Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Holowanie przyczepy automatem.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
773 odpowiedzi w tym temacie

#16 Lucek26

Lucek26

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1229 postów
  • SkądOpole
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Burstner Belcanto
  • Holownik:Mercedes W211 E320 CDI

Napisano 19 marzec 2012 - 19:57

Kilka słów ode mnie o ciągnięciu przyczepy holownikiem z ASB. :przyczepa: ASB są różne oraz skonfigurowane z silnikami o różnej mocy i momencie obrotowym. Generalnie przy zachowaniu zasad i przepisów ruchu drogowego holowniki z ASB nie mają żadnych problemów z ciągnięciem przyczepy. Jeździmy tak samo jak bez przyczepy. Producenci aut często zalecają montaż dodatkowego wentylatora dla lepszego chłodzenia ASB oraz częstszą wymianę oleju. O tym warto pamiętać.:klnie:

Problemem może być jazda w upale w korku np. 20km w 120 minut przy wjeździe na ISTRIE w sobotę lub niedzielę itp.. W takich warunkach ASB może się nadmiernie zagrzać i nie tylko ona. Natomiast jazda z ASB to czysta przyjemność wygoda i "lenistwo " kierowcy. :drive:

Tylko w górach , szczególnie przy zjazdach warto pamiętać o ograniczeniu biegu np.do 2, 3 dla zapewnienia bezpieczeństwa i przy bardzo dużych podjazdach w celu zmniejszenia obciążeń skrzyni biegów także manualnej.

Jeżeli chodzi o mój holownik to pilnuję tylko abym się za bardzo nie rozpędzał . Wykorzystuję do tego często tempomat ,szczególnie na autostradach i mało obciążonych ruchem drogach. 500 Nm momentu obrotowego zapewnia komfortową jazdę zestawem.

#17 kit

kit

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6902 postów
  • Telefon:888192516
  • SkądPOZNAŃ
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:BIOD 400TD
  • Holownik:Opel Astra

Napisano 19 marzec 2012 - 20:14

... 500 Nm momentu obrotowego ...



marzenie :swiety: piekna wartość :brawo:




TOM a jakie auto kupiłeś? :niewiem:

... przygoda zaczyna się od wyjścia z domu ... bo droga jest równie ważna jak sam cel ...
 


#18 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10742 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 19 marzec 2012 - 20:31

marzenie :swiety: piekna wartość :brawo:




TOM a jakie auto kupiłeś? :niewiem:


A no tak zapomniałem napisać :-] nic wielkiego Mondeo mk2 2 litry benzyna ale jest właśnie w automacie,
i dlatego właśnie ten temat, jazda bez przyczepki to wiadomo ale z przyczepką to naczytałem się tego troszkę
i nie do końca wszystko wierzę dlatego wolę zapytać, niby autko ma na haku 1500kg to powinno dać radę
ale nie wiem zobaczę. Demon szybkości i mocy to to nie jest ale jest w super stanie tak więc może pojeździ. :puk:

"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#19 kmtaxi

kmtaxi

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 816 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:nie za duża i nie za mała
  • Holownik:z hakiem

Napisano 19 marzec 2012 - 20:40

Producenci aut często zalecają montaż dodatkowego wentylatora dla lepszego chłodzenia ASB oraz częstszą wymianę oleju.

Zgadzam się z kolegą, ale nie zawsze jest możliwość dołożenia dodatkowego wentylatora. Samochody wyposażone fabrycznie w hak holowniczy mają dopasowany układ chłodzenia (większa chłodnica, ilość wentylatorów, sposób sterowania) do tej opcji. Nie zawsze chłodnica oleju skrzyni biegów jest zintegrowana z chłodnicą cieczy chłodzącej. Zakładając hak holowniczy, już na tym etapie należy pomyśleć o potrzebie dołożenia pewnego wyposażenia, lub potem częstego kontrolowania wzrostu temperatury podczas holowania.:wacko:
Pozdrawia Krzysztof

#20 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10742 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 19 marzec 2012 - 20:44

Zakładając hak holowniczy, już na tym etapie należy pomyśleć o potrzebie dołożenia pewnego wyposażenia, lub potem częstego kontrolowania wzrostu temperatury podczas holowania.:wacko:


Z tego co wiem nie są to jakieś ogromne koszta założenie dodatkowej chłodnicy, tak więc na pewno
warto ją założyć, ja jeszcze nie sprawdzałem czy u mnie taka jest ale jak nie będzie to założę.

"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#21 JOFFA

JOFFA

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 56 postów
  • SkądBYDGOSZCZ
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:HOBBY PRESTIGE 495
  • Holownik:Ford Mondeo 2.5 V6

Napisano 19 marzec 2012 - 21:17

A no tak zapomniałem napisać :-] nic wielkiego Mondeo mk2 2 litry benzyna ale jest właśnie w automacie,


Ja mam Omegę która wazy 1760 kg silnik tylko 2.0 w gazie i przyczepa hobby 495 . W automacie bez problemu na D
LEPIEJ Z MĄDRYM ZGUBIĆ, NIŻ Z GŁUPIM ZNALEŹĆ.

#22 AdamH

AdamH

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1017 postów
  • Telefon:602 223 980
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Saphir 560 SKM
  • Holownik:VW Amarok 2.0 BiTDI 4MOTION 152 kW

Napisano 19 marzec 2012 - 21:49

Instrukcja w sprawie holowania mówi, że należy zapiąć p-kę i normalnie jeżdzić. Myślałem - na podstawie poprzednich złych doświadczeń - że będą jakieś problemy. Tymczasem po 5 latach holowania wrażenia są zupełnie inne. Po włączeniu wtyczki auto zmienia trochę charakterystykę skrzyni. Próbowałem sam mieszać biegami ale wyszło na to, że fabryka wie lepiej. Przy 90 km/godz auto wybiera 5 bieg a 6 włącza przy wietrze z tyłu. I najmniej pali jeżeli mu w tym nie przeszkadzam. Tempomat powoduje wzrost zużycia paliwa ale jest bardzo wygodny i często go używam. Moja p-ka jest ciężka ale auto jest fabrycznie dostosowane do ciężaru 3,5 tony na haku i nie wymaga żadnych specjalnych technik jazdy, no może wymuszenia efektywniejszego hamowania biegami na długich, bardziej stromych zjazdach - takich jak już wspomniany niedaleko Zadaru.
Auto solo przy spokojnej jeżdzie zmienia bieg na niższy przy około 1900 - 2100 obr. Z p-ką robi to samo przy 2200 - 2400. Przy 85 km/godz mam 1900 obr na 5 biegu.
AH

Co masz zrobić dzisiaj, zrób pojutrze - jutro może być niepotrzebne
 


#23 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10742 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 19 marzec 2012 - 22:51

Adam ale moje auto od twojego dzieli przepaść i to głęboka :oslabiony: u mnie automat jest starej generacji silnik to benzyna
tak więc to zupełnie nie to samo, mam też Disco ale jedynkę i na haku 3.5t ale to również nie to samo co twoje auto,
miałem okazje jeździć Range Roverem i wrażenia z jazdy są niesamowite.
Ale zobaczymy jak założę hak i pojeżdżę.
Pozdrawiam. :hej:

"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#24 AdamH

AdamH

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1017 postów
  • Telefon:602 223 980
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Saphir 560 SKM
  • Holownik:VW Amarok 2.0 BiTDI 4MOTION 152 kW

Napisano 20 marzec 2012 - 00:10

Wszystkie modele Disco z założenia były konstruowane do jazdy w ciężkim terenie, gdzie skrzynia pracowała długo i ciężko a opory kół mielących cały dzień błoto mają się nijak do oporów jakie daje p-ka po asfalcie. Dam sobie głowę uciąć, że w Twoim Disco nie trzeba robić żadnych zmian. Założysz hak, podepniesz p-kę i jedyną poważną różnicę odczujesz na stacji benzynowej. To są znakomite auta do ciągnięcia i nie słyszałem aby ktoś coś zakładał czy zmieniał z tego powodu.:ok:
AH

Co masz zrobić dzisiaj, zrób pojutrze - jutro może być niepotrzebne
 


#25 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10742 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 20 marzec 2012 - 00:17

Wszystkie modele Disco z założenia były konstruowane do jazdy w ciężkim terenie, gdzie skrzynia pracowała długo i ciężko a opory kół mielących cały dzień błoto mają się nijak do oporów jakie daje p-ka po asfalcie. Dam sobie głowę uciąć, że w Twoim Disco nie trzeba robić żadnych zmian. Założysz hak, podepniesz p-kę i jedyną poważną różnicę odczujesz na stacji benzynowej. To są znakomite auta do ciągnięcia i nie słyszałem aby ktoś coś zakładał czy zmieniał z tego powodu.:ok:
AH


Adam tu nie chodzi o moje Disco tylko o nowy holownik, tak jak piszesz Land Rover jest stworzony do ciężkiej
pracy i nie szkodzi mu ona w ogóle, ale niestety ceny ropy zmusiły mnie do kupna innego auta :oslabiony:
nie wiem co z tego będzie ale zobaczę czy podjąłem słuszną decyzję. :niewiem:

"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#26 Cathay

Cathay

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1520 postów
  • SkądPyrlandia
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Saphir 510

Napisano 20 marzec 2012 - 00:27

Normalnie D i jazda. Oczywiście są auta (w tym moje) w którym należy założyć większy wentylator (90% ludzi tego nie robi).
Kombinacje biegami robisz tylko w przypadku wyraźnych górek, szczególnie na spadaniu.


P.S. Z Chorwacji do Polski wróciłem automatem z budą na dwóch biegach, bo skrzynkę szlag trafił. Ale przyczepa nie była powodem, jeno się deczko przyczyniła.

#27 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10742 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 20 marzec 2012 - 00:30

P.S. Z Chorwacji do Polski wróciłem automatem z budą na dwóch biegach, bo skrzynkę szlag trafił. Ale przyczepa nie była powodem, jeno się deczko przyczyniła.


O i o te deczko właśnie chodzi. :-]

"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#28 bartosz_b

bartosz_b

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1814 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Hobby T70HQ

Napisano 20 marzec 2012 - 08:09

A no tak zapomniałem napisać :-] nic wielkiego Mondeo mk2 2 litry benzyna ale jest właśnie w automacie,
i dlatego właśnie ten temat, jazda bez przyczepki to wiadomo ale z przyczepką to naczytałem się tego troszkę
i nie do końca wszystko wierzę dlatego wolę zapytać, niby autko ma na haku 1500kg to powinno dać radę
ale nie wiem zobaczę. Demon szybkości i mocy to to nie jest ale jest w super stanie tak więc może pojeździ. :puk:


Fajne autko, miałem takie tylko z silnikiem 1,8 i manualem. Ciągałem tym poprzednią Hobbitke. Jedyne problemy były na podjazdach w Austrii w okolicach Grazu bo na 3 nie chciał za bardzo jechać a na 2 strasznie wysokie obroty. Sprzedałem po 11 latach i 200 000km bez żadnej awarii.

#29 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10742 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 20 marzec 2012 - 09:14

Fajne autko, miałem takie tylko z silnikiem 1,8 i manualem. Ciągałem tym poprzednią Hobbitke. Jedyne problemy były na podjazdach w Austrii w okolicach Grazu bo na 3 nie chciał za bardzo jechać a na 2 strasznie wysokie obroty. Sprzedałem po 11 latach i 200 000km bez żadnej awarii.


To fajnie bo mój ma dopiero 104tyś tak więc jeszcze troszkę powinien pojeździć.

"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#30 WojtEwa

WojtEwa

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4883 postów
  • Telefon:zniewala wolnych
  • SkądGubin
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Trend A5887
  • Holownik:ma wolne

Napisano 20 marzec 2012 - 11:23

(...)
ja czytałem aby ruszać z 1 a potem załączyć 2 i dopiero D ale to chyba ktoś za bardzo pokombinował
(...)


Ktoś kto to napisał chyba nie wie co to jest ASB.
1,2,3, to są ograniczniki, żeby sie np z górki nie skulać.
D startuje zawsze z 1, przełącza na 2 , na 3 itd. więc po co wajchować.



(...)
nic wielkiego Mondeo mk2 2 litry benzyna ale jest właśnie w automacie,
(...)


Mam też dokładnie taki sam + LPG i ciągałem nim 1300kG DMC Knausa.
Automat jest po to by myślał za kierowcę i w ten sposób mój sprawdził się wzorowo bo mi o biegach myśleć się nie chce.
Oczywiście automat+p-pa to nie zestaw wyczynowo sportowy.
Mój na równej drodze przy 75-78km/h zapinał ostatni bieg i tak się kulał. Minimalny wzrost obciążenia i redukował sobie sam.
Bez obaw, poradzi sobie. Nigdy nie wyłączałem O/D (zielony guzik pod kciukiem na wybieraku)
Chłodnica oleju skrzyni jest zintegrowana z chłodnicą główną w jej wnętrzu. Jest tam osobny kanał z doprowadzonymi 2 metalowymi przewodami po stronie pasażera. Jeden z nich jest na samym dole w rogu chłodnicy, drugi nieco wyżej nad nim.

Użytkownik WojtEwa edytował ten post 20 marzec 2012 - 11:30

aea06f1a108fd.jpg





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych