Skocz do zawartości

Zdolność samochodu do holowania i rady dot. kupowania


old

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Już od dłuższego czasu rozglądam się za przyczepą. Dotychczas wystarczał namiot ale człek się starzeje i chciałby zaznać trochę luksusu :swieca:. W związku z tym mam pytanko dot. ciężaru przyczepy. Posiadam autko Renault Scenic II 1.6 16V i mam trochę obaw czy nie jest to aby za słaby silniczek. Ma toto wg. specyfikacji 115KM i moment ok. 152Nm. Wg papierów DMC przyczepy to max 1300kg - ja szukam przyczepki max do 1000kg. Da się jechać z takim sprzętem czy raczej sobie odpuścić? Jak wygląda spalanie przy takim obciążeniu? Nie mam kompletnie doświadczenia w tym temacie.

Znalazłem przyczepkę firmy Gruau - co to za firma?

 

pozdrawiam

 

old

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Mam 1,8 benzyna 116 KM, przyczepa DMC-900 KG - spalanie pomiędzy 10,5 - 11,0 litrów. Jedzie się dobrze, bez żadnych "ektrawagancji", przyspieszenie w porządku.

Co do marki przyczepy, chyba większego znaczenia nie ma. Jeśli używana, to żeby była sucha i w dobrym stanie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukasz do 1000kg DMC samochód powinien spokojnie poradzić. Lepiej zawsze dawać rezerwę do dopuszczalnej masy podawanej przez producenta - dla własnego komfortu. Więc nie odpuszczaj, samochodem się nie obawiaj :jump: 115KM to już nie mało. Myślę, że spalanie będzie podobne jak podaje Tomekk :ok:

 

Co do Gruau to jeśli stan jest ok śmiało bierz :swieca:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg papierów DMC przyczepy to max 1300kg

Przecież nikt Ci nie każe napchać do niej rzeczy na maksa. Zresztą lepiej się jedzie jak masz napchany samochód na maksa a przyczepę jak najlżejszą, bo to nie ogon ma wodzić psem.

Patrz również na MW, bo lepiej doposażone przyczepy ważą więcej mając mniejszą ładowność a to samo DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach