Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

Ilość biegow nie ma tu nic do rzeczy.

Miałem sintre omege i ciagalem dwuosiowke towarowa zaladowana ok 2t i nigdy nie bylo problemu

Sintra miała Nivo super sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kupiłem nowego Outlandera 2.0  150 KM benzyna automat. Mimo niskiego momentu naprawdę daje radę.

 

Mam podobne odczucia. Pozostaje trzymać kciuki żeby CVT dobrze znosiła targanie traila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że każdy klasyczny automat nie ma sprzęgła ciernego. Moment przenoszony jest przez złożenie hydrokinetyczne. Można przegrzać olej, ale nie da się spalić tarczy. Nie jest też potrzebne dwumasowe koło zamachowe, bo olej amortyzuje drgania. Ale przegrzaniu oleju zapobiega dodana chłodnica i to załatwia sprawę. W razie konieczności do chłodnicy oleju można bardzo łatwo założyć elektrycznie napędzany wiatrak za 50-70 zł i jest super.

Czyli sensowny klasyczny automat + chłodnica oleju = brak kłopotów przy manewrowaniu z przyczepą nawet przy małych prędkościach.

 

W Suzuki GV 2.5 4x4 z automatem zdarzyło mi się przypalić olej w skrzyni przy długiej jeździe po kopnym piachu (długa jazda to całe godziny i wiele kilometrów za jednym zamachem). Po wymianie oleju i dołożeniu chłodnicy oleju automatycznej skrzyni problem nie pojawił się ponownie - nawet na tej samej trasie co wcześniej.

Ręczna skrzynia biegów to naprawdę niepotrzebnie uciążliwe urządzenie w samochodach nie sportowych. Amerykanie mają tu rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie teraz trafił scenic taki jak mój dziadek 1,9dti 100ps własnie w automacie.

kupiłem fajnie sie zbiera tylko czy ta skrzynia DP0 wytrzyma jako holownik ?

 

Czy ktoś smiga ze skrzynia DP0 ?

 

 

Skrzynia montowana w autach:
  • Chery A3 (2009-10)
  • Chery A5 (2006-11)
  • Chery A6 Eastar (2009-10)
  • Citroen Berlingo (2000-02)
  • Citroen C2 (2006-10)
  • Citroen C3/C3 Picasso (2008-11)
  • Citroen C3 (2001-11)
  • Citroen C4/C4 Picasso (2004-11)
  • Citroen C5 (2000-11)
  • Citroen C8 (2002-11)
  • Citroen C-Triomphe (2006-11)
  • Citroen DS3 (2010-11)
  • Citroen DS4 (2011)
  • Citroen Elysee (2003-11)
  • Citroen Evasion (2000-01)
  • Citroen Fukang (2005-08)
  • Citroen Jumpy (2003-06)
  • Citroen Pallas (2007-11)
  • Citroen Xantia (2000-01)
  • Citroen XM (2000)
  • Citroen Xsara/Xsara Picasso (2000-11)
  • Fiat Ulysse (2000-06)
  • Lancia Phedra (2002-05)
  • Nissan Platina (2002-10)
  • Perodua Kelisa (2001-06)
  • Perodua Kenari (2000-09)
  • Perodua Viva (2007-11)
  • Peugeot 206/206 SD (1998-11)
  • Peugeot 207/207 Passion (2006-11)
  • Peugeot 306 (2000-02)
  • Peugeot 307 (2001-11)
  • Peugeot 308 (2007-11)
  • Peugeot 406/406 Coupe (1998-05)
  • Peugeot 407 (2003-11)
  • Peugeot 408 (2011)
  • Peugeot 807 (2002-10)
  • Renault Clio (1998-11)
  • Renault Espace (2000-02)
  • Renault Fluence (2009-11)
  • Renault Kangoo/Kangoo LCV (2000-11)
  • Renault Laguna (1998-07)
  • Renault Logan (2007-11)
  • Renault Megane (1998-11)
  • Renault Modus (2004-11)
  • Renault Safrane (2000)
  • Renault Sandero (2011)
  • Renault Scenic (1998-11)
  • Renault Symbol/Thalia (2000-11)
  • Samsung SM3 (2009-11)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej skrzyni nigdy nie miałem to siędoświadczeniem nie podzielę, ale zerknij tutaj:

http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-dp0-al4,4,3.html

Nie wiem na ile to sprawdzona wiadomość, ale raczej ta skrzynia się nadaje do małych aut i to nie holujących za wiele. Czy to prawda? Któż to wie. Ale max moment przenoszony przez skrzynię rzędu 250 Nm nie obiecuje za wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powyzszego linku:

 

Ważne: Jeśli auto wyposażone w automatyczną skrzynię biegów DP0 (AL4) ciągnie za sobą przyczepę to jej masa powinna być bezwzględnie niższa lub równa 950 kg. Jeśli nie będzie się przestrzegało podanego, maksymalnego obciążenia, doprowadzi to na pochyłości 7 % do przekroczenia maksymalnej temperatury oleju w silniku, a następnie do spadku ciśnienia oleju, w wyniku czego dochodzi do szybkiego uszkodzenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ten cytat nie spójny. Najpierw o skrzyni, a potem, że się olej w silniku zagotuje.

Moim zdaniem, podobnie jak przy manualnej skrzyni, wazne by zredukować bieg. Nie wszystkie skrzynie, szczególnie te starsze są na tyle mądre by odpowiednio zredukować. Może być tak, że zamiast 2 biegu będzie jechała na 3 z dużym poślizgiem konwertera, a to dużo szybciej zagrzeje olej w skrzyni, dalej wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.