Skocz do zawartości

Film z fabryki Adrii


NICKT

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz już wiem dlaczego przyczepy i kampery po kilkunastu latach są nieszczelne. Technologia prymitywna! Łączenie na klej położony na oko i zszywki. Aż trudno uwierzyć.

 

Dziś byłem na placu z kilkudziesięcioma przyczepami. Obejrzałem najlepszą i najdroższą z nich. Miała niestety liczne zacieki (szkoda, bo mi się podoba i to bardzo). Spytałem czy mogę obejrzeć jeszcze jakąś, ale szczelną - no i niestety sprzedający powiedział, że szczelnej to nie ma. Każda ma zacieki.

 

Gdy patrzę na technologię produkcji z tego filmiku to już wiem dlaczego po czasie wszystko się rozszczelnia. Szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już wiem dlaczego przyczepy i kampery po kilkunastu latach są nieszczelne. Technologia prymitywna! Łączenie na klej położony na oko i zszywki. Aż trudno uwierzyć.

 

Dziś byłem na placu z kilkudziesięcioma przyczepami. Obejrzałem najlepszą i najdroższą z nich. Miała niestety liczne zacieki (szkoda, bo mi się podoba i to bardzo). Spytałem czy mogę obejrzeć jeszcze jakąś, ale szczelną - no i niestety sprzedający powiedział, że szczelnej to nie ma. Każda ma zacieki.

 

Gdy patrzę na technologię produkcji z tego filmiku to już wiem dlaczego po czasie wszystko się rozszczelnia. Szkoda.

 

no niestety widać na filmiku jak na dłoni również niedoróbki inne - spasowanie elementów konstrukcyjnych . (na placu byłeś w Poznaniu ? :) )

 

kiedyś oglądałem na NG program jak robią duże kampery chyba w USA - to było coś fajnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już wiem dlaczego przyczepy i kampery po kilkunastu latach są nieszczelne. Technologia prymitywna! Łączenie na klej położony na oko i zszywki. Aż trudno uwierzyć.

...

 

Gdy patrzę na technologię produkcji z tego filmiku to już wiem dlaczego po czasie wszystko się rozszczelnia. Szkoda.

 

Może warto pomyśleć o otworzeniu swojej fabryki zlosnik.gif - robiąc solidne przyczepy w konkurencyjnej cenie niewątpliwie miały by wzięcie. Wydaje mi się jednak że ekonomia i księgowi decydują o wszystkim oslabiony.gif i producentowi bardziej opłaca się produkować przyczepy efektowne "dizajnersko" niż solidne a mniej cieszące oko ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto pomyśleć o otworzeniu swojej fabryki zlosnik.gif - robiąc solidne przyczepy w konkurencyjnej cenie niewątpliwie miały by wzięcie. Wydaje mi się jednak że ekonomia i księgowi decydują o wszystkim oslabiony.gif i producentowi bardziej opłaca się produkować przyczepy efektowne "dizajnersko" niż solidne a mniej cieszące oko ...

 

 

Czyli co? Starze przyczepy budowane przed "kryzysem" kiedy ekonomia i księgowy nie mieli ostatniego słowa -są trwalsze, lepiej wykonane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? Starze przyczepy budowane przed "kryzysem" kiedy ekonomia i księgowy nie mieli ostatniego słowa -są trwalsze, lepiej wykonane ?

 

Idzie na forum znaleźć wiele takich opinii. Więc chyba coś w tym musi być smirk(1).gif. Oglądając "nówkę" przyczepę ma się wrażenie "delikatności" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zszywki, silikon , plastyk ... a co w tym złego jeśli jest wbite , posmarowane tak jak i gdzie trzeba ...? Kilka dni temu robiłem taką półkę do łazienki ...wstrzeliwane zszywki i klej to jedyne łączniki jakich użyłem ...szybciej niż wkręcanie małych i delikatnych wkręcików . Uważam , że za jakość odpowiedzialny jest czynnik ludzki i tylko on bo materiały są nieporównywalnie lepsze niż 30 lat temu ...tylko dokładność i zgodność z projektem pierwotnym i zaleceniami gwarantuje jakość :skromny:

 

 

 

aaa i jeszcze jedno , model tego ducato to 2005/6 rok czyli 5 lat temu o kryzysie jeszcze nikt nie słyszał , robiło się i sprzedawało wszystko jak leciało , więc i dbałośc o jakość była ,lekko mówiąć , mniejsza ...

Edytowane przez Kogut69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad kosztami budowy i może ewentualnym rozejrzeniem się za malutką manufakturą, ale niestety zrobienie porządnie skorupy kosztuje. Jestem pewien, ze byłbym w stanie wykonać skorupę trwalszą i lepszą niż te fabryczne na zszywki (nie mówię o fabrycznych z najwyższej półki!). Ale koszt samego materiału do laminowania np. z West System to ok. 15 tys zł. Do tego sklejka, stelaż no i robocina. Kogut - sam wiesz ile pracy wkładasz. Gdybyś miał to robić zarobkowo i policzyć sobie jakąś uczciwą stawkę, to Ivona by kosztowała straszne pieniądze. No i mnie wychodziło podobnie.

 

Kupiłem synowi zegarek za 5 zł - działa. Gdy się zepsuje bądź skończy bateria kupię nowy. Chyba doszliśmy do tego, że z przyczepami producenci robią podobnie. Tylko nasze zarobki nie są jeszcze dostosowane do poziomu skalkulowanych cen. Ale niech tylko Chiny zaczną produkować przyczepy to będziemy jeździć z nowymi, a za kilka lat znowu z nowymi :mikolaj:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.