Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Holowanie przyczepy automatem.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
762 odpowiedzi w tym temacie

#586 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4172 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 19 listopad 2016 - 18:51

Az dopytam kumpla z VW



#587 Voku

Voku

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 189 postów
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 460 De Luxe DMC1350 2002r
  • Holownik:Ford S-Max 2.0 TDCI 163KM DMC 2505 2012r

Napisano 19 listopad 2016 - 22:48

Dokładnie to co pisze kolega, automat fajny ale z czystym sumieniem można by go brać w nowym aucie, nie dość że zawsze to na gwarancji to jeszcze wiemy od początku co się działo ze skrzynią i jak o nią dbaliśmy. W używanych autach to już loteria. Ja już kilka aut sprawdzałem i każde miało jakąś dziwną historię więc jak znajdę jakieś auto które będzie pewne to już nie ważne co będzie miało czy manual czy automat :D



#588 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10410 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 19 listopad 2016 - 22:51

Dokładnie to co pisze kolega, automat fajny ale z czystym sumieniem można by go brać w nowym aucie, nie dość że zawsze to na gwarancji to jeszcze wiemy od początku co się działo ze skrzynią i jak o nią dbaliśmy. W używanych autach to już loteria. Ja już kilka aut sprawdzałem i każde miało jakąś dziwną historię więc jak znajdę jakieś auto które będzie pewne to już nie ważne co będzie miało czy manual czy automat :D

Dobra dobra już wiemy że nowe lepsze i już, ale  w starszych autach to automat odpada całkowicie  :niewiem: 


"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#589 jacekzoo

jacekzoo

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1919 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 19 listopad 2016 - 23:02

automat fajny ale z czystym sumieniem można by go brać w nowym aucie, nie dość że zawsze to na gwarancji

Czy aby jesteś taki pewny? Niech Ci się rozsypie to powiedzą że twoja wina bo cos tam cos tam. Np większość producentów ma w wyłączeniach gwwrancji sprzęgło, rozpadnie się po 5k km to sory winetu, nie potrafisz jeździć, to bulisz za naprawe. Z automatem podejrzewam jest podobnie
Kupię używane felgi alu, jakiś prosty wzór, na zimówki do mojej cytrynki rozmiar 7,0J17 5x108 ET 50. Kontakt pw

#590 mac28

mac28

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 31 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs 485T Nomad 1992
  • Holownik:Ford Mondeo mkIV 2.0 TDCI 130KM automat

Napisano 20 listopad 2016 - 10:51

Automat jest bardzo dobry ale jak pisałem w używanym aucie bezpieczniejszym będzie tradycyjny ze sprzęgłem hydrokinetycznym. W końcu cała Ameryka jeździ z takimi skrzyniami i są zdecydowanie bardziej dopracowane niż nowsze. Na początku produkcji skrzyń DSG ze stajni VW wszyscy się nimi zachwycali ,z resztą słusznie precyzją zmiany biegów i jej szybkością jednak po 200 tyś km skrzynie te generują duże koszty ze względu na zużyte tarcze sprzęgłowe i elektronikę. Skrzynie Powershift Forda nie są gorsze od DSG jednak koszty po pewnym przebiegu będą podobne.

Z pewnością większość z Was poczuła swąd palonego sprzęgła w manualu próbując ustawić przyczepę na trawiastym ,pochyłym terenie. W automacie tego nie ma! Jeśli nie ma dużego oporu auto w automacie z przyczepą po puszczeniu hamulca samo delikatnie zacznie "pełzać" a przy dużym oporze wystarczy delikatnie dodać gazu i bez problemów ruszycie zestawem. Automat nie lubi częstej zmiany biegów przy parkowaniu. Jeśli musimy przełączać miedzy D i R to dajmy skrzyni przez chwile odpocząć żeby olej w skrzyni się trochę schłodził.

Koszty przy ewentualnym remoncie skrzyni aut. (w typowych autach) bez dwumasy nie będzie dużo wyższy niż wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym w manualu. Z resztą jeśli ktoś już wsiadł do auta z automatem nie będzie chciał innego. Nie bójcie się tych skrzyń bo większość opinii jest od osób które nigdy z nimi nie miały do czynienia.



#591 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4172 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 20 listopad 2016 - 11:12

Kolego Mac... Nie przesadzasz z tym parkowaniem?
Automat źle znosi 2 rzeczy. Temperaturę i ciągłą zmianę w ruchu miejskim typu D-P i z P-D. Tak więc zawsze trzymamy w korku/mieście wciśnięty hamulec na postoju.
Manewrując przyczepą w ciągu 2-3 minut nic się nie nagrzeje ani nie zepsuje.

#592 jacekzoo

jacekzoo

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1919 postów
  • Telefon:Zawsze przy sobie :)
  • SkądJelcz Laskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 495 UFe Excellent Easy 02' 1300DMC
  • Holownik:C4 Grand Picasso 2.0HDI 150KM, ''16r., DMC 2250 na haku 1700

Napisano 20 listopad 2016 - 11:17

Kolego Mac... Nie przesadzasz z tym parkowaniem?
Automat źle znosi 2 rzeczy. Temperaturę i ciągłą zmianę w ruchu miejskim typu D-P i z P-D. Tak więc zawsze trzymamy w korku/mieście wciśnięty hamulec na postoju.
Manewrując przyczepą w ciągu 2-3 minut nic się nie nagrzeje ani nie zepsuje.

Mam wrażenie że jemu nie chodziło o ustawienie w 2-3 minuty, tylko jak jakaś d...od manewrowania przyczepą będzie godzine mieszać przód tył a i tak nie ustawi :)
Kupię używane felgi alu, jakiś prosty wzór, na zimówki do mojej cytrynki rozmiar 7,0J17 5x108 ET 50. Kontakt pw

#593 adaml61

adaml61

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 210 postów
  • SkądDrezdenko
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:swift challanger 470SE/2 ,Hymer Eriba Nowa
  • Holownik:kilka

Napisano 20 listopad 2016 - 15:49

Stojąc na D z wciśniętym hamulcem grzejesz olej auto mieli widać to po obrotach silnika ,jeżdżę kilka lat z automatem ,wystarczy  tylko na N nie P i już ok. wiadomo w korku podjazd co chwilę  D i hamulec , w zimie nie zauważysz zmiany temperatury ,latem z klimom potrafi wodę doprowadzić prawie do czerwonego,na N już nie ,wiem co mówię przejeżdżam rocznie ok.50tyś, i dużo w tym z przyczepami ,



#594 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10410 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 20 listopad 2016 - 16:15

A co Ty na to, jest to pisane w wielu artykułach, ale pewnie powiesz że tam same barany są i się nie znają. 

 

Włączanie „luzu” w czasie krótkich postojów, np. na światłach, nie ma sensu! Dla skrzyni znacznie zdrowsze jest „przytrzymywanie” auta hamulcem

 

Podstawowa zasada dotycząca jazdy samochodem z automatyczną skrzynią biegów to brak nadgorliwości. Nie wolno wyrzucać na luz, a na światłach należy wcisnąć pedał hamulca a dźwignię pozostawić w pozycji D - chyba, że chcemy przestraszyć kogoś z tyłu, zapalając na chwilę światła cofania. Częste uruchamianie N lub P podczas jazdy w korku prowadzi do przyspieszonego zużycia tarczek sprzęgłowych skrzyni. Jeśli długotrwałe trzymanie nogi na hamulcu staje się uciążliwe, lepiej użyć hamulca ręcznego.


"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#595 adaml61

adaml61

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 210 postów
  • SkądDrezdenko
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:swift challanger 470SE/2 ,Hymer Eriba Nowa
  • Holownik:kilka

Napisano 20 listopad 2016 - 16:54

W instrukcji użytkowania samochodu opel pisze olej skrzyni wymienia się tylko w pojazdach intensywnie eksploatowanych .ci co tak robili zmieniali na manuale ,ja pisze co widzę u siebie może w tych nowych tak nie jest ,w ciężarowym nie wyłączam i nic się nie dziej ale tam jest sprzęgło tak jak w nowych autach ,



#596 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4172 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 20 listopad 2016 - 18:41

Adam...rany boskie...na N skrzynia nie ma chłodzenia.
To tylko i wyyłącznie tryb serwisowy!!!
Tomek 100% racji ... Tarczki nie wytrzymają 70 tys przy takiej jeździe po mieście.

#597 zakupy

zakupy

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 5 postów

Napisano 20 listopad 2016 - 21:02

Panowie pod żadnym pozorem N. N jest tylko i wyłącznie do holowania samochodu. Przy takim przełączaniu zmieniają sie diametralnie ciśnienia w skrzyni i gotowy problem.

Tak samo zabójstwem dla skrzyni jest np zmiana z D na N np przy dojeżdżaniu do czerwonych świateł lub wogole zatrzymania sie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

#598 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10410 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 20 listopad 2016 - 21:12

W instrukcji użytkowania samochodu opel pisze olej skrzyni wymienia się tylko w pojazdach intensywnie eksploatowanych .ci co tak robili zmieniali na manuale ,ja pisze co widzę u siebie może w tych nowych tak nie jest ,w ciężarowym nie wyłączam i nic się nie dziej ale tam jest sprzęgło tak jak w nowych autach ,

Ale w ciężarowych jest zwykła skrzynia tylko sterowanie jest pneumatyczne, w zależności od rozwiązań oczywiście.


"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#599 Misio

Misio

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1907 postów
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:[sprzedam] Hobby 535 Excellent 1995r
  • Holownik:Kamper Dethleffs A-642DB 1,9TD 1992r

Napisano 09 styczeń 2017 - 23:53

no i mamy kolejnego automata jako holownik :D


klimatyzowanydom.jpgOsiolekMM.jpg

                         Adrianna                            [Sprzedam] Hobbik                 Osiołek           


#600 czyś

czyś

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 187 postów

Napisano 10 styczeń 2017 - 01:25

W instrukcji użytkowania samochodu opel pisze olej skrzyni wymienia się tylko w pojazdach intensywnie eksploatowanych .ci co tak robili zmieniali na manuale ,ja pisze co widzę u siebie może w tych nowych tak nie jest ,w ciężarowym nie wyłączam i nic się nie dziej ale tam jest sprzęgło tak jak w nowych autach ,

Opel jeżeli chodzi o skrzynie, to od jakiegoś czasu jest w ogóle guru. Ręczne 6-b skrzynie M20 i M32 są tego najlepszym przykładem. Póki działają, działają fajnie, a potem nawet bez holowania czegokolwiek po 100 tys. km ludziom potrafią wysypać się łożyska, a przy przeoczeniu szumów łożysk, wałki wychodzą przez pokrywy albo bokiem /niedostateczne chodzenie, zalecenie niewymieniania oleju, kiepskiej jakości fabryczny olej nie dostosowany do tego co faktycznie działo się w skrzyni/. Z olejem kapnęli się po bagatela, bodajże 6 latach.

Ale nie powiem, dużo zależy od użytkownika (można było przejechać i 100, i 250 tys. km), jak ktoś piłował diesla na niskich obrotach, to co oszczędził na paliwie, dołożył w remoncie skrzyni.

 

A przy okazji - w nowych samochodach na gwarancji (można wziąć fabryczną gwarę na 5 lat/150tkm), np. VW, jak procedury serwisowe nie przewidują wymiany oleju w skrzyni, ASO mają opory z przeprowadzeniem wymiany nawet na życzenie użytkownika jako zlecenie odpłatne  (w zasadzie zalecenia co do wymiany oleju wydaje centrala w razie problemów ze skrzynią, chyba że mają takie specjalne zalecenie serwisowe dla danego typu skrzyni, ew. centrala zatwierdzi wymianę oleju). Uzasadniają to tym, że w takim przypadku ASO musiałoby wziąć na siebie dalszą gwarancję na skrzynię. Dziwne. Chodziło o zwykły manual w czasie gwarancji, ale ostro poganiany po autostradach.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych