Skocz do zawartości

CARAVELAIR


bammber

Rekomendowane odpowiedzi

Cammander, z racji, że mamy podobne holowniki mam pytanie do Ciebie. Moja przyczepa ma 900 kg dmc, czy byłeś swoim zestawem gdzieś w górach (w jakich) i jak się sprawowała Vectra, dawała radę czy raczej tak sobie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 610
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

I budy mamy takie same :] ... też 900 DMC i to sporo przeładowywane (jak się zważyłem z ekwipunkiem wyszło 1020 kg.) .

Ujmę to tak ... Viktoria chodzi jak opętana...

Zaliczylismy na Słowacji wysokoć 903 m.n.p.m. no i Istię z jej długimi podjazdami (też było wysoko). Naprawdę było super, a też się martwiłem.

Piątkę zapiąć nie problem. Staralem się utrzymywać prędkość na równym 90km/h choć czasami i 110 wyskakiwało i to nie z górki ... Zdarzało się i dwa tiry brać po górkach i rzadko przekraczałem 3000 obr. Uważam że pod przyczepę Viki ma świetną skrzynię z długimi przełożeniami. Zwłaszcza 3 jest super bo można się wlec po mieście 40/h i śmignąc tira przy 100 - ce.

Chwiliowe wyłączanie klimy na podjazdach pozwalało oszczędzić jedną redukcję biegu, tzn. np. 4 zamiast 3-ki.

A najlepsze wyszło średnie spalanie... 11,94 LPG/100 km. Choć jak szcigałem się z czasrm po Zakopiance (7 godzinne opóżnienie wyjazdowe) to wyszło 16 l na przejechanych 107 km.

Uwielbiam to autko!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Commander. Ja w swojej miałem krótką skrzynię (na pewno lepsze przyspieszenie), ale coś tam świstało i wymienili mi w serwisie na długą skrzynie, uprzedzili, że kopa będzie miała troszkę słabszego, ale za to niższe spalanie. I faktycznie tak jest. Przyczepki z wyposażeniem jeszcze nie ważyłem, to nie wiem ile ciągnę (prawdopodobnie też  około 1 tonki). Średnie spalanie z zapakowaną cepką, pełen bagażnik i cztery osoby przy dwóch litrach pojemności wychodzi mi 9,5 - 10,5 litra, pod górkę (małą) 12 - 13 litra przy szybkości takiej jak Ty 90 - 100 km / h. Instalacji gazowej nie mam. Jak holowałem cepkę po zakupie (bez ekwipunku tylko to co jest w komplecie: przedsionek, daszek, stelaż itp) to w ogóle nie czułem, że coś ciągnę. Na autobanie spokojnie 120 - 130 km / h i jeszcze zapas pod nogą. Mam pytanie do Ciebie, czy w przyczepie masz wtyczkę 7 czy 13 pinową ? Ja w przyczepie mam 7 pin a w wózku 13 pin + przejściówka, chyba będę musiał wymienić wtyczkę cepki na 13 pin, co o tym myślisz, czy warto ? Pozdrowionka Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów i koleżanki.W tym roku kupiłem 1-sza przyczepę w życiu i jest to Caravelair Brasilia 400 rocznik 1998 z przedsionkiem.Mam w niej prysznic, ale nie mam ogrzewania.Nie znam się na sprawach technicznych więc bacznie obserwuje co pisze PORT :yay:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Port.

Ja mam w przyczepie 13 stke a w aucie 7 kę i 13 stke (dwa gniazda). Może kogoś to śmieszyć ale to dobre rozwiązanie i nie kosztowało kroci...

Warto bo lodówka i część oświetlenia wewnatrz nie hulała w czasie jazdy. Budę kupiłem z wtyczką 7 pin bo ktoś tak przerobił. Po rozebraniu wtyczki znalazły się pozostałe kable.

Fajnie że twoja Viki też się ogona nie boi. Czemu nie masz gazu, Ople dobrzez znoszą to zasilanie....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Commander,

Wcześniej miałem Lagunę V 6, 3 litry i też gazu nie zakładałem (przy spokojnej jeździe poiła 14 - 16 litrów). Gdzieś ktoś mi powiedział, że szkoda silnika, a i osiągi słabsze . Z 205 KM chciałem sobie poszaleć (cepki jeszcze nie miałem) i tak zostało na benzynie. Z przyzwyczajenia w Opelku też nie zainstalowałem gazu łot i co. Rozumię, że jak w cepce założyłeś 13 pin to masz w niej oświetlenie z aku samochodu ? Chłodziarki bałbym się zasilić z wózka, chyba, że w czasie jazdy.Noszę się z zamiarem zainstalowanie aku pokładowego ładowanego z alternatora i z 230 V więc będę zmuszony do przejścia na 13 pin, tylko te pogody na razie nie zachęcają do grzebania na wolnym powietrzu (w Łodzi pada). pozdrowionka Piotr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lodówkę mam po kluczyku więc po zgaszeniu auta na krótkim nawet postoju nie działa. W aucie zamontowałem dobre ledy więc prąd potrzebny do klasycznego oświetlenia pojazdu z naddatkiem wystarcza do napędu lodówki.

Z tym LPG to mit. Ja nie czuję róznicy. Jednym autem zrobiłem na gazie już prawie 150 tysięcy... Grunt to dobrać instalację do auta bo nie zawsze się da założyć i brać ją z górnej półki a nie kłócić się z gazownikiem o każdą stówkę...

Ale oczywiście kto co woli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby instalacja gazowa (dobra selektywna  czy jakoś tak) się zwróciła, to trzeba pojeżdzić kilka lat, oczywiście w zależności od tego ile kto wydepcze kilosów w roku. Ja noszę się z zamiarem zmiany wózka może za rok lub półtora, więc nie opłaca mi się jeszcze w niego inwestować i nie wykorzystać tego.

Edytowane przez Port (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.