Skocz do zawartości

Vlub lub bus, ekonomiczny i nieawaryjny do ciągniecia przyczepy


terenowiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie w te święta. Życzę Wszystkim zdrowia, szczęścia i wielu wspaniałych chwil przeżytych w klimacie karawaningowym.

 

Przy okazji wolnego chciałbym Was poprosić o rady i opinie. Dziś mamy dwa auta. Niezawodnego Land Cruisera, którego niektórzy z Was mieli okazję już widzieć, i Passata żony. Myślimy jednak, by Passata wymienić na auto bardziej użytkowe (mam czasami potrzebę wożenia kilku osób i jakichś towarów). Chciałbym też, aby przyszły samochód miał większy bagażnik niż Toyota i słyżył do dalekich wyjazdów z moją przyczepą 1500 kg DMC. Kategoria prawa jazdy nie jest problemem. Warunkiem jest bagażnik od długości minimum 140 cm i szerokości minimum 110 cm (lub odwrotnie). Takie wymogi spełniają tylko gigantyczne wany albo busy. Chrysler Voyager czy Ford Galaxy mają bagażniki dużo za małe.

Zależy mi też na tym, by auto było z grupy mało zawodnych - bezawaryjnych, ponieważ z przyczepą jeździmy za granicę, często w rejony, gdzie serwisów i mechaników nie ma. Musi mieć spory bagażnik. Toyota jest rewelacyjna, niezwykle niezawodny, ale ma dwie wady. Pierwsza, to dość duże spalanie (10 - 11 litrów zwyczajnen jazdy) i 14 - 15 litrów przy ciągnięciu przyczepy. Druga wada, to za mały bagażnik, jak na moje potrzeby. Ma on około 120 cm wysokości, 110 głębokości i 130 cm szerokości. Akurat wozimy taki ładunek (ponton i silnik), że do bagażnika się to nie mieści, a nie chcę tego targać w przyczepie, bo nie ma tam na to miejsca i wystarczającego zapasu ładowności. Stąd też myślę o aucie z większym kufrem i nieco bardziej ekonomicznym. Co do gazu, to mnie raczej nie interesuje, gdyż w niektórych rejonach, nie będę mógł tankować.

Ciekawą propozycją byłby Vito V-klas, ale ponoć są to busy awaryjne i nawet ci, co je mają, raczej mi je odradzają. Teoretycznie najlepszą ofertą jest VW T4, ale tylko z silnikiem 2,5 Tdi - 102 konie, gdyż te 1900ccm i 2,4ccm są za słabe jak na takie obciążenia. Volkswageny maja jednak tę wadę, że kupienie dobrego autka 2,5 z wygodnymi fotelami dla dzieci, klimatyzacją i ABS-em w kwocie do 20 tys graniczy z cudem. Nie mówię o sztukach skatowanych z przebiegiem 10000000000 km. Nie interesują mnie klasyczne busy typu Sprinter, LT, Iveco czy Master itp. gdyż są to duże sztywne busy do pracy, a ja chcę vano-bus na wyjazdy rodzinne z duża ilością bagażu. Roczne przebiegi to 15 - 20 tys km - nie więcej.

Prosiłbym Was o jakieś propozycje. Jeszcze raz podam założenia, których chciałbym się trzymać:

1. Auto raczej mało awaryjne

2. W miarę ekonomiczne (7-8 litrów na 100km). Oczywiście mam na myśli normalną jazde w trasie bez przyczepy.

3. Bagażnik o wymiarach po podłodze minimum 110 x 140 cm - lepiej nieco więcej

4. Pięć foteli (tylny rząd wygodny dla dzieci - nie prymitywna ławka bez regulacji oparcia)

5. ABS + klimatyzacja

6. Możliwość założenia bagażników - relingów dachowych (czym mocniejsze, tym lepsze)

7. Nie starsze jak 15 lat

8. Cena do 15 - 20 tysięcy zł

9. Moc silnika przynajmniej 90 - 100 koni

10. Jeżeli bus to wersja osobowa bez kratek, ścian przed dubel kabiną, tak aby można było włożyć długie 3 metrowe przedmioty

11. Nie wymagający po zakupie kapitalki za 10 tysięcy zł (choć to akurat zależy od egzemplarza, który się kupuje)

Za wszelkie propozycje mieszczace się w założonych kryteriach będę bardzo wdzięczny.

Propozycji jest wiele: VW T4, Mercedes Vito - V-klas, Renault Trafic i jego bliźniak Opel Vivaro, Hiunday H-1, Toyota Hiace. Do tego być może cała grupa nieco większych busów typy Transit, Ducato czy inne, choć nie wiem, czy nie sa to auta za sztywne i za bardzo towarowe?

 

 

Prosze o Wasze propozycje z uzasadnieniem wyboru. Poszukujący Andrzej - terenowiec

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Vito masz absolutną rację ... wynalazek i tyle , wielu kumpli płakało , że takim kosmodromem jeździ .... Od początku Unii (2004) jeździłem T4 i to z lawetą .... Auto praktycznie nie do zdarcia ( o ile ktoś się specjalnie nie stara) ....za 20 000 po małych targach kupisz to co chcesz i będziesz zadowolony , wsadzisz z tyłu wzmocnione sprężyny i wszystko napchasz co będziesz chciał ... w TDI przy małych prędkościach (przyśpieszanie ) słychać tego diesla pod maską ale potem już tylko szumi , auto prowadzi się bardzo przyjemnie siedząc nad dochami osobowych a części taniocha .... T5 już nie powtórzyło tak dobrego wrażenia no i ta elektronika , którą nawet znajomi Niemcy chcieli w kosmos wysłać .... Oczywiście fajnie jest też mieć pod pedałem ponad 150 KM ale gdyby to się nie wiązało z kosztami utrzymania takiego twora ... przeniesienie takich mocy na koła to wydatki , lepiej mieć pewne 102 KM i cieszyć się tym , że nic się nie urywa ....

 

 

Dziś znalazłem w ofertach właśnie moje T4 , które sprzedałem ponad dwa lata temu .... niestety nowy włąściciel doprowadził go do stanu rozkładu dlatego wolę pamietać go tak jak kiedyś wyglądał ...

post-8073-0-88520600-1324843518_thumb.jpg

Edytowane przez Kogut69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T4 bardzo trudno trafić z wygodnymi siedzeniami, ABS-em i klimatyzacją za normalne pieniądze. Taka osobóweczka z przebiegiem do 300 tys zł 2,5 Tdi kosztuje grubo powyżej 20 klocków. Tańsze wymagają remontu, co na jedno wyjdzie. Szukam ich od jakiegoś czasu i nawet z opisu (nie mówiąc o rzeczywistem stanie) nic w podobnej cenie i standarcie nie znalazłem. Dziś VW to najdroższe busy. Dlatego, niestety, biorę pod uwagę także inne auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest, ale jak sam widzisz, 97 rok za 20 tysięcy + opłaty, koleje 2. Do tego zupełnie nie wierzę handlarzowi, że 14 letnie auto ma 175 tysięcy przebiegu. Czy wierzysz, że rocznie takim samochodem robi się 12 tysięcy kilometrów? Gdyby auto było gdzieś blisko, to można byłoby jeszcze na nie popatrzeć, ale jechać po to, by niemal na pewno przekonać się, że jest inaczej niż z opisu, nie warto. Poza tym, taka kwota to zupełnie górna granica cenowa. Wolałbym kupić coś na gotowo poniżej 20 tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto z Niemiec ...może mieć dokumenty z przegladów TUV , tam są wpisane przebiegi na przegladach co 2 lata ... cena w ogłoszeniach ma tą zaletę ,że jest wywoławczą ... dzwoń, pytaj... popros kogoś z okolic... może to ten ? Wierzę w niemieckie przebiegi 12 ooo km rocznie ... widywałem takie okazje , kupowałem takie auta ... to nie jest wersja dla robotników by autostradą robili 300 km dziennie do i z pracy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierzysz ,że moje ma 20tyś a kupiłem w lutym , koledzy z innego forum w takim czasie robią 200-300tys ? Mam go tylko do dostaw własnch ,nie jeździ w transporcie, przy sprzedażykazdy pewnie powie -kęcony.Tak jak pisze kogut ,okazje można trafić i sam kilka takich sciągąłem z DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Kangoo_rka (ostatecznie też dostawczak) - właśnie mu leci 9 roczek, odkąd wyjechałem nim z salonu i kilka dni temu licznik pokazał 90 tysięcy - da się :mikolaj:

 

Na Twoim miejscu szukałbym kogoś z Bochni lub okolicy i prosił o wstępne ob-lukanie :dzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten T4 jest za ładny by wszystko było idealne .... przyjechał do PL we wrześniu a dziś mamy koniec roku ... na nadkolach wewnętrznych z prawej strony widać czerwony nalot co daje już wskazówkę , że coonajmniej prawa strona była lakierowana ... dlaczego ? To pytanie do sprzedającego by pokazał foty z września ... Niemcy w ostatnim roku zrobili się bardzo chciwi , ceny podskoczyły na tyle by stali się mało atrakcyjni ... Gdyby to auto nie miało jakiejś przygody to nigdy by na nasz rynek nie trafiło ... pytanie jest zawsze jak został naprawiony ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ten nalot w nadkolu widziałem, ale nie chciałem rozbudowywać wypowiedzi.

Zakładając ten temat, chciałbym nie tyle kupić auto dziś, bo mam na to czas, ale raczej poznać Wasze zdanie, co do typów, marek, czy modeli godnych polecenia. Wtedy ruszę na poszukiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie celuj w multi lub caravele ( są za drogie ) szukaj Holenderki ew. mixt przednia klima ci wystarczy a chyba płyte na bokach przebolejesz ew. jak nie to niewielkim kosztem sobie zabudujesz .

Bo niestety trzymają cena i koniec a taki może być alternatywą i są szanse na ładną sztuke już od 99r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha ha ha najlepsze są opinie tych którzy nie przetestowali czegoś na własnej skórze :hehe: Mimo że nie lubie Mercedesa i mam do niego uraz to jakoś złego słowa na V-klase nie moge powiedzieć :niewiem: no poza korozją :bzik: a dodam że moje auto ma długą historie i takiż sam przebieg a jakoś lata aż sam jestem tym zdziwiony :look: Obejrzałem dużo T4 i jak to wygląda z zewnątrz to każdy wie, środek porażka a wyposażenia to w większości nie ma wogóle Jazda też do przyjemności nie należy, kiepsko się to zbiera słabo jest wyguszone a osiągi wiele do życzenia pozostawają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszy mnie to co piszesz Kitku. Już przed tym postem, byłeś pierwszy na liście osób, do których chciałem zadzwonić w sprawie opini o Vitkach. Ale z racji świąt, zostawiłem sobie to na inny dzień. Prawdą jest, top co piszesz, że ci co mają Vitki, nie narzekają. Moi dwaj kumple, mocno kasiaści, mogliby jeździć busami Ferrari, a mimo tego swoich Vitio (jeden ma całkiem starego) nie zmieniają na inne auta. Dla mnie korozja to nie problem. Boję się tego, że żeby nie odmówił jazdy gdzieś za granicą, nie daj Boże, na jakimś odludziu. Awarie żaróweczek, klimy, zamka od klapy itp. zniosę, byle jechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.