Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

A ja miałem taką sytuację, jechałem teraz na targi i niechcący wyłączyłem nogą zapłon, auto oczywiście zgasło i co teraz :look: nie wiedziałem czy mam się zatrzymać

czy co robić aby auto zapalić :hmm: zostawiłem na D przekręciłem kluczykiem bez uruchamiania rozrusznika i silnik zapalił :] teraz już wiem że automata można zapalić na popych :smirk:

a przynajmniej tego ze skrzynia klasyczna.

Lepiej unikać takich sytuacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mnie w kolejnym samochodzie marzy się automat, 4x4 i min 400-450NM :)

 

Oj wiem jest super (420NM) ... ale już czekam kiedy gwarancja się skończy żeby zrobiło się jakieś 500NM :D

 

kiedyś mówiło się tak o pojemności ... teraz powiem o mocy .. nic nie zastąpi wysokiej mocy i momentu ... z wyjątkiem jeszcze wyższej mocy i momentu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

 

kiedyś mówiło się tak o pojemności ... teraz powiem o mocy .. nic nie zastąpi wysokiej mocy i momentu ... z wyjątkiem jeszcze wyższej mocy i momentu :D

Przy V6/V8 to co do zasady działa. W mniejszych czterocylindrówkach trzeba jeszcze spojrzeć na wykresy charakterystyki silnika: moc i moment obrotowy. Co po wysokiej mocy, kiedy na wykresie Pmax to jakiś "pik" tylko na końcu krzywej, przy malejącym już momencie obr., albo moment obrotowy to też górka z maksimum przy 4-5 tys. obrotów. Tyczy się to zwłaszcza nowszych wolnossących benzyniaków, których sterowniki zaprogramowano pod testy emisji, żeby w cyklu pomiarowym było git, a osiągi oceniane na papierze (liczby) były zadowalające. Efekt: niektóre benzyniaki bez turbiny ciągnąć nic a nic nie chcą, bo już z kompletem pasażerów dostają ciężkiej zadyszki, a przedział obrotów z ich nominalną mocą i momentem ani do ciągłej jazdy ani do holowania cepki się nie nadaje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, tak na marginesie, jak wtedy jechalismy to ani razu nie wcisnalem do konca ;-)

A jechałeś na S czy D?

 

Zresztą nie ważne, co Tomek ma więcej mocy, nadwagą niweluje do mojego zestawu. Chodzi mi o to tylko, że skrzynia dsg pracuje bardzo szybko i nie sposób nadrobić to płynnie w manualnej.

Poza tym zapas mocy jakiś jeszcze miałem jak byś chciał uciekać ;) Jeśli byś mi zwiał to i tak nie za daleko ;)

 

ok, dzięki sprawdzi się przy robocie. Sprawdziłem, Alhambra ma 380 Nm a Smax (140KM) ma 320 Nm i pytanie czy nadal tyle ma. To prawie 20% różnicy. Wiadomo, że różnica w wadze też była i automat zawsze będzie szybszy, do tego 4x4 robi robotę ja tam swoje zdanie pozostawię, że tutaj te Nm rwały do przodu u Dudka :)

 

Pewnie, że rwały :) 4x4 raczej na czarnym nie ma znaczenia. Poza startem w niektórych przypadkach. Później to już są kilogramy nadwagi na trasie.

Na mokrym czy grząskim to inna bajka i ogólnie wg mnie warta tej nadwagi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest na forum osoba ciągająca cepkę w204/s204? Oczywiście automat?

320cdi z pięcioma biegami AT, kombi z 2008 + 1400 kg na haku, wspaniała jazda. Udało mi się takie coś dorwać awaryjnie na któreś wakacje :lol:

Chyba miało 220 KM.

Wysłane z telefonu

 

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podzielę swoją opinią. Mam drugie Volvo V70 MK I że skrzynia ASB AW50-42LE. Wcześniej diesel, teraz benzyna. Ta skrzynia wytrzymuje bardzo wiele. Volvo nie zaleca wymiany oleju chyba, że o zgrozo jest to wersja specjalna (taxi lub police). Zaleca natomiast montaż dodatkowej chłodnicy oleju. Ja nigdy jej nie montowałem, a koszt wymiany oleju w tej skrzyni nie jest straszny. Z Cepka radzi sobie wyśmienicie, nawet lockup się załącza i auto ma siłę te 90 na nadbiegu jechać. Spalanie spada zauważalnie. Bieg L i 3 stosuje na podjazdach i z góry (hamuje silnikiem) oraz w mieście "zapinam 3) by nie wahlowal niepotrzebnie biegami. ASB z przyczepą to świetna sprawa...

 

wysłane z deski do prasowania zwanej telefonem...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt oleju do skrzyni AW50 lub AW55 to okolice 200zl... ja u siebie profilaktycznie w Volvach wymienialem raz w roku (czerwiec, przed urlopami i upalami) czyli srednio co 60-70tys.

 

Po wymianie oleju skrzynie mozna adaptowac przez OBD lub samemu wedle procedury z manuala i zajmuje to 10 minut i dystan do przejechania okolo 1km po plaskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statycznie to nie trzeba nic adoptować, nawet dynamicznie nie zawsze robiłem. Niestety te aisiny miały wadę tulei przy dyferencjale i przy braku zmian płynu szybko się kończyły. W V 70 strasznie niewygodne były fotele i kultura pracy silnika z VW - to mnie zniecheciło do tego samochodu, plus był taki że nie psuło się nic, wszystko można było przewidzieć, przy jakim przebiegu co trzeba będzie zrobić

 

Wysłane z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wymiana dynamiczna w Aisin to dość ryzykowna sprawa po pierwsze skrzynia nie jest wyposażona w klasyczny filtr zalecana raczej już jako ostatnia deska ratunku lepiej częściej zlać te 4 litery za ok 200zł  oleju Ravenol lub 150zł Motul multi Atf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.