Skocz do zawartości

Olej


pplaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

Czy auto, którym się ciągnie przyczepę ma prawo "brać" olej? Czy to naturalne? Wczoraj musiałem dolać litr oleju. Na liczniku mam 27000km i przy 20000km był przegląd. W tym okresie w sumie 4 razy jechaliśmy z przyczepą, w sumie coś około 1400km.

Auto to Peugeot z silnikiem diesela.

 

Dziękuję za wszystkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam; nie jestem mechanikiem,ale to jest sytuacja nienaturalna. Ciągałem przyczepki zarówno towarowe jak i kempingowe , różnymi autami ( benzyna diesel )ale oleju AŻ TYLE nigdy nie dolewałem na 1000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

W normach eksploatacyjnych silników jest pewna ilość oleju, która w cudowny sposób może zniknąć (podaje ją producent).

 

Normy zużycia oleju dla wybranych aut:

- opel astra classic 1.6 16V - do 1,6 l/1 tys. km

- mitsubishi space star GDI - do 1,0 l/1 tys. km

- renault scénic 1.6 16V - do 0,5 l/1 tys. km

- volkswagen touran 2.0 TDI - do 1,0 l/1 tys. km

 

1 litr to najczęściej stan pomiędzy min, a max na bagnecie. Aczkolwiek z rozsądnego punktu widzenia najczęściej silniki, aż tyle oleju nie zużywają i to co opisałeś mieści się w normach producenta, ale nie w normach "rozsądku".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normy zostały tak ustawione by nie uznawać reklamacji. To jest wymysł ostatnich lat kiedy to wprowadzono idiotyzmy związane ze zwiększonymi przebiegami na oleu. Oleje są takie same jak przed laty w silnikach też się niewiele zmieniło a przebiegi olejowe wydłużono do 30 tyś. km. Uwierzcie widziałem pare takich silników wewnątrz, miały po 90tyś. a wyglądały na 300tyś. No i jak wytłumaczyć klientowi który ma auto od nowości, dba o nie, serwisuje i przy przebiegu 90 tyś km ma silnik do remontu???