Skocz do zawartości

DMC, a Max Masa Całkowita


Sisar

Rekomendowane odpowiedzi

Czy moglibyście mi pomóc w kwestii ciężarów przyczepy i holownika ?

Otóż mam wpisane w dowodzie rejestracyjnym holownika w pozycji O1 max masę całkowitą przyczepy (z hamulcem) 800 kg. I teraz: czy mogę kupić przyczepę o masie własnej 650 kg i o DMC 1000 kg czy nie ? Czy też tylko przyczepę o DMC 800 kg ? Ale czy DMC jest równoważne z pozycją O1 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy moglibyście mi pomóc w kwestii ciężarów przyczepy i holownika ?

Otóż mam wpisane w dowodzie rejestracyjnym holownika w pozycji O1 max masę całkowitą przyczepy (z hamulcem) 800 kg. I teraz: czy mogę kupić przyczepę o masie własnej 650 kg i o DMC 1000 kg czy nie ?

 

nie, możesz z DMC 800kg

 

Czy też tylko przyczepę o DMC 800 kg ? Ale czy DMC jest równoważne z pozycją O1 ?

 

w dowodzie auta masz RMC jaką może pociągnąć auto, jedna to masa przyczepy z hamulcem, druga bez hamulca

DMC przyczepy musi być równe/mniejsza od tych z dowodu auta - np O1

 

oczywiście to są wymagania techniczne, masz jeszcze wymagania z PJ - czyli np że MW auta musi być większa od DMC przyczepy

poczytaj, bo to trochę zamontane jest, ale wałkowane wiele razy na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

oczywiście to są wymagania techniczne, masz jeszcze wymagania z PJ - czyli np że MW auta musi być większa od DMC przyczepy

poczytaj, bo to trochę zamontane jest, ale wałkowane wiele razy na forum

 

Ale to mnie trochę zdziwiło, Bo cały czas myślałem, że MW przyczepy nie może być większa od MW Samochodu. A nie że DMC przyczepy nie może być mniejsze od MW pojazdu.

 

Reasumując mam Galanta który w poz. O1 ma DMC przyczepy 1500, a MW 1460 (dane autentyczne)- mogę ciągnąć przyczepę o maks DMC 1460kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to mnie trochę zdziwiło, Bo cały czas myślałem, że MW przyczepy nie może być większa od MW Samochodu. A nie że DMC przyczepy nie może być mniejsze od MW pojazdu.

 

Reasumując mam Galanta który w poz. O1 ma DMC przyczepy 1500, a MW 1460 (dane autentyczne)- mogę ciągnąć przyczepę o maks DMC 1460kg ?

 

na B tak to wygląda

masz jeszcze ograniczenie do 3500kg zestawu, to bywa problemem ile masz DMC auta ?

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to mnie trochę zdziwiło, Bo cały czas myślałem, że MW przyczepy nie może być większa od MW Samochodu. A nie że DMC przyczepy nie może być mniejsze od MW pojazdu.

 

Reasumując mam Galanta który w poz. O1 ma DMC przyczepy 1500, a MW 1460 (dane autentyczne)- mogę ciągnąć przyczepę o maks DMC 1460kg ?

 

Możesz ciągnąć tyle co masz wbite czyli 1500kg.

Bo Masa Własna to masa pustego auta z paliwem i płynami a wiadomo , że bez kierowcy auto nie jeździ jeszcze...

Więc chyba ważysz więcej jak 40 kg ;) a homologacja auta dopuszcza DMC przyczepy 1500 więc nikt Ci tego nie zakwestionuje.Nawet jak by się taki trafił co chciał by Cie zważyć to nie ma możliwości abyś ważył gotowy do drogi mniej niz 1500...

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mając c+e mogę ciągnąć galancikiem przyczepę jaką mam określoną w pozycji O1 (1500kg)- a nie jak masa holownika 1460kg?

Edytowane przez golab (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli przyczepa ma np w pozycji F1 (maksymalna masa całkowita) wpisaną wartość 1300 kg, a w pozycji F2 (dopuszczalna masa całkowita) wartość 1000 kg, w pozycji G (masa własna) 905 kg, a w holowniku w pozycji O1 (max masa przyczepy z hamulcem) jest 1200 kg? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mając c+e mogę ciągnąć galancikiem przyczepę jaką mam określoną w pozycji O1 (1500kg)- a nie jak masa holownika 1460kg?

 

IMO możesz 1500kg, bo zapis o MW dotyczy kategorii B

zobacz do tabelki, chyba jest jeszcze aktualna :hmm:

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy moglibyście mi pomóc w kwestii ciężarów przyczepy i holownika ?

Otóż mam wpisane w dowodzie rejestracyjnym holownika w pozycji O1 max masę całkowitą przyczepy (z hamulcem) 800 kg. I teraz: czy mogę kupić przyczepę o masie własnej 650 kg i o DMC 1000 kg czy nie ? Czy też tylko przyczepę o DMC 800 kg ? Ale czy DMC jest równoważne z pozycją O1 ?

 

A ja nie wiem po co to pytanie :niewiem: jeżeli pisze w Q1 800kg to tyle można i już, nic więcej.

Jest to DMC przyczepy z hamulcem i więcej nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to mnie trochę zdziwiło, Bo cały czas myślałem, że MW przyczepy nie może być większa od MW Samochodu. A nie że DMC przyczepy nie może być mniejsze od MW pojazdu.

 

Reasumując mam Galanta który w poz. O1 ma DMC przyczepy 1500, a MW 1460 (dane autentyczne)- mogę ciągnąć przyczepę o maks DMC 1460kg ?

 

Przepraszam, że się wtrącę, ale skąd kolega bierze te informacje, że MW przyczepy ma być większa od MW auta? Nie wiedziałem że MW auta jest ograniczeniem dla przyczepy.

 

Coś mi się wydaje, że masa rzeczywista w danej chwili przyczepy ma być mniejsza niż samochodu, czyli inaczej holownik ma być (w chwili holowania) cięższy od przyczepy. To ma sens.

 

Dodatkowo nie wspominacie o ograniczeniu masy przyczepy wynikającym z hamulca najazdowego. Jeśli masz wpisane w dow. rej. 1500 kg jako max. przyczepy hamowanej, to wcale nie znaczy, że możesz ciągnąć 1500 kg swojego kempingu. Jeśli będziesz miał hamulec uruchamiany łącznie z hamulcem zasadniczym auta to tak, ale w praktyce zawsze mamy w przyczepie hamulec najazdowy. Wówczas maksymalna przyczepa może być mniejsza. DMC przyczepy podzielone przez 1,33 ma być nie większe niż DMC holownika.

 

Musisz zatem sprawdzić DMC swojego Galanta i podzielić przez 1,33. Jeśli wyjdzie Ci wynik większy niż 1500 kg to możesz ciągnąć przyczepę 1500 kg (zgodnie z poz. O1) ale jeśli wynik dzielenia będzie mniejszy niż 1500 kg to właśnie ten wynik jest granicą - przypominam, że piszę o przyczepie z hamulcem najazdowym.

 

Przykład.

Mam MB S124. MW=1580 kg, DMC=2230 kg. O1=1900 kg.

Czyli wydaje się, ze jeśli mam stosowną kategorię prawa jazdy to mogę ciągnąć przyczepę 1900 kg. Ale jeśli przyczepa będzie miała hamulec najazdowy to mogę ciągnąć tylko 2230/1,33=1676,7 kg. Czyli w moim przypadku masa została ograniczona.

Ale jeśli ktoś ma auto DMC=2000 kg i wpisane w dowód O1=1200 kg, to nie ma tego ograniczenia. Bo 2000/1,33=1503,8 kg więc więcej niż 1200 kg wpisane w dowód i zostaje to 1200 kg z dowodu.

 

 

Niezależnie od powyższego pozostaje kwestia kategorii prawa jazdy i opłaty za drogi dla zestawu ponad 3,5 tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.