Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Holowanie przyczepy automatem.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
762 odpowiedzi w tym temacie

#751 Gewehr

Gewehr

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1046 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Od Królowej Angielskiej;)
  • Holownik:Dla kapelusznika:)

Napisano 19 marzec 2017 - 14:39

no właśnie, jest może ktoś na forum kto ma doświadczenie w jeździe z przyczepą autem ze skrzynią DSG w upalnym lecie po górach ?

Był upał i góry. Doświadczenia z zeszłego roku: http://forum.karawan...lniki/?p=489409



#752 Dpong

Dpong

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 385 postów
  • SkądRokietnica
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Adora 502
  • Holownik:Volkswagen Passat B6 2.0TDI DSG

Napisano 19 marzec 2017 - 14:49

Ja mam w vw skrzynię dsg, dotychczas ciągnąłem przyczepkę z DMC 1000 realnie pewnie 1150, auto zapakowane, 4 osoby, rowery na dachu, jazda bez najmniejszych kłopotów, skrzynia radziła sobie doskonale, ale nie śmigałem typowo w górach, temperatura w skrzyni na maksa do 105 stopni C.
Teraz ciągnę przyczepkę cięższą Dmc 1400 i skrzynie muszę przełączyć na "S" bo auto przy prędkości 70km/h przełącza (w trybie D) już na 6 bieg, a wtedy obroty za niskie i temperatura w skrzyni do 110 stopni skacze. W trybie S ciągnie na 4 i 5 biegu i temperatura spada do około 100 stopni. Jak autostradą śmigam to przy prędkościach od 90-100 km/g wpinam D i 6 bieg spokojnie pracuje na 2000 obrotów i temperatura w skrzyni ok 100 stopni, nie jechałem drogami czysto górskimi, mam świadomość, że moja załoga i graty w aucie i do tego przyczepa nie są łatwym tematem dla auta w upalny dzień, ale uważam, że jeżeli mamy auto odpowiednio technicznie prowadzone i nie przekroczoną ładowność zestawu, to skrzynia da radę przy zachowaniu odrobiny "technicznej kultury użytkowania"

#753 dudek_t

dudek_t

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 571 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF <prossimamente>
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 19 marzec 2017 - 15:34

Suzu 4x4 - w tej Octavii masz DQ250 więc powinno być ok. Z DQ200 bym odradzał. 1100kg ta Octavia praktycznie nie poczuje.


Był upał i góry. Doświadczenia z zeszłego roku: http://forum.karawan...lniki/?p=489409

DQ200 i wszystko jasne.


Użytkownik dudek_t edytował ten post 19 marzec 2017 - 15:34


#754 maciejek34

maciejek34

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 279 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 19 marzec 2017 - 17:19

W przypadku skrzyni DSG ,w instrukcji jest wzmianka o tym ,żeby nie ciągnąć przyczep ?

#755 Gewehr

Gewehr

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1046 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Od Królowej Angielskiej;)
  • Holownik:Dla kapelusznika:)

Napisano 19 marzec 2017 - 17:24

W przypadku skrzyni DSG ,w instrukcji jest wzmianka o tym ,żeby nie ciągnąć przyczep ?

W Octavi tego nie ma. Możesz sobie nawet hak przy nowym zamówić.



#756 maciejek34

maciejek34

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 279 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 19 marzec 2017 - 17:34

W Octavi tego nie ma. Możesz sobie nawet hak przy nowym zamówić.

Skoro nie ma to nie powinno być żadnych problemów ze skrzynią przy normalnej eksploatacji ,u mnie np. w instrukcji podane jest ,że przy takiej a takiej przyczepie zalecana jest dodatkowa chlodniczka oleju, a przy takich i takich ,chlodniczka jest wymagana

Skoro nie ma to nie powinno być żadnych problemów ze skrzynią przy normalnej eksploatacji ,u mnie np. w instrukcji podane jest ,że przy takiej a takiej przyczepie zalecana jest dodatkowa chlodniczka oleju, a przy takich i takich ,chlodniczka jest wymagana

Jak ktoś lata z budką po 100km/h w trybie sportowym to faktycznie skrzynia długo nie pojeździ

#757 Suzu4x4

Suzu4x4

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 128 postów
  • Telefon:w razie potrzeby podam na PW
  • SkądWrocław
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Eifelland HOLIDAY 395TK
  • Holownik:Land Cruiser

Napisano 19 marzec 2017 - 21:28

Był upał i góry. Doświadczenia z zeszłego roku: http://forum.karawan...lniki/?p=489409

 

i jak się skończyło ? serwis uznał , czy były koszty ?

 

Suzu 4x4 - w tej Octavii masz DQ250 więc powinno być ok. Z DQ200 bym odradzał. 1100kg ta Octavia praktycznie nie poczuje.


DQ200 i wszystko jasne.

 

wiem, w Octavi mam DQ250 w Touranie DQ200 która padła i była wymieniona w ramach gwarancji bez ciągania czegokolwiek  :]

 

W przypadku skrzyni DSG ,w instrukcji jest wzmianka o tym ,żeby nie ciągnąć przyczep ?

 

nie ma żadnej wzmianki, auto ma nawet system stabilizacji toru jazdy z przyczepą (TSA) , za to np dołożenie haka to nie taka prosta sprawa , żeby wszystko działało prawidłowo trzeba oryginalny moduł , wiązkę oraz przeprowadzić adaptacje  w sterowniku auta, ponadto w niektórych silnikach konieczna wymiana zespołu wentylatorów chłodnic :unsure:

 

w rozdziale "Przyczepa" nie ma nic o skrzyni DSG za to jest napisane :

 

" w przypadku częstej jazdy z przyczepą zalecamy wykonanie dodatkowego przeglądu samochodu między planowymi przeglądami okresowymi"

 

 

są też np takie ciekawostki :

 

"podane obciążenie przyczepy  dotyczy tylko wysokości do 1000m nad poziomem morza wraz ze wzrostem wysokości spada wydajność silnika a przez to także zdolność do pokonywania wzniesień dlatego na każde kolejne rozpoczęte 1000m wysokości należy zmniejszyć maksymalną dopuszczalną masę zespołu o 10% "

 

 

więc może te stojące paski i audi w górach Albanii o których pisał @Bartoszk wzięły się  stąd że ich właściciele nie czytali instrukcji :miga:

 

apropo dywagacji na temat wężykowania :

 

"po wyczuciu najmniejszego ruchu wahadłowego przyczepy natychmiast zmniejszyć prędkość w żadnym wypadku nie próbować "wyprostować" toru jazdy poruszającego się  wahadłowo zestawu przez przyspieszanie "

 

 

 

w rozdziale o skrzynie DSG również nie ma nic te temat przyczep :hmm:



#758 maciejek34

maciejek34

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 279 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 19 marzec 2017 - 21:30

i jak się skończyło ? serwis uznał , czy były koszty ?


wiem, w Octavi mam DQ250 w Touranie DQ200 która padła i była wymieniona w ramach gwarancji bez ciągania czegokolwiek :]


nie ma żadnej wzmianki, auto ma nawet system stabilizacji toru jazdy z przyczepą (TSA) , za to np dołożenie haka to nie taka prosta sprawa , żeby wszystko działało prawidłowo trzeba oryginalny moduł , wiązkę oraz przeprowadzić adaptacje w sterowniku auta, ponadto w niektórych silnikach konieczna wymiana zespołu wentylatorów chłodnic :unsure:

w rozdziale "Przyczepa" nie ma nic o skrzyni DSG za to jest napisane :

są też np takie ciekawostki :


więc może te stojące paski i audi w górach Albanii o których pisał @Bartoszk wzięły się stąd że ich właściciele nie czytali instrukcji :miga:

apropo dywagacji na temat wężykowania :


w rozdziale o skrzynie DSG również nie ma nic te temat przyczep :hmm:

Te paski to może stały bo kierowcy chcieli odpocząć ;)

#759 BartoszK

BartoszK

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3133 postów
  • SkądBoguszów-Gorce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 500 KMF Excellent - DMC 1300/1150
  • Holownik:Volvo V70 D5 - DMC 2180/1720, na haku 1800

Napisano 19 marzec 2017 - 21:40

Te paski to może stały bo kierowcy chcieli odpocząć ;)

 

hehehehe - no to były starsze Helmuty zza Odry...

 

Ostatnio miałem do testów Golfa '16 rocznik - 1,4 TSI Bluemotion 125 koni....

 

Autko do jazdy solo i bez załadunku rewelacja... Spalanie w cyklu mieszanym poniżej 6L na setkę - na 6 biegu ciągnie jak szalone od 60km/h

- jednak jak do środka wsiadły 4 osoby i spore zakupy z Casto w bagażniku (3x20kg kleju) - czar prysł, przy 60km/h na godzinę nie chciał jechać nawet na 4 biegu ...

 

W przyszłym tygodniu będę miał do testów Passata 1,8 TSI 180 koników i automat - zobaczymy co to warte ...


Użytkownik BartoszK edytował ten post 19 marzec 2017 - 21:41

sygnatura 2017
 

Pozdrawiamy serdecznie

Karolek (7 lat), Magdalena i Bartosz


#760 maciejek34

maciejek34

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 279 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Kip Sun line KS44
  • Holownik:V70 2.5TDI

Napisano 19 marzec 2017 - 21:42

hehehehe - no to były starsze Helmuty zza Odry...

Ostatnio miałem do testów Golfa '16 rocznik - 1,4 TSI Bluemotion 125 koni....

Autko do jazdy solo i bez załadunku rewelacja... Spalanie w cyklu mieszanym poniżej 6L na setkę - na 6 biegu ciągnie jak szalone od 60km/h
- jednak jak do środka wsiadły 4 osoby i spore zakupy z Casto w bagażniku (3x20kg kleju) - czar prysł, przy 60km/h na godzinę nie chciał jechać nawet na 4 biegu ...

W przyszłym tygodniu będę miał do testów Passata 1,8 TSI 180 koników i automat - zobaczymy co to warte ...

A czego kolega spodziewał się po 1,4 i mocy 125km z takiej pojemności ???

#761 BartoszK

BartoszK

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3133 postów
  • SkądBoguszów-Gorce
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 500 KMF Excellent - DMC 1300/1150
  • Holownik:Volvo V70 D5 - DMC 2180/1720, na haku 1800

Napisano 19 marzec 2017 - 21:52

A czego kolega spodziewał się po 1,4 i mocy 125km z takiej pojemności ???

 

żeby sie smarowanie ( lampka Alladyna ) nie zapaliło ;-) 


sygnatura 2017
 

Pozdrawiamy serdecznie

Karolek (7 lat), Magdalena i Bartosz


#762 Suzu4x4

Suzu4x4

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 128 postów
  • Telefon:w razie potrzeby podam na PW
  • SkądWrocław
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Eifelland HOLIDAY 395TK
  • Holownik:Land Cruiser

Napisano 19 marzec 2017 - 22:06

hehehehe - no to były starsze Helmuty zza Odry...

 

Ostatnio miałem do testów Golfa '16 rocznik - 1,4 TSI Bluemotion 125 koni....

 

Autko do jazdy solo i bez załadunku rewelacja... Spalanie w cyklu mieszanym poniżej 6L na setkę - na 6 biegu ciągnie jak szalone od 60km/h

- jednak jak do środka wsiadły 4 osoby i spore zakupy z Casto w bagażniku (3x20kg kleju) - czar prysł, przy 60km/h na godzinę nie chciał jechać nawet na 4 biegu ...

 

W przyszłym tygodniu będę miał do testów Passata 1,8 TSI 180 koników i automat - zobaczymy co to warte ...

 

kwintesencja dowsinzigu :]

 

do octavii wrzucają już 1.0  

 

ale na forum ogólna fascynacja tym co nowe :]



#763 Gewehr

Gewehr

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1046 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Od Królowej Angielskiej;)
  • Holownik:Dla kapelusznika:)

Napisano 19 marzec 2017 - 22:13

i jak się skończyło ? serwis uznał , czy były koszty ?

Uznali, ale nie było spowiedzi w jakich warunkach się skończyła. Po naprawie zrobiła już ze 70tyś głównie po Warszawie, ale już nie ciągała budy. Wszystko jest ok.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych