Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jak tak czytam o wrzucaniu na N na postoju... niby to ma skrzynię niszczyć bo smarowania nie ma.

Piszemy tutaj o zwykłym automacie ze sprzęgłem hydrokinetycznym.

Nie ma takiej opcji by coś się skrzyni stało. Jeżeli tylko silnik pracuje napędzana jest pompa olejowa w skrzyni i smarowanie jest.

Inaczej wygląda sytuacja holowania auta z wyłączonym silnikiem, często jest ograniczenie do 50 km ze względu na brak smarowania.
 

Jeżeli mamy wymiennik ciepła (chłodzenie/nagrzewanie oleju skrzyni biegów) w chłodnicy cieczy chłodzącej silnika to stanie na D

powoduje większe grzanie się oleju. To jest fakt. Na N nie będzie tak się grzał.
 

Oleje w skrzyniach wymieniamy. Średnio co 60-80 tys. km. (tak podaje producent ZF dla swoich skrzyni).

 

Edytowane przez marekp750 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się na światłach jak stoimy na D przez 40 sek nic się nie zdąży zagrzać. Nie machamy na N i później na D.
Ale jak czekamy na mijankach po 2-3 min czy na przejazdach kolejowych to warto wrzucić na N. Jakiś korek i stoimy kilkanaście minut. Chodzi o takie sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie do firmy przyjeżdżali serwisanci z ZF, którzy ile razy by nie byli, zawsze powtarzali, że nie ma czegoś takiego jak majstrowanie przy klawiszach "asb" na światłach, czy stojąc na przestoju w korku. Po to jest automat, z podkreśleniem słowa automat, żeby przy nim nie grzebać (ciągłe wysprzęglanie on/off, off/on powodowało, że skrzynia wchodziła często w stan serwisowy i zaczynała wariować...przeciągać, sama zmieniać kiedy nie trzeba itd./itp. - po zresetowaniu działa jak należy).

Przy postoju pow. 10 min. przechodzimy z D na P.

Nie mniej jednak cały czas widać na światłach (na czerwonym), jak ludzie przełączają sobie na P.......niektórzy tak robią (bo tak).

 

TOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na każdych światłach to nie, ale kilkanaście minut to lepiej dać na P.

 

Wtedy to lepiej zgasić silnik. Po co ma się zużywać bez powodu. Szkoda piniążka, silnika, paliwa i środowiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego super funkcją jest Auto Hold współpracujący z automatem. W większości auto już chyba standard ale tam gdzie nie ma na wyposażeniu seryjnym - zdecydowanie warto dopłacić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.autocentrum.pl/motoslownik/auto-hold-system-automatycznego-uruchamiania-hamulca-postojowego/

raczej tylko w autach z elektronicznie sterowanym hamulcem ręcznym (bez wajchy ręcznego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.