Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Holowanie przyczepy automatem.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
741 odpowiedzi w tym temacie

#1 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9821 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 19 marzec 2012 - 11:20

Witam jeżeli taki temat już był to sorki za powielanie.
A więc tak mam pytanie do właścicieli aut z ASB, czy jak jeździcie z przyczepką to odbywa się to
tak samo jak bez przyczepki czyli włączacie D i do przodu, czy jest jakaś inna technika jazdy.
Czytałem troszkę w necie na ten temat ale jest naprawdę dużo różnych wypowiedzi, a ja chciałbym
się zapytać tutaj na forum właścicieli takich aut.Dodam że moje auto to zwykły trzybiegowy automat z czwartym nadbiegiem
który można wyłączyć.
Dzięki za odpowiedzi :dzieki: i Pozdrawiam. :hej:

"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#2 powolniak

powolniak

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 726 postów
  • Telefon:mam dwa
  • Skądwoj. łódzkie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:młody
  • Holownik:jest i daje sobie radę

Napisano 19 marzec 2012 - 12:17

Mój automacik ma 5 biegów do przodu.
Zarówno na codzień, jak i w trakcie holowania przyczepki wrzucam na D i wio, przed siebie :)

Owszem zdarza mi się korzystać z sekwencyjnej zmiany biegów. Ale to tylko wówczas gdy jadę jakieś podjazdy, których nachylenie i rozwinięta prędkość skutkują tym, że sterownik nie wie czy jechać na niższym biegu na granicy obrotów przy których powinien wrzucić na wyższy bieg, czy na wyższym biegu ale na niskich obrotach przy których w zasadzie powinien zrzucić na bieg niższy. W takich przypadkach automat trochę kombinuje. Wówczas wrzucam manuala i sekwencyjnie wybieram bieg niższy i na wyższych obrotach smaruję do góry.

Użytkownik powolniak edytował ten post 19 marzec 2012 - 12:19


#3 cichy

cichy

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 626 postów
  • Telefon:885 880 131
  • SkądLubin
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs Camper 510 DB
  • Holownik:SAAB 9-5

Napisano 19 marzec 2012 - 12:43

ja oprócz zamontowania dodatkowej chłodnicy oleju skrzyni jeżdżę normalnie

#4 kit

kit

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6888 postów
  • Telefon:888192516
  • SkądPOZNAŃ
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:BIOD 400TD
  • Holownik:Opel Astra

Napisano 19 marzec 2012 - 13:30

D i jazda :drive: ma to być automat więc niech sobie radzi :hehe:

... przygoda zaczyna się od wyjścia z domu ... bo droga jest równie ważna jak sam cel ...
 


#5 bodzioklb

bodzioklb

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3412 postów
  • SkądKlb
  • Sprzęt:Brak

Napisano 19 marzec 2012 - 13:39

jak ciagalem automatem to D i jazda przed siebie...

czasami na dluzszych odcinkach recznie mu wrzucalem wyzszy bieg jak sam "nie chcial" aby bylo nieco ciszej w aucie i mniejsze spalanie...

no i pod stroma gorke czasami mu sie recznie zmienialo na nizszy aby lepie szedł...

ale ogolnie D i po sprawie

Użytkownik bodzioklb edytował ten post 19 marzec 2012 - 13:40


#6 pkos

pkos

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 285 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 650 Kmfe
  • Holownik:Dodge Durango 5.7 Hemi +LPG

Napisano 19 marzec 2012 - 14:20

U mnie jest tak, że do holowania ciężkiej przyczepy włączam tryb tow/haul. Skutkuje to tym, że skrzynia pracuje trochę inaczej niż normalnie na D: dłużej ciągnie na każdym biegu, unika nadbiegu i mam wrażenie, że hamuje silnikiem po puszczeniu pedału gazu.
Pozdrawiam

Paweł

#7 Michalc3

Michalc3

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2317 postów
  • Skądk.Mikołowa G. Śląsk
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Beyerland Quartz 460
  • Holownik:Peugeot 3008 2.0 HDi

Napisano 19 marzec 2012 - 14:23

Eeee... przepraszam, to normalnie na D nie hamuje silnikiem po puszczeniu gazu? Ja miałem tylko raz okazję jechać automatem, ale po puszczeniu pedału gazu ładnie hamował silnikiem i uznałem, że to standardowe zachowanie. Wiem, że hamował słabiej, ale hamował. to to nie był standard zachowania?

#8 ptaku

ptaku

    Podróżnik

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5187 postów
  • Telefon:691632806
  • SkądŁódź ale nie podwodna
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:KNAUS EIFELLAND 450
  • Holownik:Windstar 3.0

Napisano 19 marzec 2012 - 14:59

Jak większość tak i ja D i do przodu ,
w terenie górzystym wyłączam nadbieg ( 4 bieg ) i samo auteczko wie co ma robić .
nie odlatujący na zimę ptaku
KNAUSKLUB KNAUSIAKI
Dołączona grafikaPiszę poprawnie po polsku
Dołączona grafika
Sekcja Łódzko - Mazowiecka Dołączona grafika

#9 bartosz_b

bartosz_b

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1762 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Hobby T70HQ

Napisano 19 marzec 2012 - 15:01

U mnie hamuje, tak mi się przynajmniej wydaje, jak jest przełączony na sekwencje bo wtedy sobie sam biegami reguluje obroty. Jeżeli chodzi o ciągnięcie przyczepy to przeważnie jeżdżę na sekwencji manualnej, automat jakoś jest chyba na za bardzo ekonomicznie ustawiony i leci szybki z biegami na najwyższy przez co ciężko się z przyczepką jedzie. Zresztą na codzień jeżdżę manualem więc może to też jest powodem tego że lubię sobie pozmieniać biegi ręcznie. :-)

#10 maciej_p

maciej_p

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 157 postów
  • SkądSopot
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus Sudwind 550
  • Holownik:Superb TDI

Napisano 19 marzec 2012 - 16:06

Ja tez wlaczam D i tyle. Jesli jade pod wieksza gore lub kreta droga to albo steruje recznie albo zamiast jazdy na D wybieram S - wtedy skrzynia pozniej zmienia biegi, uzywa wyzszych obrotow.
W kazdym razie nie martwie sie zbytnio skrzynia.
--
Pozdrawiam
Maciej

#11 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9821 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 19 marzec 2012 - 17:26

Czyli jednak D, bo ja czytałem aby ruszać z 1 a potem załączyć 2 i dopiero D ale to chyba ktoś za bardzo pokombinował,
z tym wyłączaniem nadbiegu to też słyszałem jak się jedzie pod górkę lub powinno się włączyć nawet 2 jak jest stromo ,
a jak z górki to powinno się też włączyć 2 bo na D auto nie hamuje silnikiem.
Ja nie mam sekwencji a więc odpada takie wybieranie biegów ale z tego co czytałem tą wajchą też można coś pomieszać :puk:
No cóż trzeba będzie się samemu przekonać, a chłodnicę oleju chyba mam a jak nie to zamontuje bo raczej powinna być.
Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam. :ok:

"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#12 seba1

seba1

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 493 postów
  • Telefon:509-31-41-45
  • SkądPszczyna-okolice
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:white camper
  • Holownik:nie potrzebuje

Napisano 19 marzec 2012 - 17:45

Tomek ja ciągając cepke włączam D i jade bez zbędnych kombinacji, gdyby pod górkę miało być zacieżko silnikowi to przecież wciskając troszkę więcej gazu sam odrazu redukuje na niższy bieg, jedynie na zjazdach wrzucałem mu nizszy bieg coby silnikiem hamować. Tez sie naczytałem o dodatkowych chłodnicach, ale ja takiej niemam a oprócz jakichś miejscowych wyjazdów to jeszcze byłem z cepką w Chorwacji i jakoś bez problemów objechaliśmy to

#13 Konrad_wawa

Konrad_wawa

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 256 postów
  • Telefon:664 577 477
  • SkądGóra Kalwaria/Mazowieckie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Niewiadów N 126 N
  • Holownik:Renault Laguna II 1,8 16V bez haka :)

Napisano 19 marzec 2012 - 17:48

A mi fachowiec od skrzyń automatycznych powiedział, że z przyczepą powinienem jeździć na biegu 3 ( mam P_R_N_D_3_L ) i tak jeżdżę. Chłodnicy oleju nie mam, ale chyba profilaktycznie założę.
Tu jest fajny opis automatów http://www.asbserwis.com/porady.html

Użytkownik Konrad_wawa edytował ten post 19 marzec 2012 - 17:50

awatar.jpg Sekcja Łódzko - Mazowiecka





 


#14 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 9821 postów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Taka malutka Adria ;)
  • Holownik:Automatyczny Hultaj ;)

Napisano 19 marzec 2012 - 18:11

Tomek ja ciągając cepke włączam D i jade bez zbędnych kombinacji, gdyby pod górkę miało być zacieżko silnikowi to przecież wciskając troszkę więcej gazu sam odrazu redukuje na niższy bieg, jedynie na zjazdach wrzucałem mu nizszy bieg coby silnikiem hamować. Tez sie naczytałem o dodatkowych chłodnicach, ale ja takiej niemam a oprócz jakichś miejscowych wyjazdów to jeszcze byłem z cepką w Chorwacji i jakoś bez problemów objechaliśmy to



A mi fachowiec od skrzyń automatycznych powiedział, że z przyczepą powinienem jeździć na biegu 3 ( mam P_R_N_D_3_L ) i tak jeżdżę. Chłodnicy oleju nie mam, ale chyba profilaktycznie założę.
Tu jest fajny opis automatów http://www.asbserwis.com/porady.html


Wydaje mi się że wszystko zależy od konkretnej skrzyni i silnika, tak jak piszesz Seba trzeba zredukować lub wyłączyć najwyższy bieg pod górkę,
a co do chłodnicy to tak jak Konrad pisze warto założyć, bo gdzieś czytałem że obniżenie temp. oleju o 9 stopni może przedłużyć żywotność
skrzyni nawet dwukrotnie, ale czy to jest prawda to nie wiem :niewiem: tak czy siak warto ją założyć bo nie jest to droga sprawa.

"Wszys­tko na­leży up­raszczać jak tyl­ko można, ale nie bardziej." :ee:
299e10dcfa981.jpg23ca9a81d4c20.jpg
Holownik :]                                  Mały zestaw :]                        I troszkę większy :]


#15 mot

mot

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 432 postów
  • Sprzęt:Przyczepa

Napisano 19 marzec 2012 - 19:07

Ciągnąc p-pkę przez circa 2000 km w jedną stronę, zasadniczo używam biegu czwartego, czyli wajcha z D na 4. W trakcie jazdy z górki wrzucam D, niekiedy przy b. łagodnym podjeździe pozostawiam. Dla odmiany, przy stromym podjeździe (okolice Zadaru) wrzucam nawet trójkę. Mimo 163KM. Stosuję tempomat i 85-90km/h stale, przy braku przeszkód w traffiku. :-) Tempomat wyłączam przy ostrych podjazdach - tu lepiej "operować nogą".

Męczarnia nie do zniesienia jest krótka, a męczarnia długa jest do zniesienia.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

1 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    krystian186