Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie, jest może ktoś na forum kto ma doświadczenie w jeździe z przyczepą autem ze skrzynią DSG w upalnym lecie po górach ?

Był upał i góry. Doświadczenia z zeszłego roku: http://forum.karawaning.pl/topic/22177-nowe-auto-czemu-takie-słabe-silniki/?p=489409

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w vw skrzynię dsg, dotychczas ciągnąłem przyczepkę z DMC 1000 realnie pewnie 1150, auto zapakowane, 4 osoby, rowery na dachu, jazda bez najmniejszych kłopotów, skrzynia radziła sobie doskonale, ale nie śmigałem typowo w górach, temperatura w skrzyni na maksa do 105 stopni C.

Teraz ciągnę przyczepkę cięższą Dmc 1400 i skrzynie muszę przełączyć na "S" bo auto przy prędkości 70km/h przełącza (w trybie D) już na 6 bieg, a wtedy obroty za niskie i temperatura w skrzyni do 110 stopni skacze. W trybie S ciągnie na 4 i 5 biegu i temperatura spada do około 100 stopni. Jak autostradą śmigam to przy prędkościach od 90-100 km/g wpinam D i 6 bieg spokojnie pracuje na 2000 obrotów i temperatura w skrzyni ok 100 stopni, nie jechałem drogami czysto górskimi, mam świadomość, że moja załoga i graty w aucie i do tego przyczepa nie są łatwym tematem dla auta w upalny dzień, ale uważam, że jeżeli mamy auto odpowiednio technicznie prowadzone i nie przekroczoną ładowność zestawu, to skrzynia da radę przy zachowaniu odrobiny "technicznej kultury użytkowania"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzu 4x4 - w tej Octavii masz DQ250 więc powinno być ok. Z DQ200 bym odradzał. 1100kg ta Octavia praktycznie nie poczuje.


DQ200 i wszystko jasne.

Edytowane przez dudek_t (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Octavi tego nie ma. Możesz sobie nawet hak przy nowym zamówić.

Skoro nie ma to nie powinno być żadnych problemów ze skrzynią przy normalnej eksploatacji ,u mnie np. w instrukcji podane jest ,że przy takiej a takiej przyczepie zalecana jest dodatkowa chlodniczka oleju, a przy takich i takich ,chlodniczka jest wymagana

Skoro nie ma to nie powinno być żadnych problemów ze skrzynią przy normalnej eksploatacji ,u mnie np. w instrukcji podane jest ,że przy takiej a takiej przyczepie zalecana jest dodatkowa chlodniczka oleju, a przy takich i takich ,chlodniczka jest wymagana

Jak ktoś lata z budką po 100km/h w trybie sportowym to faktycznie skrzynia długo nie pojeździ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i jak się skończyło ? serwis uznał , czy były koszty ?

 

Suzu 4x4 - w tej Octavii masz DQ250 więc powinno być ok. Z DQ200 bym odradzał. 1100kg ta Octavia praktycznie nie poczuje.

DQ200 i wszystko jasne.

 

wiem, w Octavi mam DQ250 w Touranie DQ200 która padła i była wymieniona w ramach gwarancji bez ciągania czegokolwiek  :]

 

W przypadku skrzyni DSG ,w instrukcji jest wzmianka o tym ,żeby nie ciągnąć przyczep ?

 

nie ma żadnej wzmianki, auto ma nawet system stabilizacji toru jazdy z przyczepą (TSA) , za to np dołożenie haka to nie taka prosta sprawa , żeby wszystko działało prawidłowo trzeba oryginalny moduł , wiązkę oraz przeprowadzić adaptacje  w sterowniku auta, ponadto w niektórych silnikach konieczna wymiana zespołu wentylatorów chłodnic :unsure:

 

w rozdziale "Przyczepa" nie ma nic o skrzyni DSG za to jest napisane :

 

" w przypadku częstej jazdy z przyczepą zalecamy wykonanie dodatkowego przeglądu samochodu między planowymi przeglądami okresowymi"

 

 

są też np takie ciekawostki :

 

"podane obciążenie przyczepy  dotyczy tylko wysokości do 1000m nad poziomem morza wraz ze wzrostem wysokości spada wydajność silnika a przez to także zdolność do pokonywania wzniesień dlatego na każde kolejne rozpoczęte 1000m wysokości należy zmniejszyć maksymalną dopuszczalną masę zespołu o 10% "

 

 

więc może te stojące paski i audi w górach Albanii o których pisał @Bartoszk wzięły się  stąd że ich właściciele nie czytali instrukcji :miga:

 

apropo dywagacji na temat wężykowania :

 

"po wyczuciu najmniejszego ruchu wahadłowego przyczepy natychmiast zmniejszyć prędkość w żadnym wypadku nie próbować "wyprostować" toru jazdy poruszającego się  wahadłowo zestawu przez przyspieszanie "

 

 

 

w rozdziale o skrzynie DSG również nie ma nic te temat przyczep :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak się skończyło ? serwis uznał , czy były koszty ?

 

 

wiem, w Octavi mam DQ250 w Touranie DQ200 która padła i była wymieniona w ramach gwarancji bez ciągania czegokolwiek :]

 

 

nie ma żadnej wzmianki, auto ma nawet system stabilizacji toru jazdy z przyczepą (TSA) , za to np dołożenie haka to nie taka prosta sprawa , żeby wszystko działało prawidłowo trzeba oryginalny moduł , wiązkę oraz przeprowadzić adaptacje w sterowniku auta, ponadto w niektórych silnikach konieczna wymiana zespołu wentylatorów chłodnic :unsure:

 

w rozdziale "Przyczepa" nie ma nic o skrzyni DSG za to jest napisane :

 

są też np takie ciekawostki :

 

 

więc może te stojące paski i audi w górach Albanii o których pisał @Bartoszk wzięły się stąd że ich właściciele nie czytali instrukcji :miga:

 

apropo dywagacji na temat wężykowania :

 

 

w rozdziale o skrzynie DSG również nie ma nic te temat przyczep :hmm:

Te paski to może stały bo kierowcy chcieli odpocząć ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te paski to może stały bo kierowcy chcieli odpocząć ;)

 

hehehehe - no to były starsze Helmuty zza Odry...

 

Ostatnio miałem do testów Golfa '16 rocznik - 1,4 TSI Bluemotion 125 koni....

 

Autko do jazdy solo i bez załadunku rewelacja... Spalanie w cyklu mieszanym poniżej 6L na setkę - na 6 biegu ciągnie jak szalone od 60km/h

- jednak jak do środka wsiadły 4 osoby i spore zakupy z Casto w bagażniku (3x20kg kleju) - czar prysł, przy 60km/h na godzinę nie chciał jechać nawet na 4 biegu ...

 

W przyszłym tygodniu będę miał do testów Passata 1,8 TSI 180 koników i automat - zobaczymy co to warte ...

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehehe - no to były starsze Helmuty zza Odry...

 

Ostatnio miałem do testów Golfa '16 rocznik - 1,4 TSI Bluemotion 125 koni....

 

Autko do jazdy solo i bez załadunku rewelacja... Spalanie w cyklu mieszanym poniżej 6L na setkę - na 6 biegu ciągnie jak szalone od 60km/h

- jednak jak do środka wsiadły 4 osoby i spore zakupy z Casto w bagażniku (3x20kg kleju) - czar prysł, przy 60km/h na godzinę nie chciał jechać nawet na 4 biegu ...

 

W przyszłym tygodniu będę miał do testów Passata 1,8 TSI 180 koników i automat - zobaczymy co to warte ...

A czego kolega spodziewał się po 1,4 i mocy 125km z takiej pojemności ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehehe - no to były starsze Helmuty zza Odry...

 

Ostatnio miałem do testów Golfa '16 rocznik - 1,4 TSI Bluemotion 125 koni....

 

Autko do jazdy solo i bez załadunku rewelacja... Spalanie w cyklu mieszanym poniżej 6L na setkę - na 6 biegu ciągnie jak szalone od 60km/h

- jednak jak do środka wsiadły 4 osoby i spore zakupy z Casto w bagażniku (3x20kg kleju) - czar prysł, przy 60km/h na godzinę nie chciał jechać nawet na 4 biegu ...

 

W przyszłym tygodniu będę miał do testów Passata 1,8 TSI 180 koników i automat - zobaczymy co to warte ...

 

kwintesencja dowsinzigu :]

 

do octavii wrzucają już 1.0  

 

ale na forum ogólna fascynacja tym co nowe :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak się skończyło ? serwis uznał , czy były koszty ?

Uznali, ale nie było spowiedzi w jakich warunkach się skończyła. Po naprawie zrobiła już ze 70tyś głównie po Warszawie, ale już nie ciągała budy. Wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podzielę się pewnym spostrzeżeniem po wspólnej podróży z Dudkiem. On: Alhambra 184KM w DSG + 1800DMC budka, ja S-max 143KM + 1300DMC. Teoretycznie moc względem kg wypada mniej więcej podobnie. Ruszanie niby równo, zmieniam bieg, on odskakuje. 2 znów jakby równe przyspieszanie, jednak po zmianie biegu znów odstęp się powiększa. Itd. Aby dogonić musiałem dociskać gaz. 

Przy holowaniu przyczepy z ASB przyspieszanie odbywa się płynniej i szybciej. Moje próby szybkiej zmiany biegów z 1 na 2 kończyły się poślizgiem kół (interwencja kontroli trakcji) lub lekko ślizgało się sprzęgło. Lepiej zmieniać biegi spokojniej.

 

Więc ogólnie fajna sprawa ten automat :) Spalanie tu pominę, bo siłą rzeczy lżejszy zestaw powinien spalić mniej i spalił o nieco ponad litr mniej. Do pominięcia przy wygodzie eksploatacji. IMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.