Skocz do zawartości

Wymiana reduktora gazowego


Rekomendowane odpowiedzi

Stalowa waży 10-11 kg, ale kompozytowa Nano waży 6,6kg a DomLight 6,8 kg

Stalowa waży 9-12kg

zapięty cały czas , jak używam to włączam na "płomyk" jak nie to wyłączam na "zielone"

 

Tylko po co w ogóle wyłączać ;)

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kompozyt waży 5kg a że jest przezroczysty to mogę sobie nalać gazu do pełna, połowę czy ile tam potrzebuje na wyjazd Wysłane z telefonu

Dla ścisłości 5,30 kg w przypadku np light

I w 100% zgadzam się z Tobą.

 

 

 

 

Nikt nie wpadł na pomysł żeby kupić zbiornik gazu lpg w miejsce koła zapasowego z wlewem w bakiście i tankować bez łaski prawie na każdej stacji cpn? Trochę kosztuje pierwszy wydatek, ale później eksploatacja dużo prostsza, gazu można zawsze dotankować, a nic nie stoi na przeszkodzie mieć nawet wskaźnik jak w samochodach z instalacją lpg i wiedzieć ile gazu jest.

Dokładnie na ten pomysł wpadł Trafko, który z tego co pamiętam nie miał na początku łatwego życia a jego pomysłowość była wyśmiewana i krytykowana przez dłuższy czas. Według mnie w przyczepie w obecnych czasach butli Bp light/nano nie ma to większego sensu. Wyobraź sobie sytuację, że masz butlę samochodową zamontowaną w przyczepie. Przyczepa rozstawiona, przedsionek, krzesła i inne sprzęty i nagle Ci się kończy wieczorem/w nocy gaz. I co? Będziesz składać wszystko i ciągnąć ze sobą przyczepę do najbliższej stacji, żeby zatankować zbiornik?A tak wrzucasz butlę nano/light do bagażnika i jedziesz autem na stację wymienić/napełnić butlę. Jaki sens jest wozić za każdym razem ze sobą kilkadziesiąt kilo balastu (butla samochodowa w zależności od pojemności waży od 17 kg w zwyż a gdzie gaz i inne elementy instalacji) czy tego potrzebujesz czy nie. A tak jedziesz na krótki wypad wrzucasz jedną butlę do kufra, dłuższy to drugą a jak trzeba to i trzecią. A jak jesteś zaradny to wystarczy jedna plus odpowiednia przejściówka do uzupełniania. Nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. Bo nic nie przebije rozwiązania z lekkimi butlami light/nano. Oszczędność kilku-nastu kilogramów ograniczonej przez dmc ładowności,pełna wygoda w przypadku zużycia gazu- wymiana butli bądź najpełnienia. W przypadku butli Light precyzyjna kontrola ilości gazu w butli. Parę lat wstecz rozważałem wszystkie możliwości i kompozytowe butle wygrały.

 

 

Wysłane z mojego x600 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z kolegów podpowiedział mi że na takim manometrze fajnie widać ile jest gazu w butli

https://sklep.klaja.pl/pl/p/Reduktor-30-mbar-Do-przyczep-Aest1%2C2-kgh/1756

Jest opcja dołożyć takowy do gok'a ? Mam nowy reduktor i całego nie chce wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z kolegów podpowiedział mi że na takim manometrze fajnie widać ile jest gazu w butli

https://sklep.klaja.pl/pl/p/Reduktor-30-mbar-Do-przyczep-Aest1%2C2-kgh/1756

Jest opcja dołożyć takowy do gok'a ? Mam nowy reduktor i całego nie chce wymieniać

Nie wiem co za kolega i co kolega fajnego tam widzi ;) Ale na takim manometrze widać jedynie czy jest gaz w butli, a nie ile jest gazu. Byłą już o tym dyskusja. Generalnie ten gadżet służy do pokazania szczelności instalacji, a nie do poziomu gazu. Bo w butli ciśnienie gazu praktycznie jest stałe bez względu na ilość gazu - znaczy ciśnienie się zmieniać będzie w zależności od temperatury, a nie od ilości gazu. Więc taki manometr pokaże Ci dopiero cokolwiek jak gaz się skończy, albo jak gaz będzie ulatywał.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz na myśli zwór wydmuchowy :hmm:

Oczywiście ma on znaczenie i będzie lepiej, gdy reduktor taki zawór posiada.

Gdy zadziała, to i tak na ogół nawet tego nie zauważymy, bo wszystko będzie działać bez zakłóceń, chyba że akurat mamy nos w przednim schowku (da się wyczuć w takim momencie delikatną woń gazu, no i można usłyszeć coś podobnego, jak parsknięcie).

Przy reduktorze bez tego zaworu, gdy paproch zatka kanalik, którym dociera gaz, może zostać ograniczony przepływ gazu (wydajność reduktora - niektóre odbiorniki będą gorzej działać), a w krańcowym przypadku reduktor może zatkać się całkowicie.

Wtedy trzeba użyć "metod manualnych", aby próbować pozbyć się drobiny tkwiącej w kanalikach (odkręcenie reduktora, delikatne ostukiwanie, ponowne przykręcenie do butli, ale z otwartym wyjściem i odkręcenie zaworu butli na chwilę, oczywiście na wolnym powietrzu). Jeśli gaz na wyjściu się pojawi, to oznacza, że przeszkoda została usunięta i można już podłączyć odbiorniki do wyjścia reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ponieważ będę na wiosnę robił rozprowadzenie gazu z bakisty na grill zewnętrzny mam do Was konkretne pytanie.

 

jaki reduktor powinien być zastosowany w naszej przyczepie?

naklejka w lodówce mówi tyle:

karta_lodówka

 
w piecu żadnych danych niestety nie znalazłem....
 
a reduktor poprzedni właściciel zamontował taki:

reduktor

 
Czy jednak nie powinienem mieć reduktora 50 mbar, czy to tylko max ciśnienie i wszystko powinno działać na 30 jak mówi napis na górze? Pogubiłem się już...
 
napis 2016 na reduktorze na dole to jego rok produkcji tak?
 
 
 
PS
pytanie mocno istotne bo jestem przed zakupem grilla zewnętrznego i nie wiem czy brać wersję na 30 czy na 50....

 

Edytowane przez S&A (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkcja Twojej lodówki została zakończona w roku 1993, więc powinna być na 30 mbar, choć nie zawsze jest to regułą. Nie wiem z jakiego rynku pochodziła pierwotnie przyczepa, ale wszystko raczej wskazuje na to, że powinna być zasilana właśnie ciśnieniem 30 mbar (napis na etykiecie masz chyba zatarty).

We wszystkich instrukcjach, które do tej lodówki posiadam, jest mowa o takim właśnie ciśnieniu.

Z drugiej strony, przyczepy nie posiadasz od nowości, więc lodówka mogła być kiedyś wymieniana, przerabiana itd.

Jeśli cały czas pracuje prawidłowo, przy zamontowanym obecnie reduktorze, to mogło by to tylko utwierdzać w przekonaniu, że ciśnienie 30 mbar jest dla niej odpowiednim. Aby mieć większa pewność, to trzeba by było szukać naklejek pieca i kuchenki.

Piec ma zazwyczaj na dolnej części swojej podstawy (widoczna po zdjęciu przedniej osłony), natomiast kuchenka na spodniej części płyty.

Reduktor masz świeży i odpowiedni do wszystkich urządzeń (z zastrzeżeniem powyższych uwag), jest karawaningowy i ma odpowiednią wartość przepływu, aby można było go jeszcze wykorzystać tak, jak planujesz. "2016" na naklejce, to rok produkcji.

Czasem powtarza się też na wytłoczeniu spodniej jego części, jeśli takie też istnieje. Bywa, że rok jest tylko wytłoczony, ew. jest tylko na naklejce, a zdarza się że jest w obydwu tych miejscach. Będziesz go musiał zmienić dopiero w 2026 roku :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale pierwsza ramka od góry na zdjęciu mówi o ciśnieniu 30 mbar tak?

 

A dopiero dalej po prawnie danych mamy info o test 50mbar....

 

Sam nie wiem jak to czytać

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta "ramka", to nie 30 mbar, ale 30 bar.

To dopuszczalne robocze ciśnienie "zulässiger betriebsuberdruck", ale sam nie mam pewności czego dotyczy.

Z naklejki może wynikać tylko, że ciśnienie testowe zasilania gazem wynosi 50 mbar, a niżej "pression du gaz" (ciśnienie gazu) napisu już nie ma (być może zatarty). Trudno teraz powiedzieć.

Równie dobrze, ktoś mógł zmienić palnik na wartość 30 mbar, dlatego istotne są Twoje odczucia, co do pracy (chłodzenia) lodówki oraz sprawdzenie jednak wartości ciśnienia dla pozostałych sprzętów, co sugerowałem.

 

W tym przypadku ujmę to może tak: o ile sprzęty pracują prawidłowo i zadowalająco przy reduktorze 30 mbar, nawet jeśli teoretycznie powinny być zasilane 50 mbar, to nie ma przeciwwskazań dla takiego reduktora.

W przypadku, gdyby było odwrotnie (sprzęty na 30 mbar), a reduktor na 50, to byłoby już to niedopuszczalne.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

No to powyżej komplet tabliczek z odbiorników gazowych cepki. Moim zdaniem jednoznacznie wynika, że reduktor powinien być 50mbar

 

To chyba już jasne co?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.