Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

fajne :)

I działa z cepą, zestaw nie stacza się np. na skrzyżowaniu albo wjeździe do bramy jak jest lekko pod górkę. To zaleta, wada - brr, wymaga cofania tłoczków w zaciskach z poziomu komputera. Właśnie parę dni temu dostała mi się woda pod osłony prowadników zacisku, przyblokowało zacisk. Bez tego cuda pół godzinki roboty pod domem, zdjąć koło, zluzować zacisk, przesmarować prowadniki, lekko ręcznie wkręcić tłoczek, założyć zacisk i koło, i wio. A tu: najpierw komputer, cofnąć zaciski, potem robota, komputer - dosunąć zaciski, kalibracja. I im nowszy samochód tym trudniej, VAG CAN UDS po 2012 chce gadać tylko z kompem w ASO lub VCDs-em, z innymi Vagami nie... Kijek ma dwa końce :) Trzy miesiące po końcu gwarancji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda. Jednak wygoda jest tego warta IMO.

W nowych autach często jest i nie jest dodatkowo w cenniku. Np. nowy C-max ma to i nie w jakiejś wypasionej wersji. I z mechanicznym ręcznym. Przytrzymuje auto na 4 sek. by łatwo można było ruszyć.

 

Super sprawa :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mylcie stop assista z asystentem ruszania na wzniesieniu. To jednak nieco odmienne ficzery. Ten drugi jest raczej powszechny -  nawet dacie mają więc dziwne by było żeby 3 razy droższy c-max nie miał ;) Ten asystent ruszania na wzniesieniu używa hamulca roboczego a nie postojowego. (po zdjęciu nogi z hamulca utrzumuje ciśnienie w układzie przez jakiś tam krótki czas). Ten pierwszy steruje hamulcem postojowym, więc hamulec postojowy musi być sterowany elektronicznie a nie ręczną wajchą..

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiu, co kupiłeś? Pisz jak na spowiedzi :)

 

Chodziło mi o auto Toma :D

Ja mam swoje (a nawet bardziej Mariolki) A4 już ponad rok :D

 

Dlatego super funkcją jest Auto Hold współpracujący z automatem. W większości auto już chyba standard ale tam gdzie nie ma na wyposażeniu seryjnym - zdecydowanie warto dopłacić. 

świetna rzecz - nawet myślałem nad adopcją do mojego auta (nie musi być elektryczny ręczny), ale za duże koszty i brak osoby która by się tego sensownie podjęła... a partaczowi dać by grzebał w hamulcach...to już nie - dziękuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mylcie stop assista z asystentem ruszania na wzniesieniu. To jednak nieco odmienne ficzery. Ten drugi jest raczej powszechny -  nawet dacie mają więc dziwne by było żeby 3 razy droższy c-max nie miał ;) Ten asystent ruszania na wzniesieniu używa hamulca roboczego a nie postojowego. (po zdjęciu nogi z hamulca utrzumuje ciśnienie w układzie przez jakiś tam krótki czas). Ten pierwszy steruje hamulcem postojowym, więc hamulec postojowy musi być sterowany elektronicznie a nie ręczną wajchą..

Hm w moim passerati Auto Hold jest realizowany ABS przez pierwsze kilka minut postoju na D, dopiero po upływie (chiba 3 min) przełącza się na automat ręczny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne zasady ogólne są znane,  podobnych poradników jest wiele, ale  może się przyda ogólna wiedza.

 

        Skrzynie automatyczne są wrażliwe na przeładowanie auta lub holowanie zbyt ciężkiej przyczepy

Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/skrzynia-2871/news-jak-przedluzyc-zycie-skrzyni-automatycznej,nId,2330114#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak. Każdy automat się stoczy tylko kwestia wzniesienia.

Nie masz racji.  Mój holownik się nie stoczy. Zsunie się na zablokowanych kołach, ale one się nie obrócą. Wielokrotnie wspinałem się na 100% wzniesienia jeżeli zwolniłem pedał gazu to auto stało ale się nie stoczyło. Identycznie przy zjeżdzie gdy włożę R. Mogę wyjść z auta nie zaciągając hamulca ręcznego. Tak raz się zapomniałem!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz racji.  Mój holownik się nie stoczy. Zsunie się na zablokowanych kołach, ale one się nie obrócą. Wielokrotnie wspinałem się na 100% wzniesienia jeżeli zwolniłem pedał gazu to auto stało ale się nie stoczyło. Identycznie przy zjeżdzie gdy włożę R. Mogę wyjść z auta nie zaciągając hamulca ręcznego. Tak raz się zapomniałem!!!!

Jeżeli dobrze kojarzę to masz DSG a to bardziej zautomatyzowany manual niż hydrauliczny automat . Czy na pewno to działanie skrzyni biegów a nie układu hamulcowego? Funkcja hold lub coś w ten deseń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.