które działają mi z dziennymi. Sprawdź może masz tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam dedykowanych świateł do jazdy dziennej. Fabrycznie nie są montowane takie światła w żadnej wersji tego module jednakże jest możliwość włączenia trybu świateł do jazdy dziennej gdzie wykorzystywane jest standardowe oświetlenie auta. Wygląda to tak, że przy ustawieniu auto czujnik zmierzchowy decyduje o tym czy tył auta jest oświetlony czy też nie oraz czy nawigacja pracuje w trybie dziennym czy nocnym. Innymi słowy jazda dzienna wygląda tak, że świeci się przód bez tyłu i nawigacja w trybie dziennym. Jak wjeżdżam do garażu dołącza się tył i nawigacja przechodzi w tryb nocny. Bez zgaszenia silnika nie ma możliwości wyłączenia oświetlenia auta. W pozycji OFF świeci się przód i tył oraz nawigacja bierze tryb z czujnika zmierzchowego. W trybie ON świeci się przód i tył, a nawigacja w trybie nocnym. Tryb AUTO opisałem na początku. W trybie oświetlenia postojowego jest podobnie jak w trybie OFF z różnicą polegającą na tym, iż światła mijania są wyłączone i świecą się tylko żarówki postojowe. Pytanie moje wynika raczej z braku wiedzy dot. przepisów - czy podczas holowania przyczepy należy zestaw oświetlić niezależnie od warunków atmosferycznych czy też można zastosować przepis dot. jazdy w dzień czyli przód oświetlony, a tył już nie? Czy te przepisy są jednolite w całej Europie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Old,jeżeli nie masz świateł dziennych,a wykorzystujesz do tego światła standardowe(które nie mają homologacji świateł dziennych),to musisz używać także świateł pozycyjnych+oświetlenie tablicy.

Podczas holowania przyczepy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza od świtu do zmierzchu, można używać świateł dziennych(z homologacją świateł dziennych ) bez świateł pozycyjnych i oświetlenia tablicy.

Prawo tego nie zabrania.

Światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat (np. E04 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00), numer certyfikatu oraz nazwę producenta. Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko związane z holowaniem przyczepy autem wyposażonym w światła do jazdy dziennej. Czy w takiej konfiguracji podczas jazdy w dzień powinien być oświetlony tył przyczepy?

Pozdr.

old

 

Nie wiem czy Ci to pomoże-> ale ciężarówki z fabrycznymi światłami do jazdy dziennej; na naczepie nie pali się nic z tyłu wiec pewnie i w przyczepie nie musi.

Pewności nie mam -> najlepiej zapytaj jakiegoś policjanta.

Pozdo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat (np. E04 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00), numer certyfikatu oraz nazwę producenta. Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.

 

Znak E znalazłem z kodem 13 czyli Luxemburg ale już oznaczenia RL nie znalazłem. Czy oznaczenie RL nie jest czasem zarezerwowane dla dedykowanych świateł do jazdy dziennej? Dodatkowo znalazłem oznaczenie DCR czyli że jest to bi-xenon ale RL ni ma niestety. Uściślając mój pierwszy opis to w trybie AUTO świecą tylko bi-xenony bez pozycyjnych, tył oraz zegary ciemne. Sygnał z czujnika zmierzchowego powoduje dołączenie się pozycyjnych oraz całego tyłu plus zegary. Sam nie wiem czy tak jeździć czy wrócić do poprzedniej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uściślając mój pierwszy opis to w trybie AUTO świecą tylko bi-xenony bez pozycyjnych, tył oraz zegary ciemne.

 

Bi-xenony nie są światłami dziennymi,a więc muszą być używane razem ze światłami pozycyjnymi (według naszych przepisów na chwilę obecną).

Wiele aut można zaprogramować interfejsem w takiej konfiguracji jak u Ciebie,ale nie jest to zgodne z naszymi obecnymi przepisami .

Sam mam u siebie kilka możliwości konfiguracji, a jednak zdecydowałem się zamontować dzienne markowe, chociaż wielu kierowców jak jadę :drive:z przyczepą i nie tylko wysyła do mnie różne gesty :chaja:, że nie mam świateł z tyłu,a czasami i z przodu.:niewiem:

Edytowane przez blaszka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Znak E znalazłem z kodem 13 czyli Luxemburg ale już oznaczenia RL nie znalazłem. Czy oznaczenie RL nie jest czasem zarezerwowane dla dedykowanych świateł do jazdy dziennej? Dodatkowo znalazłem oznaczenie DCR czyli że jest to bi-xenon ale RL ni ma niestety. Uściślając mój pierwszy opis to w trybie AUTO świecą tylko bi-xenony bez pozycyjnych, tył oraz zegary ciemne. Sygnał z czujnika zmierzchowego powoduje dołączenie się pozycyjnych oraz całego tyłu plus zegary. Sam nie wiem czy tak jeździć czy wrócić do poprzedniej konfiguracji.

 

Zapewne masz skonfigurowane auto na kraj, gdzie tak można jeździć. Podobnie jest z Outlanderem. Dowiedź się, lub gdzieś poczytaj (na jakimś Forum) jak zmienić te ustawienia. Automat jest idealnym właśnie rozwiązaniem do świateł dziennych, ale w takim układzie, że w dzień nic nie świeci ze świateł standardowych, tylko dodatkowo zamontowane dzienne, a po zmierzchu "same" włączają się pozycyjne, mijania, tylne, podświetlenie tablicy, a gasną dodatkowe do jazdy dziennej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne masz skonfigurowane auto na kraj, gdzie tak można jeździć. Podobnie jest z Outlanderem. Dowiedź się, lub gdzieś poczytaj (na jakimś Forum) jak zmienić te ustawienia. Automat jest idealnym właśnie rozwiązaniem do świateł dziennych, ale w takim układzie, że w dzień nic nie świeci ze świateł standardowych, tylko dodatkowo zamontowane dzienne, a po zmierzchu "same" włączają się pozycyjne, mijania, tylne, podświetlenie tablicy, a gasną dodatkowe do jazdy dziennej.

 

Pozdrawiam

 

Tak będzie działać jeżeli zamontuje zew. światła ale chciałem tego uniknąć nawet nie z powodu kosztów ale nie lubię nic dodawać do fabrycznego wyposażenia, a niestety w tym modelu nie było opcji ze światłami dziennymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tak będzie działać jeżeli zamontuje zew. światła ale chciałem tego uniknąć nawet nie z powodu kosztów ale nie lubię nic dodawać do fabrycznego wyposażenia, a niestety w tym modelu nie było opcji ze światłami dziennymi.

 

To ciekawe hmmmmm

W moim peugociku nie mam specjalnych świateł dziennych w sensie osobne źródło światła. W komputerze mam opcję day light i ją włączyłem

W efekcie wykorzystuje wtedy 1/3 mocy świateł pozycyjnych, nie pali się tył ani podświetlenie wskaźników.

Jest to fabryczne rozwiązanie. W wersji po face-liftingu są już dodane specjalne światła dodatkowe.

I co w tym momencie?

Mogę używać ich czy nie mogę?

Też mam czujnik zmierzchowy i ustawione na automatyczne przełączanie świateł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jasne czytelne proste pytanie.

 

to i prosta odpowieź. Od dłuższego czasu

 

można używać świateł do jazdy dziennej

 

bez tzw. oświetlenia tyłu. To samo dotyczy

 

jazdy z przczepą lub naczepą.

Edytowane przez marko6 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam podłączone mijana pod kontrolkę ładowania i zapalają się z automatu ale bez pozycji i podświetlenia liczników. Także w dzień w przyczepie nic się nie świeci. Podobno jak się używa mijania jako dziennych, to ma się wszystko świecić. jak na razie nikt mi jeszcze na to nie zwrócił uwagi, kontrolowała mnie już policja słowacka i austriacka, przejechałem tak już dwa sezony. Nawet się raz pytałem słowackiego policjantapolicia.gif czy jest OK i on stwierdził, że tak. Zresztą ich głównie interesuje czy zgadzają się masy i czy winieta jest prawidłowa screwy.gif

 

Ale reasumując zdaje się, że to nie do końca zgodne z przepisami w Polsce. Tylko kto to w dzień zauważy....swiety.gif

 

Tak przy okazji to podobno w Grecji jest zakaz jeżdżenia w dzień na światłach mijania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam podłączone mijana pod kontrolkę ładowania i zapalają się z automatu ale bez pozycji i podświetlenia liczników. Także w dzień w przyczepie nic się nie świeci. Podobno jak się używa mijania jako dziennych, to ma się wszystko świecić. jak na razie nikt mi jeszcze na to nie zwrócił uwagi, kontrolowała mnie już policja słowacka i austriacka, przejechałem tak już dwa sezony. Nawet się raz pytałem słowackiego policjantapolicia.gif czy jest OK i on stwierdził, że tak. Zresztą ich głównie interesuje czy zgadzają się masy i czy winieta jest prawidłowa screwy.gif

 

Ale reasumując zdaje się, że to nie do końca zgodne z przepisami w Polsce. Tylko kto to w dzień zauważy....swiety.gif

 

Tak przy okazji to podobno w Grecji jest zakaz jeżdżenia w dzień na światłach mijania...

 

Czy sądzisz, że nasi dzielni by przepuścili coś co jest niezgodne z przepisami. (nie może być nie do końca, albo jet albo nie jest zgodne). Popatrz na fabrycznie wyposażone samochody w te światła - świecą tylko one. Fabryka musi robić zgodnie z przepisami bo samochód nie dostanie homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.