Skocz do zawartości

Elektryk samochodowy w Opolu


koszak

Rekomendowane odpowiedzi

to nic trudnego... ;) poza tym ze trzeba ciagnac 2 kabelki plusowe od aku do tylu do haka,

 

jeden na stale plus a drugi plus po zaplonie - najlepiej powiesic go na przekazniku tak aby nie obciazac instalacji fabrycznej ;)

2 piwa i 2 godzinki i temat jest do ogarniecia

 

sam to ogarniesz - schematy sa tutaj - a elektryk pewnie skroi cie ze 200zl jak nie masz kabli i gniazda

 

 

jak Ci sie nie pali to jak bedzie cieplej to bede przerabial u siebie instalacje to moge i Tobie zrobic ;)

 

 

 

najlepiej to jeszcze powiesic na module jesli takowego nie masz... bezpieczniej dla instalacji i zawsze wiesz czy masz swiatla w cepie

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, tylko ja musze w ogole kupic wiazke dedykowana i ja zalozyc, a staly plus to oczywiscie dodatek

 

jesli tak to bajka - tam masz tylko wtyczki plyg&play... rozpinasz oryginalna wiazke i wpinasz sie kostkami - podpiecie instalacji to 2 minuty a pociagniecie kabli to jakas godzinka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to powiedz mi czy musze kupic tylko gniazdo 13 pin + 2 kable, ktore pojda do akumulatora, czy musze kupic cala wiazke dedykowana 13-pin?

 

 

jesli chodzi o wiazki - w zaleznosci jaka to bedzie czy brink, bosal, winterhoff itd... sa roznie rozwiazane - wpina sie je przy kolumnie kierownicy czy tez przy wiazce lamp tylnych...

 

ogolnie wiazki te biora napiecie nie z akumulatora tylko z wiazki auta, przekroje tych wiazek sa w stanie sporstac zapotrzebowaniu na napiecie potrzebne do oswietlenia ale gorzej juz jest gdy potrzebujemy wiecej A czy V...

 

ogolnie ja bym najprosciej to zrobil tak - kupil modul lepszej klasy na 13 pin nastepnie grubym 2 zylowym

przewodemy pociagnal 2 plusy na piny w gniezdzie z czego jeden plus bezposrednio z akumulatora a drugi plus zalaczany po zaplonie poprzez przekaznik - obowiazkowo obydwa zabezpieczone bezpiecznkiem

 

stalym plusem jednoczesnie zasilajac ow modul haka

 

do tego porzadna masa z karoserii auta

 

jesli autko jest na gwarancji to sprawa nieco sie komplikuje gdyz ingerencja w uklad elektryczny musi byc zrobiona w serwisie - wtedy tez warto powiedziec panom aby przekroje kabli plus i minus byly nieco wieksze i byly wykonane jak powyzej opisalem

 

inna sprawa jest to czy autko ma CAN i jak kumputer w aucie bedzie wykrywal prace - przy 13 pinowych nastepuje tez wylaczenie swiatel przeciwmgielnych z tylu jesli jest podpieta cepka

 

jesli niema CAN zasilanie swatel wysterowywujemy bezposrednio z lamp tylnych i jedziemy z dodatkowymi plusami od akumulatora - tak jest najprosciej - a obwody zabezpieczamy modulem ktory ma swoj bezpiecznik lub bezpieczniki na osobne obwody

 

jesli masz teraz wiazke 7 pin to porostu zmieniasz gniazdo na 13 pin a dodatkowe obwody tylko dokladasz - czyli 2 x plus i jedna masa, wzglednie swiatla cofania cepki -

 

mostek ktory wylancza swiatla przeciwmgielne wtedy pomijamy

 

potrzeba nam wtedy tylko kabel 2 zylowy , 1 przekaznik i 2 bezpieczniki wieszane na kabel

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz teraz wiazke 7 pin to porostu zmieniasz gniazdo na 13 pin a dodatkowe obwody tylko dokladasz - czyli 2 x plus i jedna masa, wzglednie swiatla cofania cepki -

 

mostek ktory wylancza swiatla przeciwmgielne wtedy pomijamy

 

potrzeba nam wtedy tylko kabel 2 zylowy , 1 przekaznik i 2 bezpieczniki wieszane na kabel

 

niestety nie wiem czy mam CAN czy nie, ale te wiazke 7-pin podlaczalo mi ASO, wiec mam wbite w ksiazke gwarancyjna, ze to oni robili, ale teraz chce zmienic na 13-pin i rozumiem, ze nie musze kupowac nowej wiazki dedykowanej wraz z modulem, a tylko gniazdo 13-pin i dolozyc kolejne kable i bedzie to dzialac?

 

drugie pytanie: czytalem ogladajac wiazki dedykowane ze mozna doń dokupic STALY PLUS oraz LADOWANIE - czy to sa te 2 kable, o ktorych mowisz czy to jest tylko STALY PLUS, do ktorego sa potrzebne 2 kable?

 

Czy STALY PLUS pozwala mi jezdzic na dzialajacej lodowce bez gazu?

do czego moze sie przydac LADOWANIE?

Edytowane przez koszak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugie pytanie: czytalem ogladajac wiazki dedykowane ze mozna doń dokupic STALY PLUS oraz LADOWANIE - czy to sa te 2 kable, o ktorych mowisz czy to jest tylko STALY PLUS, do ktorego sa potrzebne 2 kable?

 

tak to sa te dwa kable

 

niestety nie wiem czy mam CAN czy nie,

 

jesli wiazke haka masz wpieta w lampy z tylu to nie masz CAN - zerknij czy masz modul haka - jesli tak to najprawdopodobniej masz CAN

 

Czy STALY PLUS pozwala mi jezdzic na dzialajacej lodowce bez gazu?

do czego moze sie przydac LADOWANIE?

 

stalego plusa uzywa sie do zasilania swiatelek na 12V wewnatrz cepki oraz zasilania kibelka

 

a "ladowanie" to poprostu obwod ktory dziala tylko na odpalonym aucie i zregoly z niego jest zasilana lodowka w cepce - jesli na wylaczonym silniku bedziesz zasilal lodowke z akumulatora auta to akumulator szybko padnie

 

jesli jest akumulator w cepce to nim rowniez jest zasilany uklad ladowania akumulatora

 

w cepce te 2 obwody plusowe sa juz fabrycznie rozdzielone jesli ma wtyczke 13 pin

 

jesli cepka ma 7 pinowa wtyczke to najpradopodobniej obwody sa niewykorzystane - czasami przy 7 pinowych wtyczkach ludzie rezygnuja z przecimgielnego w cepce na poczet zasilania tychze obwodow - przewaznie zasilania oswietlenia i kibelka a lodowka w razie niemoznosci podpiecia na 230V pracuje na gazie

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobie, ze umowie sie z BODZIO blagam.gif jesli nie bedzie mial nic przeciwko oczywisciehmm.gif, zeby mi pomoc, ale jak juz posiade przyczepke 270635636-JUMP2.gif

 

 

na dzien dzisiejszy musze skonczyc piescic francuzke tzn skonczyc naprawiac i wsadzic automatyczna skrzynie do renowki i zakukac profilaktycznie do rozrzadu w swoim VW a pozniej przerobic wiazke elektryczna na 13 pin

pozatym ciagne teraz na 2 etaty aby nazbierac drobnych na wyjazdy w sezonie :)

 

do wiosny troche czasu wiec pewnie sie wyrobie - pozatym jak pogoda fajna to i robota lepiej idzie...

 

temat jest do ogarniecia a czas zapewne tez sie znajdzie ;)

 

p.s. Bluesmen lodowki to sie naprawia w plenerze :ee:

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi bodzio, gdzie w klb moglbym Cie namierzyc w tygodniu w godzinach pracy? Chodzi mi jedynie o to zebys mi wytlumaczyl, jak to podpiac pod przekazniki, a w zasadzie z reszta sobie powinienem poradzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki bardzo, na pewno sie z Toba skontaktuje, tymbardziej, ze ja pracuje w klb i jestem tam codziennie.yay.gif

 

 

no to trzeba sie zgadac tak abys Ty byl w pracy lub po pracy a ja zebym mial wolne.... bo ja nie pracuje w Kluczborku :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.