Skocz do zawartości

Xsara picasso a przyczepa


stef

Rekomendowane odpowiedzi

Ja hak zakładałem i wybrałem ten co miał nacisk 85kg , nie mam nigdzie napisane jaki mam nacisk na hak moje auto.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

tak sobie tylko myślę (nie miałem nigdy Francuza ;) ), że DMC cepki nie ma wiele wspólnego z tym jak po podpięciu auto wysoko stoi.

Myślę tak dla tego, że i tak nacisk na hak w 99% przypadków max. jaki można zrobić to 75kg i nie ma tu znaczenia czy budka ma DMC 850kg czy 1300kg.

Ale to tylko moja dywagacja i spostrzeżenia z obecną i poprzednią budką.

 

Masz rację - nie ma nic wspólnego bo i nawet nie powinno mieć. To jaki nacisk na hak ma budka zależy od założeń producenta budki i naszego jej zapakowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację - nie ma nic wspólnego bo i nawet nie powinno mieć. To jaki nacisk na hak ma budka zależy od założeń producenta budki i naszego jej zapakowania.

 

Ja poprzednio miałem Xsarę Picasso 1.6HDI 90KM (podkręconą na 115KM). Obecnie (od wiosny) mam C4 Grand Picasso 2.0BlueHDI 150KM. Obydwa w manualu. Póki co ta sama przyczepa, czyli Knaus Sudwind 485M z 95r. DMC1300. W obydwu przypadkach spalanie mogę określić jako 1/10 prędkości ;-) Czyli jak jadę 80km/h to palą 8l, jak jadę 100km/h po autostradach, to palą 10l. Różnica +/- 0.3-0.5l w zależności od wiatru. Duże oszczędności jak się na autostradzie ustawi za TIRem i tempomat na 90-95km/h... wtedy nawet -1.5 do 2 litrów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja hak zakładałem i wybrałem ten co miał nacisk 85kg , nie mam nigdzie napisane jaki mam nacisk na hak moje auto.

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

W instrukcji masz wpisane na pewno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byry a jeśli nie to zakładasz dane z haka (85kg), sprawdzasz ile ma twój zaczep (u mnie SSK1 - 75kg) i ile ma urządzenie najazdowe (u mnie 100kg).

Wartością dopuszczalną jest najniższa z nich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz spalanie bo chciałem sobie porównać Twoje autko do mojego w gazie ? I jaką dużą masz przyczepę i dmc ?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Przyczepę mam faktycznie bardzo lekką 684 kg 1000 dcm i spalanie take jak pisalem, wskazania komputera nie wiele różnią się od stanu przy dystrybutorze, jednak ktoś pisał o oprach powietrza ostatnio miałem na lawecie vw polo nie wiem ile to waży ale jest to przecież małe auto a i opór powietrza stawia napewno mniejszym niż budka, prędkość autostradowa 90 - 100 i już Xsarka paliła 10l więc mi się wydaję że to jednak głównie od prędkości zależy. Co do Picasso 1,6 hdi znajomy ma i pali mu więcej niż moja 2,0 hdi mimo że jego silnik jest nowszy technologicznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poprzednio miałem Xsarę Picasso 1.6HDI 90KM (podkręconą na 115KM). Obecnie (od wiosny) mam C4 Grand Picasso 2.0BlueHDI 150KM. Obydwa w manualu. Póki co ta sama przyczepa, czyli Knaus Sudwind 485M z 95r. DMC1300. W obydwu przypadkach spalanie mogę określić jako 1/10 prędkości ;-) Czyli jak jadę 80km/h to palą 8l, jak jadę 100km/h po autostradach, to palą 10l. Różnica +/- 0.3-0.5l w zależności od wiatru. Duże oszczędności jak się na autostradzie ustawi za TIRem i tempomat na 90-95km/h... wtedy nawet -1.5 do 2 litrów...

Rozglądamy się z żoną za takim c4 tylko zwykłym nie grandem iw automacie, ale mimo wszystko możesz kologo napisać jak się to spisuje na co dzień, jak i z budka, jak zawieszenie się na naszych drogach sprawdza i czy elektryka nie swiruje. Z góry dziękuję ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xsara Picasso a C4 Picasso to zupełnie inne auta i poza silnikiem i nazwą nie mają ze sobą za wiele wspólnego :-)

 

Jeśli szukasz C4P to nastaw się na długie poszukiwania. Na rynku jest sporo szrotu i ciężko znaleźć dobry model.

 

Unikaj skrzyni MCP czyli tzw półautomatu. No i omijaj silnik benzynowy 1.6 THP.

 

Na pewno warto myśleć o dieslu. Najlepiej 2.0 HDi ale z pełnym automatem to jest ich jak na lekarstwo.

 

Samo auto w zasadzie jest bezawearyjne. Jest kilka rzeczy typu ten typ tak ma i trzeba mieć to na uwadze. Ale to są w zasadzie pierdoły.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xsara Picasso a C4 Picasso to zupełnie inne auta i poza silnikiem i nazwą nie mają ze sobą za wiele wspólnego :-)

 

Jeśli szukasz C4P to nastaw się na długie poszukiwania. Na rynku jest sporo szrotu i ciężko znaleźć dobry model.

 

Unikaj skrzyni MCP czyli tzw półautomatu. No i omijaj silnik benzynowy 1.6 THP.

 

Na pewno warto myśleć o dieslu. Najlepiej 2.0 HDi ale z pełnym automatem to jest ich jak na lekarstwo.

 

Samo auto w zasadzie jest bezawearyjne. Jest kilka rzeczy typu ten typ tak ma i trzeba mieć to na uwadze. Ale to są w zasadzie pierdoły.

Już właściwie zdążyłem zauważyć że na rynku wtórnym jest sporo szrotu...

Benzyna odpada a z dieslem 2,0 jest problem, poprostu ich mało tak jak piszesz.

Ale dokładnie o taką opinię mi chodzi, użytkownika C4P, a nie kogoś kto słyszał bo ktoś mu mówił...

Dziękuję Jacek00, życzę bezproblemowej jazdy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C4 Picasso jeżdżę 4 lata i ponad 70kkm zrobiłem. W tym czasie oprócz części eksploatacyjnych wymieniłem 2x łączniki drążka stabilizatora (koszt niski. Pasują z 307 i są 2x tansze). Silnik 1.6 hdi 109km, od 40kkm jeździ zrobiony na 138km. Nic się nie dzieje. 95% jazdy to warszawskie korki. Jeżeli masz jakieś pytania to służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padające łączniki to jedna z rzeczy Typu ten typ tak ma. Dlatego warto kupić dobrej firmy bo starczą na dłużej. Na szczęście części tanie i wymienić można pod domem samemu w 10 minut.

Mam ten sam silnik. Obecnie prawie 100k.

 

Gdzie podnosiłeś moc i jak to zrobili? Zwykły chiptiuning czy wgrali Ci nowe mapy?

 

 

Janek jak będziesz miał na oku konkretny model to zapraszam z vinem do Klubu Cytrynki. Dowiesz się kilku rzeczy o przeszłości z bazy Citroena.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana lacznikow to pryszcz. Przy 1.6hdi trzeba jeszcze mieć na uwadze uszczelki wtryskiwaczy. C4 Picasso ma kilka denerwujących wg mnie rzeczy (szum przy szybszej jeździe, lekkie pływanie na bocznych uskokach czy tez konieczność programowania szyb bo przełączniki nie zawsze działają tak jak maja działać) ale ogólnie jestem zadowolony z auta. Jest pakowny - na wyjazd do Danii kupiłem specjalnie boxa dachowego. Po krótkiej jeździe zrezygnowałem z niego bo hałas był za duży. Spakowałem wszystko do bagażnika (do wysokości półki). Rodzina 2+2, lodówka z jedzeniem, jedzenie poza lodówką (tam drogo), ubrania, pościel, sprzęt sportowy itd itp.

Wg mojego dowodu max przyczepa to 1300dmc. Masa auta 1496kg.

Po vinie możesz się dużo dowiedzieć. Oprócz standardowych danych jest tez data pierwszej rejestracji, wyposażenie z jakim wyjechał itd. Rozkodować możesz na forum je albo sam.

Jeden z forumowiczów zrobił stronkę. Niekiedy trzeba vin wpisać dwukrotnie, żeby załapało.

http://services.prosoftware.pl/pvin/

 

Pzdr

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.