Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

Coś źle wkleiłeś linka :hmm:

W ogóle coś mi się na forum linki źle wklejają  :no:

 

Poprawiam

https://www.autofakty.pl/poradniki/skrzynia-manualna-czy-automatyczna  https://www.autofakty.pl/poradniki/zalety-automatycznej-skrzyni-biegow

 

Trzeci link po wklejeniu i kliknięciu prowadzi na manowce, nie wiem czemu. W każdym bądź razie trzeba szukać w http://interia.pl i dalej w zakładce MOTO . Artykuł ma tytuł "Jak przedłużyć życie skrzyni automatycznej"

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ciekawy temat ,się uśmiałem 

 

nie wymagaj od niedouczonych dziennikarzyków i wierszokletów jakiejkolwiek fachowości , podobnie jak wiarygodnych testów i raportów TUV  :ee:

 

 

 

(oleju przekładniowego w skrzyni). 

 

:look:  :]

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nim jesteś było by fajnie,  jak widzisz sam założyłem ten temat parę lat temu aby się 

dowiedzieć co i jak,  ale skoro napisałeś że pismaki do durnie niedouczone to myślę 

że Twoja wiedza jest większa.  A więc pisz ile tylko można ją bardzo chętnie poczytam.  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nim jesteś było by fajnie,  jak widzisz sam założyłem ten temat parę lat temu aby się 

dowiedzieć co i jak,  ale skoro napisałeś że pismaki do durnie niedouczone to myślę 

że Twoja wiedza jest większa.  A więc pisz ile tylko można ją bardzo chętnie poczytam.  :ok:

 

bez przesady , staram sie dzielić wiedzą którą posiadam , nic więcej 

wspólnie natomiast możemy wiele zdziałać , co już nieraz było widać i myślę, że to jest dobry kierunek  :skromny:

 

natomiast pismaki denerwują mnie strasznie bo nie potrafią dobrze przetłumaczyć kopiowanego oryginału i powielają bezmyślne błędy kolegów po fachu - ATF to automatic transmission FLUID i z olejem nie ma wiele wspólnego i kilka innych nieścisłości w obu artykułach  :blagac:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziennikarze kończą studia humanistyczne, więc ciężko się spodziewać, że po 5 latach uczenia się przydawek i bezokoliczników będą mieć głęboką wiedzę, którą adepci uczelni technicznych zdobywają mozolnie przez całe studia. Trzeba wziąśc pod uwagę, że radio, prasa telewizja to biznes, który dostarcza rozrywki a nie fachowej wiedzy, więc też nie wymaga się od dziennikarzy, żeby mieli rzetelną wiedzę, bardziej liczą się umiejętności zaciekawienia lub rozbawienia oglądającego. Z kolei jak znam adeptów uczelni technicznych, to większość z trudem kleci jedno poprawne zdanie po Polsku, a już żarciki czy inne rozrywkowe dygresje rozumieją tylko inni fachowcy z tej samej branży.

Podsumowując: po fachową wiedzę idzie się do inżynierów lub sięga do dokumentacji technicznej, nawet do instrukcji obsługi pojazdu; a po rozrywkę sięga się po prasę motoryzacyjną lub video.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat założyłem 5lat temu pytając o holowanie automatem raczej starej generacji,  temat się rozwinął i chyba dobrze bo oprócz wklejonych artykułów z neta  ( mniej lub bardziej przydatnych )

są również wypowiedzi forumowiczów oparte na własnych doświadczeniach co chyba dla mnie jest bardzo ważne.  Artykuły są i będą ale czytać je należy z dystansem,  coś jak opinie o autach danych marek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najlepiej jak każdy dzieli się swoimi doświadczeniami ,każdy automat jest inny ,mówię tu o trybach jazdy, ilosci biegów i sposobie w jaki kazdy bieg można wykorzystać ,trochę mnie dziwi ,że ktoś twierdzi ze auto ze skrzynią automatyczną mozna odpalić z holu ...

Temat założyłem 5lat temu pytając o holowanie automatem raczej starej generacji, temat się rozwinął i chyba dobrze bo oprócz wklejonych artykułów z neta ( mniej lub bardziej przydatnych )

są również wypowiedzi forumowiczów oparte na własnych doświadczeniach co chyba dla mnie jest bardzo ważne. Artykuły są i będą ale czytać je należy z dystansem, coś jak opinie o autach danych marek.

Stare ,klasyczne skrzynie są najlepsze ,trwałe ,ja zacząłem przygodę z automatem osiem lat temu w hondzie civik ,stary czterobiegowy automat, teraz kontynuacja w volvie,od razu powiem ,że strach ludzi przed automatem jest nieuzasadniony

Ci którzy myślą ,że artykuły piszą fachowcy, dziennikarze ,humaniści po studiach ,trochę się mylą ,często artykuly pisza zwykli ludzie ,mają jakiś temat ,piszą artykul, biorą pieniądze ,takie pisanie na zlecenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat założyłem 5lat temu pytając o holowanie automatem raczej starej generacji,  temat się rozwinął i chyba dobrze bo oprócz wklejonych artykułów z neta  ( mniej lub bardziej przydatnych )

są również wypowiedzi forumowiczów oparte na własnych doświadczeniach co chyba dla mnie jest bardzo ważne.  Artykuły są i będą ale czytać je należy z dystansem,  coś jak opinie o autach danych marek. 

 

Tom, mój 6-biegowy automat w Chevrolecie Orlando spisuje się znakomicie po prawie 5 latach użytkowania, przejechane ok. 76 000km. Wiem od znajomego z branży motoryzacyjnej że ma oznaczenie "6T40/X23FHD/MH7" a z tego wynika wg niego, że maksymalny moment mogę mieć na poziomie 400Nm a ja po zczipowaniu mam 435Nm (oryginalnie 360Nm). Samochód przejechał z cepkami DMC1050 i 1350kg jakieś 12 000km głównie po skandynawskich drogach ale też zdarzyło mu się ciągnąć te DMC1350 (realna waga była niestety 1490kg!!!) do Zakopanego a stamtąd górzystymi serpentynami na Tatralandię i z powrotem do mojej wioski przez Korbielów i samochód dał sobie spokojnie radę.

Z tego co wiem to raczej nie mam dodatkowej chłodnicy- w czasie kiedy go kupowałem to nie wiedziałem o takim czymś a Panowie z salonu nie omieszkali mnie o tym poinformować, kiedy poprosiłem o montaż fabrycznego haka (cFaniaki nawet wtyczkę 7-pinową mi dali a ja idiota nie wiedziałem jeszcze wtedy o takim czymś jak 13 pin :oslabiony: ).

Olej już wymieniłem przy ok. 63 000km, głównie ze względu na przyczepkę ale producent nie wymaga wymiany chyba do 200 000km.

Aha- spalanie solo to jakieś 7-8l/100km, podczas jazdy z przyczepką to ok. 11-12l/100km; średnie spalanie po przejechaniu 76 000km to 8,84l/100km.

To tyle co do spostrzeżeń automatu mojego holownika. Uważam, że automat to sama przyjemność z jazdy a przy przyczepce- podwójna bo auto myśli za Ciebie a Ty nie musisz "fachlować" tą gałką od biegów :yay:

Edytowane przez Mandrol (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady , staram sie dzielić wiedzą którą posiadam , nic więcej

wspólnie natomiast możemy wiele zdziałać , co już nieraz było widać i myślę, że to jest dobry kierunek :skromny:

 

natomiast pismaki denerwują mnie strasznie bo nie potrafią dobrze przetłumaczyć kopiowanego oryginału i powielają bezmyślne błędy kolegów po fachu - ATF to automatic transmission FLUID i z olejem nie ma wiele wspólnego i kilka innych nieścisłości w obu artykułach :blagac:

Tutaj bym się upierał, atf to zwykły olej hydrauliczny ,taki sam jak np. do wspomagania kierownicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATF to może jakaś klasa oleju  :hmm:

Natomiast co do holowania automatem to teraz mam 4 biegi i nadbieg plus 

sterowanie reczne,  silnik 113 KM 255 Nm  przyczepa 1000kg DMC  a na haku 

max 1870kg tak więc spory zapas,  brakuje jedynie guzika wylaczajacego nadbieg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak moge coś podpowiedzieć to w automacie w czasie jazdy nie wrzucamy luzu, na światłach stoimy na biegu (nie wrzucamy P), na pochylych miejscach zaciągamy ręczny ,dopiero dajemy na P,no i przezucamy z D na R i odwrotnie gdy auto stoi, a tak to wio i do przodu ,o wymianach oleju każdy mechanik ma inną teorię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.