Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Wymiana reduktora gazowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
127 odpowiedzi w tym temacie

#1 hubert1234

hubert1234

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 38 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:mercedes mb100

Napisano 26 grudzień 2011 - 23:12

Ponieważ biorę się również za odświeżenie instalacji gazowej w kamperku to mam kilka pytań do specjalistów od gazu

-czy wymieniając reduktor 50mbar 1kg/h można zastosować 50mbar ale o przepustowości 1,5kg/h ?
-czy taka zamiana spowoduje większe zużycie gazu ?
- w nowych reduktorach widać w górnej części obudowy kolorowy przycisk- do czego to jest ?

pozdrawiam

#2 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8843 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 27 grudzień 2011 - 01:44

Ponieważ biorę się również za odświeżenie instalacji gazowej w kamperku to mam kilka pytań do specjalistów od gazu

-czy wymieniając reduktor 50mbar 1kg/h można zastosować 50mbar ale o przepustowości 1,5kg/h ?
-czy taka zamiana spowoduje większe zużycie gazu ?


Nie jestem specjalistą od gazu, ale IMHO możesz bez problemu zastosować reduktor 1,5 kg/h
To jest parametr, ile gazu max może przepuścić przez siebie reduktor. Jeśli w przyczepie / kamperze jest duża liczba urządzeń gazowych i istnieje opcja ich jednoczesnej pracy (np. piec ogrzewania, bojler gazowy, piekarnik kuchenki, lodówka, kuchenka, grill), to przy tym reduktorze, ich łączny pobór gazu nie może być większy niż podane na reduktorze 1,5kg/h. W przeciwnym wypadku, potrzebny jest reduktor o większej przepustowości. U Ciebie stary reduktor miał przepustowość 1 kg/h, więc przy wspomnianym nie będzie problemu, będziesz miał zapas na dołożenie jakiegoś nowego urządzenia
Zużycie gazu, nie będzie większe - to zależy od Twoich urządzeń, nie od reduktora.

- w nowych reduktorach widać w górnej części obudowy kolorowy przycisk- do czego to jest ?


Masz jakieś zdjęcie ?
Chodzi Ci chyba o tzw. wydmuchowy zawór bezpieczeństwa PRV / SAV :niewiem: , tak myślę.
Nie kupuj "wynalazków", kup standardowy reduktor dla butli o napełnieniu do 14 kg (jeśli używasz butli 11kg.) :ok:

http://www.igaz.pl/s...edzial=1&wysw=2

Trzeba pamiętać, że i tak wymienia się reduktor i węże giętkie co kilka lat. Są na nich daty "ważności", zwłaszcza jeśli planujesz wyjazdy zagraniczne :excl:

Jeśli masz możliwość zajrzenia na tabliczkę znamionową jakiegoś z Twoich urządzeń gazowych, to będzie tam podana wartość robocza ciśnienia gazu (50 lub 30 mbar). Upewnisz się wtedy przed zakupem, czy stary reduktor miał odpowiednią wartość ciśnienia, tym bardziej, że nie wiesz co poprzedni właściciel / sprzedawca mógł tam założyć
:hmm:.
Z nadzieją, że pomogłem :skromny:
Krzysztof

Załączone miniatury

  • reduktor.jpg

Użytkownik Kristofer edytował ten post 27 grudzień 2011 - 23:53

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#3 beruang

beruang

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1656 postów
  • Skądprawie Kraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:bürstner city 390tl
  • Holownik:octavia'n 1,6

Napisano 27 grudzień 2011 - 18:05

Spokojnie ! Ten pomarańczowy niby guzik to zawór bezpieczeństwa

!BlJo9VQ!2k~$(KGrHgoH-C!EjlLl0g6UBL,d1b8yrQ~~_12.JPG
Do zobaczenia gdzieś w Polsce ;-)

#4 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8843 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 27 grudzień 2011 - 18:10

Spokojnie ! Ten pomarańczowy niby guzik to zawór bezpieczeństwa

!BlJo9VQ!2k~$(KGrHgoH-C!EjlLl0g6UBL,d1b8yrQ~~_12.JPG


Też myślałem, że o to chodzi :hmm: :ok:
Wcześniej napisałem, że zapewne Hubert ma na myśli zawór bezpieczeństwa "PRV".
:hej:

Użytkownik Kristofer edytował ten post 27 grudzień 2011 - 18:11

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#5 hubert1234

hubert1234

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 38 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:mercedes mb100

Napisano 27 grudzień 2011 - 22:18

dokładnie o ten zaworek mi chodziło
do czego on służy ?
czy kupując nowy szukać z tym zaworem czy bez?
w moim dotychczasowym tego nie było

czy mogę go zastąpić tym z allegro
http://moto.allegro....2012885199.html

na foto jest mój stary reduktor.

Załączone miniatury

  • reduktor.jpg


#6 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8843 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 27 grudzień 2011 - 23:51

dokładnie o ten zaworek mi chodziło
do czego on służy ?
czy kupując nowy szukać z tym zaworem czy bez?
w moim dotychczasowym tego nie było

czy mogę go zastąpić tym z allegro
http://moto.allegro....2012885199.html

na foto jest mój stary reduktor.


Hubert, czy przeczytałeś moją odpowiedź (post nr 2) ? :bzik:

Tak, jak Ci napisałem - ten przycisk, to zawór wydmuchowy.
Jak masz w butli baaaardzo słabej jakości gaz, może się wyjątkowo zdarzyć, że jakiś malutki śmieć zatka przepływ, powodując wzrost ciśnienia, ten zawór spowoduje wydmuchanie go. W załączniku masz pliki z zasadą działania (jeśli chcesz zgłębiać temat) Dołączona grafika
Załączony plik  zasada SAV.pdf   680,53 KB   411 Ilość pobrań
Załączony plik  zasada PRV.pdf   420,84 KB   266 Ilość pobrań
Oczywiście spokojnie możesz kupić reduktor bez tego przycisku :ok:
Ja też kupiłem bez przycisku i jeszcze się nie zdarzyło, aby coś działało źle (gaz nie zawsze mam najlepszy :hmm: ).
Ten reduktor, który podałeś dla przykładu, to marna włoska konstrukcja - nie kupuj - IMHO :nono:
Jeśli chcesz coś, co identycznie zastąpi Ci poprzedni, to proszę (solidna niemiecka produkcja):
http://moto.allegro....1999591500.html

lub

z większym przepływem (w praktyce działać będzie identycznie, tylko będziesz mógł w przyszłości podłączyć jakiś dodatkowy odbiornik gazu - już o tym pisałem):
http://moto.allegro....1972845215.html

oraz

http://moto.allegro....1999933161.html

Czy to rozwiało Twoje wątpliwości :bzik: :niewiem:
:hej:

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#7 hubert1234

hubert1234

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 38 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:mercedes mb100

Napisano 29 grudzień 2011 - 12:45

Dziękuję za informację.

Oczywiście kupuję reduktor GDK 50 mba, 1,5kg/h

Przy okazji dowiedziałem się że wymianie podlega również elastyczny przewód gazowy, i tu moje pytanie :

-czy są jakieś których należy unikać, na co zwracać uwagę?

- czy ważna jest firma produkująca ,jak tak to jaka?

#8 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8843 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 29 grudzień 2011 - 15:58


Przy okazji dowiedziałem się że wymianie podlega również elastyczny przewód gazowy ...


:skromny: Pisałem o tym (tłustym drukiem, post nr 2) :skromny:

... i tu moje pytanie :

-czy są jakieś których należy unikać, na co zwracać uwagę?

- czy ważna jest firma produkująca ,jak tak to jaka?


... aby się nie rozpisywać, zapytaj w firmie, w której kupujesz reduktor, jeśli to "Duni", to wiem, że kiedyś posiadali odpowiednie węże :ok: Miałbyś w jednej przesyłce. (może ma je i ta druga firma :niewiem: )
Wąż musi być z atestem, homologowany, a to wszystko + normy, musi być wyraźnie na nim nadrukowane. Musi mieć też nadrukowany termin przydatności, (nie tej do spożycia :D , tylko ten, po którym podlega wymianie) :excl: (dobre węże ok. 10 lat) .
Ma to być wąż ciśnieniowy, zakończenia (nakrętki / końcówki) musi mieć zagniecione prasą !!!
Są w różnych długościach (sprawdź długość starego), dłuższy może być o kilka - kilkanaście centymetrów, najlepiej tylko tyle, ile jest potrzebne, aby delikatnym łukiem się zaginał na drodze do butli. Sprawdź też rodzaje zakończeń: z jednej strony, to do reduktora, a z drugiej musisz sprawdzić czy nakrętka jest taka sama, czy jest inna, a może jest tylko zakończenie gwintowane.
Podaję przykłady, ale przed zakupem upewnij się u sprzedawców, czy węże mają to, o czym napisałem.

http://moto.allegro....1999878664.html

http://moto.allegro....1983019132.html

http://moto.allegro....2018646089.html

:banan:

Użytkownik Kristofer edytował ten post 29 grudzień 2011 - 16:34

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#9 hubert1234

hubert1234

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 38 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:mercedes mb100

Napisano 04 styczeń 2012 - 13:51

Hubert, czy przeczytałeś moją odpowiedź (post nr 2) ? :bzik:

Tak, jak Ci napisałem - ten przycisk, to zawór wydmuchowy.
Jak masz w butli baaaardzo słabej jakości gaz, może się wyjątkowo zdarzyć, że jakiś malutki śmieć zatka przepływ, powodując wzrost ciśnienia, ten zawór spowoduje wydmuchanie go. W załączniku masz pliki z zasadą działania (jeśli chcesz zgłębiać temat) Dołączona grafika
Załączony plik  zasada SAV.pdf   680,53 KB   411 Ilość pobrań
Załączony plik  zasada PRV.pdf   420,84 KB   266 Ilość pobrań
Oczywiście spokojnie możesz kupić reduktor bez tego przycisku :ok:
Ja też kupiłem bez przycisku i jeszcze się nie zdarzyło, aby coś działało źle (gaz nie zawsze mam najlepszy :hmm: ).
Ten reduktor, który podałeś dla przykładu, to marna włoska konstrukcja - nie kupuj - IMHO :nono:
Jeśli chcesz coś, co identycznie zastąpi Ci poprzedni, to proszę (solidna niemiecka produkcja):
http://moto.allegro....1999591500.html

lub

z większym przepływem (w praktyce działać będzie identycznie, tylko będziesz mógł w przyszłości podłączyć jakiś dodatkowy odbiornik gazu - już o tym pisałem):
http://moto.allegro....1972845215.html

oraz

http://moto.allegro....1999933161.html

Czy to rozwiało Twoje wątpliwości :bzik: :niewiem:
:hej:

Reduktor już mam

Kupiłem ten wskazany, ale znowu załączył mi się problemator z takim pytaniem:

-W starym reduktorze GDK było oznaczenie qn=1kg/h Propan/Butan
w nowym GDK Typ EN 61 jest Mg=1,5kg/h Propan/EN 12864
– czy oznacza to że w nowym reduktorze można używać jedynie butli z samym propanem i nie wolno podłączać butli propan/butan ?


#10 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8843 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 04 styczeń 2012 - 16:16

Reduktor już mam

Kupiłem ten wskazany, ale znowu załączył mi się problemator z takim pytaniem:

-W starym reduktorze GDK było oznaczenie qn=1kg/h Propan/Butan
w nowym GDK Typ EN 61 jest Mg=1,5kg/h Propan/EN 12864
– czy oznacza to że w nowym reduktorze można używać jedynie butli z samym propanem i nie wolno podłączać butli propan/butan ?


Bez obaw - możesz używać propan/butan i propan, w zależności od potrzeb.

Norma:
EN 12864.JPG

Tu masz ciekawy temat dot. gazu:
http://forum.karawan...s-propan-butan/

:hej:

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#11 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8843 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 25 kwiecień 2016 - 05:20

Reduktor "karawaningowy" - wciąż powracający temat, więc kolejny raz przypomnienie najważniejszej kwestii: jak poznać, że to właśnie taki?

 

Opiszę na przykładzie firmy GOK, jako moim zdaniem, najbardziej rzetelnej i godnej polecania.
Reduktor przeznaczony dla karawaningu, powinien być wyraźnie oznaczony odpowiednim piktogramem (lub słownie).
Fakt, nie zawsze jest oznaczony jednoznacznie, jednak w takich przypadkach, o przeznaczeniu wyraźnie informuje oryginalna instrukcja lub karta produktu, która musi być dołączona do danego reduktora i na niej należy się wtedy opierać (dotyczy to też sprzedawców). Jeśli takich oznaczeń lub dokumentów brak, to proponuję zrezygnować z zakupu takiego urządzenia.
Niestety, czasem spotykam się z ofertami wielu sklepów, które często mylnie opisują sprzedawane reduktory, jako "dla karawaningu". Dziwi mnie to tym bardziej, jeśli ma to miejsce w sklepach typowo karawaningowych (nawet znanych). Z moich obserwacji wynika, że reduktor z przeznaczeniem turystycznym, często jest automatycznie kwalifikowany, jako "karawaningowy", a różnica jest znaczna. "Karawaningowy" (Caravan und Reisemobil) można by nazwać (i używać), "turystycznym" (Camping), ale nie odwrotnie. GOK, to uznany i jeden z najlepszych producentów, a jego reduktory mają też najdłuższą trwałość (ważność) do 10 lat. Nie wszystkie reduktory mogą się tym pochwalić, najczęściej jest to połowa tego okresu, a czasem nawet i mniej.

 

Może nie wszyscy wiedzą, więc jeszcze raz napiszę (dotyczy GOK, ponieważ tą firmę osobiście uznaję za sprawdzoną):

*reduktory dla karawaningu i turystyki są w kolorze srebrnym

 

GOK markowy reduktor dla karawaningu.jpg

 

* reduktory dla łodzi (Marine) są w kolorze niebieskim

 

Reduktor typu Marine.jpg

 

* reduktory turystyczne posiadają etykiety z parametrami w kolorze zielonym

 

Reduktor turystyczny.jpg

 

* reduktory karawaningowe posiadają etykiety w kolorach żółtym i pomarańczowym (żółta dla ciśnienia wyjściowego 30 mbar oraz pomarańczowa dla 50 mbar)

 

Karawaningowy 50mbar.JPG

 

Ponieważ GOK określił wspólne oznaczenie modelu dla wszystkich w/w reduktorów w/g normy - EN61, seria EN 12864, to w przypadku braku wyraźnych oznaczeń na etykiecie w postaci piktogramów (jak te widoczne na foto),

oznaczenia na reduktorze.jpg

 

należy się kierować oznaczeniem w dołączonej do reduktora oryginalnej instrukcji.

Nakazuje to zresztą GOK i dowiemy się tego, gdy do instrukcji zajrzymy.

 

Piktogramy GOK.jpg

 

Pamiętajmy jeszcze o bardzo istotnej sprawie: kupujmy reduktory i węże ciśnieniowe z wyraźnie oznaczoną datą produkcji i możliwie "świeżą", gdyż właśnie od tej daty liczy się okres ważności tego osprzętu! Przed zakupem należy się upewnić / zapytać o datę sprzedawcę.

 

W różnych ofertach można często spotkać ten osprzęt już przeterminowany, czasem nawet nowy, ale tzw. "leżak magazynowy" - takich nie kupujemy!

 

Przykład z ostatniej chwili:

 

niby nowe.jpg

Reduktory "Nowe"  :] , jeden z datą "czerwiec 2007", drugi jeszcze nowszy z "marca 1997"

źródło:
http://allegro.pl/re...6144313409.html

Przydatne linki:
http://forum.karawan...ktora-gazowego/
http://forum.karawan...-jaki-musi-być/
http://forum.karawan...głowy/?p=272178
http://forum.karawan...czepy/?p=307874
http://forum.karawan...lność/?p=432656

 

PS

Mając podłączenie tego typu:

 

Podłączenie stare.JPG

 

warto je zmienić na obecnie stosowane:

 

Podłączenie obecne.JPG

 

IMHO

 


Użytkownik Miodzio edytował ten post 03 luty 2017 - 20:30

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#12 elvis52

elvis52

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1857 postów
  • Telefon:609044279
  • SkądKatowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 540 UL
  • Holownik:Ford Galaxy 1.9 TDi 90km/Galaxy 2.0 TDCi 140km

Napisano 06 luty 2017 - 13:24

Wczoraj zauważyłem że na moim reduktorze nie ma tego żółtego zabezpieczenia, a było na pewno. Czy to na coś wpływa czy muszę wymienić ?

#13 dzoker

dzoker

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 69 postów
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:knaus sudwind 550
  • Holownik:ford

Napisano 06 luty 2017 - 21:50

Podłącze się pod temat. W przyczepie mam dwa reduktoty pod dwie butle. Jeden czerwony do którego mam w tej chwili podłączoną butle. Drugi zielony, leży wolny. Zielony reduktor ma manometr. Nie bardzo mogę znaleźć informację na ten temat, a nie bardzo wiem o co z tym chodzi.

Użytkownik dzoker edytował ten post 06 luty 2017 - 21:51


#14 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8843 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 08 luty 2017 - 02:24

Wczoraj zauważyłem że na moim reduktorze nie ma tego żółtego zabezpieczenia, a było na pewno. Czy to na coś wpływa czy muszę wymienić ?

Moim zdaniem, skoro zostało przewidziane przez producenta, to jego obecność ma jakieś znaczenie.

Jakie konkretnie, tego nie wiem, ale jego brak, to uszkodzenie. Kto wie, czy nie przyczyni się do tego, że do reduktora dostaną się jakieś zanieczyszczenia lub woda, zakłócając jego pracę. Zatkać szczelnie też nie można, bo normalnie w tym żółtym "koreczku" jest kanalik z otworem o bardzo małej średnicy.

Sam osądź, czy wymienić, czy zostawić. Ja bym wymienił na 100% sprawny i ze świeżą datą produkcji (może Twój miał już swoje lata :hmm: ).


Podłącze się pod temat. W przyczepie mam dwa reduktoty pod dwie butle. Jeden czerwony do którego mam w tej chwili podłączoną butle. Drugi zielony, leży wolny. Zielony reduktor ma manometr. Nie bardzo mogę znaleźć informację na ten temat, a nie bardzo wiem o co z tym chodzi.

Jakieś dobre foty z widocznymi oznaczeniami by się przydały, bo to, że reduktory są kolorowe, nic nie mówi :niewiem:

Np.

http://www.igaz.pl/i...ie-z-manometrem


Użytkownik Kristofer edytował ten post 08 luty 2017 - 02:24

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#15 elvis52

elvis52

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1857 postów
  • Telefon:609044279
  • SkądKatowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Hobby 540 UL
  • Holownik:Ford Galaxy 1.9 TDi 90km/Galaxy 2.0 TDCi 140km

Napisano 08 luty 2017 - 08:42

Moim zdaniem, skoro zostało przewidziane przez producenta, to jego obecność ma jakieś znaczenie.
Jakie konkretnie, tego nie wiem, ale jego brak, to uszkodzenie. Kto wie, czy nie przyczyni się do tego, że do reduktora dostaną się jakieś zanieczyszczenia lub woda, zakłócając jego pracę. Zatkać szczelnie też nie można, bo normalnie w tym żółtym "koreczku" jest kanalik z otworem o bardzo małej średnicy.
Sam osądź, czy wymienić, czy zostawić. Ja bym wymienił na 100% sprawny i ze świeżą datą produkcji (może Twój miał już swoje lata :hmm: ).

Właśnie o to chodzi że nowy montowałem po przyciągnięciu budki z Białogardu bo był inny reduktor coś jak kamperfit. Ostatnio wymieniałem butle i zauważyłem że nie ma tego zaworka a przy montażu był

Użytkownik elvis52 edytował ten post 08 luty 2017 - 08:43





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych