Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

s-max się inaczej prowadzi niż galaxy.

s-max jest sztywniejszy a galaxy bardziej pływa.

 

Płyta podłogowa jest ta sama o ile się nie mylę więc rozstaw osi I ilość miejsca w środku też. Główna różnica jest w dachu. W s-max'ie opdada a w galaxy nie.

 

I żeby nie było oba mi się podobają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

s-max się inaczej prowadzi niż galaxy.

s-max jest sztywniejszy a galaxy bardziej pływa.

 

Płyta podłogowa jest ta sama o ile się nie mylę więc rozstaw osi I ilość miejsca w środku też. Główna różnica jest w dachu. W s-max'ie opdada a w galaxy nie.

 

I żeby nie było oba mi się podobają ;)

Rozstaw jest jednakowy, 2850mm. Ale galaxy jest dłuższy ma 4820 a smax 4768. Niby niewielka różnica ale we wnętrzu też pewnie się różnią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tego u mnie jednak zawitał manual.

To w zasadzie naprawi większość mechaników a w razie super konieczności, da się to szybciej i taniej kupić (w danym modelu oczywiście).

Jasne, powachlować biegami jednak trzeba ale nie kupiłem auta nowego na 3-5 lat. Gdyby tak było może i bym pomyślał o ASB ale w innym przypadku manual :)

Jakaś wymiana czy naprawa tego PS to od 10-16tys w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dlaczego nie Galaxy, nie wiem jak by się trafił jakiś ciekawy to pewnie byłby Galaxy rozważałem zarówno s-maxa jak i Galaxy, ale bardziej po prostu podoba mi się s-max Galaxy tylko tył ma fajny z przodu tak zawiewa trochę starocią.

 

Galaxy i s max przody maja takie same
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozstaw jest jednakowy, 2850mm. Ale galaxy jest dłuższy ma 4820 a smax 4768. Niby niewielka różnica ale we wnętrzu też pewnie się różnią

Różnica jest w trzecim rzędzie, jest więcej miejsca nad głową. To ze Galaxy jest dłuższy o 5cm może wynikać z innego zderzaka, ma pewnie większy bagażnik i jakieś 3cm. A droższy jest dużo ;)

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Voku, poszukaj auta w tego typu miejscach jak - http://porschekrancowa.otomoto.pl

Ja kupilem u nich 9-cio miesiecznego, bardzo dobrze wyposazonego Tourana, za dobre PLN. Ale troche miesiecy to trwalo zanim wpadl do nich na plac.

 

P.S.

Widze że aktualnie maja fajnego Sharana, ktory moze Ciebie zainteresować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, galaxy jest o wiele większy no i w sumie chyba lepszy.

 

Galaxy i Smax mają praktycznie taką samą pojemność wnętrza za kółkiem i w 2 rzędzie. Różnica jest w wysokości dachu (mało znaczące eksploatacyjnie, bo w "s" go również nie brakuje) i galaxy ma minimalnie większy kufer za 3 rzędem siedzeń (tam są te cm długości ogólnej auta). I ponoć 3 rząd siedzeń jest deko wyżej niż w smaxie i jest minimalnie wygodniejszy.

 

 

 

 

 

s-max się inaczej prowadzi niż galaxy.

s-max jest sztywniejszy a galaxy bardziej pływa.

 

Płyta podłogowa jest ta sama o ile się nie mylę więc rozstaw osi I ilość miejsca w środku też. Główna różnica jest w dachu. W s-max'ie opdada a w galaxy nie.

 

I żeby nie było oba mi się podobają ;)

 

Różnic w prowadzeniu raczej nie uświadczysz. Zawieszenia są identyczne (amorki, czy sprężyny zawsze są opisywane jako pasujące do obu modeli), więc przy zwykłej jeździe różnic raczej brak. Galaxy ze względu na nieco wyższy środek ciężkości (+6cm na wysokość) może bardziej się wychylać, ale pewnie też tego się nie odczuje w prowadzeniu.

 

 

Wybór modelu to raczej kwestia gustu. Ja podczas swoich poszukiwań oglądałem oba modele. Smax jednak trafił się ciekawszy. I jest ich zdecydowanie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Voku, poszukaj auta w tego typu miejscach jak - http://porschekrancowa.otomoto.pl

Ja kupilem u nich 9-cio miesiecznego, bardzo dobrze wyposazonego Tourana, za dobre PLN. Ale troche miesiecy to trwalo zanim wpadl do nich na plac.

 

P.S.

Widze że aktualnie maja fajnego Sharana, ktory moze Ciebie zainteresować.

Nie trawie VV więc u mnie odpada, jeździłem kiedyś pasatem 1.8

 

Ale wracając do tematu skrzyni forda PS, odradzacie czy nie bo widzę że zdania są podzielone. Przypominam holowana będzie przyczepa o DMC około 1300kg

Trasa raczej autostrada w przyszłym roku planuje np Hiszpanie ale ogólnie  bardzie po europie niż Polsce. 

Edytowane przez Voku (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trawie VV więc u mnie odpada, jeździłem kiedyś pasatem 1.8

 

Ale wracając do tematu skrzyni forda PS, odradzacie czy nie bo widzę że zdania są podzielone. Przypominam holowana będzie przyczepa o DMC około 1300kg

Trasa raczej autostrada w przyszłym roku planuje np Hiszpanie ale ogólnie  bardzie po europie niż Polsce. 

 

a kto to może wiedzieć. Nikt się nie chwali posiadaniem takiego pojazdu. Ja miałbym mieszane uczucia skoro skrzynia ma wąskie kanaliki - wcale mnie to nie dziwi, wszystko schodzi na psy. Wersja manualna idealnie poradziłaby sobie z przyczepą 1300kg i nie robi to na samochodzie wrażenia. 1600-1700kg też. Czego byś nie kupił to wgraj "nowy" soft do licznika. Oryginalny wskaźnik temperatury silnika wiecznie pokazuje poziom normalny, nie uświadczysz w nim wskazania ponad normę dopóki nie będzie to blisko wysadzenia głowicy. Poziom normalny dla tego silnika to 79-83C. Jazda po autostradzie 180kmh nie robi wrażenia na układzie chłodzenia i jest poziom normalny. Jazda z przyczepą w upale przy 90kmh+ potrafi podnieść poziom mocno ponad 90C a przy mega stromych i długich podjazdach spokojnie przekroczy 100C. Lepiej mieć to pod kontrolą.

 

szukaj pewnej sztuki i przy masie 1300kg jedź bez stresu, zamontuj tylko dodatkową chłodnicę skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trawie VV więc u mnie odpada, jeździłem kiedyś pasatem 1.8

Bardziej chodzilo mi o przyklad miejsca gdzie mozesz poszukac samochodu... pewnego miejsca w Polsce, gdzie kupujac auto podemonstracyjne, testowe itp. masz pewnosc co do historii auta. A mozna kupic auto kilkumiesieczne za sporo nizsze i dobre pieniadze niz nowe. A na nowe cie nie stac. Chcesz forda, twoj wybor. Poszukaj w centrali forda w polsce czy w salonach tych demo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie boję PS i przyczepy. Jak tylko kupię przyczepę to będę z nią jeździł. (jak pisałem - mam PS i zakup automatu był celowy, przemyślany i z pełną świadomością, że auto będzie holowac przyczepę).

Dla mnie twierdzenie, że skrzynie dwu sprzęgłowe się nie nadają do holowania przyczep jest wzięte z kosmosu. Skąd się bierze to twierdzenie? Bo zazwyczaj pojawia się w wypowiedziach ludzi, którzy jeżdżą starymi, wieloletnimi samochodami w manualach. Powtarzają jakieś zasłyszane legendy panów Mietków, tudzież mechaników z malutkich warsztatów, którzy praktycznie nie widują nowoczesnych samochodów u siebie, bo takie serwisuje się prawie wyłącznie w ASO. Co więcej duża liczna tych ludzi nawet nie zna róznic w konstrukcji automatu dwu sprzęgłowego a klasycznego. Skoro nawet dacia wprowadza automaty, to całkiem możliwe, że za kilka lat manualne skrzynie będą zapominanym przeżytkiem. Jeśli faktycznie automaty się nie nadają do holowania przyczep, to co wtedy zrobią malkontenci? Nie znam się za bardzo na mechanice, kanalikach, powodach dla których olej w skrzyni miałby się bardziej grzać z przyczepą niż bez.. Wszak nie jest to automat hydrokinetyczny i olej tu nie jest czynnikiem pracującym a smarującym jedynie.. Nie wiem też co ma wspólnego temperatura płynu chłodzącego z temperatura oleju.. i temperaturą oleju w skrzyni.. Według mnie to są 3 różne odseparowane od siebie ciecze... Ale co ja tam wiem. W zasadzie to nawet nie muszę sobie zaśmiecac lowy taką wiedzą. Ważne jest, że producent samochodu deklaruje zdolność pojazdu do holowania przyczepy. Producent produkuje samochody od kilkudziesięciu lat i jak dla mnie jest bardziej kompetentny niż pan Mietek z garażu pod Kielcami.

Skoro producent samochodu podaje DMC przyczepy to znaczy że auto może holować taką przyczepę. Gdyby się do tego nie nadawało, ujęte by to było w specyfikacji lub instrukcji obsługi. Przed zakupem po prostu pobierz instrukcję obsługi i przeczytaj o ograniczeniach dot. przyczepy. (fordowskie są tu: http://www.ford.pl/Serwis/Instrukcje_obslugi). Dowesz się, że jedyne obostrzenie jest takie, że holując przyczepę w górach, waga zestawu musi być obniżona w stosunku do DMC na tabliczce znamionowej. Jest tam podany wzór o ile musi być obniżona w zależności od wysokości n.p.m.. i jest to około 10% dla każdego 1000m n.p.m. Prawododobnie podobne obostrzenia były dla automatów poprzednich generacji. Tyle w tym temacie.

 

Czytanie teoretyzujących wypocin ludzi którzy nigdy nie mieli takiego automatu tudzież powielonych legend nie ma sensu - moim zdaniem.

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.