Skocz do zawartości
  1. Caravaning

    1. Forumowe FAQ   (35393 przekierowań)

      Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    2. Kącik ogólny

      Dyskusje na temat szeroko pojętego caravaningu, które nie pasują do innego kącika.

      75,3 tys.
      odpowiedzi
    3. Kącik zimowy

      Karawaning zimowy i wyjazdy narciarskie.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Kącik kupującego

      Rady oraz inne kwestie związane z zakupem lub wypożyczeniem przyczep i kamperów.

      85,9 tys.
      odpowiedzi
    5. Zloty Karawaning.pl

      Imprezy pod patronatem administracji Karawaning.pl

      23,9 tys.
      odpowiedzi
    6. Spotkania forumowiczów i inne imprezy

      Spotkania organizowane przez użytkowników forum, zloty organizowane przez inne fora lub organizacje turystyczne i imprezy targowe. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za formę spotkań organizowanych w tym dziale.

      93,1 tys.
      odpowiedzi
  2. Podróże

    1. 30,8 tys.
      odpowiedzi
    2. 739
      odpowiedzi
    3. Katalog kempingów

      Społecznościowa baza kempingów z opiniami.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
  3. Technika

    1. Podwozie i układ jezdny

      Tematy dotyczące osi, ramy, hamulców, urządzeń najazdowych, zaczepów, amortyzatorów.

      27,2 tys.
      odpowiedzi
    2. Ściany, okna i zabudowa meblowa

      Tematy dotyczące poszycia zewnętrznego, ścian, uszczelniaczy, zawiasów, okien, mebli w tym łóżek.

      29,4 tys.
      odpowiedzi
    3. Elektryka i elektronika

      Tematy dotyczące oświetlenia, gniazda i wtyczki, magazynowanie i pozyskiwanie energii , TV i SAT itp.

      45,2 tys.
      odpowiedzi
    4. Instalacje sanitarne i lodówki

      Tematy dotyczące lodówek, instalacji i urządzeń gazowych, wod-kan, grzewczych, wentylacyjnych itp..

      46,2 tys.
      odpowiedzi
    5. Przedsionki i outdoor

      Tematy dotyczące przedsionków, rolet, daszków, mebli kempingowych, wyposażenia przedsionków.

      12 tys.
      odpowiedzi
    6. Inne

      Tematy techniczne nie pasujące do żadnego z powyższych kącików

      17 tys.
      odpowiedzi
  4. Motoryzacja

    1. Ogólnie o motoryzacji

      Rozmowy o motoryzacji które nie pasują do żadnego innego forum w tej kategorii.

      16,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Wybór holownika

      Rozmowy osób szukających auta do holowania przyczepy. Porównania, oceny, informacje katalogowe. 

      32,1 tys.
      odpowiedzi
    3. Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia

      Rozmowy dotyczące przepisów ruchu drogowego, uprawnień do kierowania pojazdami, przeglądów rejestracyjnych oraz ubezpieczeń. 

      14,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Akcesoria motoryzacyjne

      Rozmowy o hakach holowniczych, nawigacjach samochodowych GPS, bagażnikach samochodowych, boksach dachowych, dodatkowych lusterkach do holowania oraz wszystkich innych rzeczach potrzebnych w naszych samochodach.

      8,6 tys.
      odpowiedzi
  5. Karawaning.pl

    1. Nasze pojazdy

      Tu opisujemy i zamieszczamy zdjęcia naszych przyczep i kamperów.

      31,1 tys.
      odpowiedzi
    2. 11,7 tys.
      odpowiedzi
  6. Inne

    1. HydePark

      Dyskusje o wszystkim i niczym.

      57,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Oferty firm

      Informacje o ofercie i promocjach firm karawaningowych.

      3 tys.
      odpowiedzi
    3. Blogi/Vlogi

      Zaproszenia od blogerów którzy nie chcą zamieszczać relacji na naszym forum. W przypadku chęci zamieszczania opisów i relacji na naszym forum prosimy je umieszczać w odpowiednich działach kącika "Podróże"

      115
      odpowiedzi
    4. Forum in English/Deutsch/pa Russki

      Information about polish caravaning, campsites etc.
      Informationen über polnische Caravaning und Campingplatzen usv.
      O polskom caravaningu, kempingach w Polsze i tak dalsze.

      285
      odpowiedzi
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

  • Najnowsze tematy

  • Najnowsze posty

    • Panowie, zostawcie już te lisingi, nie o tym wątek 😉 Lepiej napiszcie, czy macie doświadczenia holowania ciężkiej (tu 2t) przyczepy 150 KM. towcar mówi, że nie powinno być źle
    • Nie koniecznie, to może być zwyczajnie listwa dodatkowa z likszparą zamontowana przez poprzedniego właściciela dla jakiegoś celu.
    • fabrycznie w tych przyczepach było na zakładkę.
    • kupić coś co działa i nie nazywa się VOLT
    • zrobisz jak uważasz, tyle że syf się nazbiera i będzie słabo to umyć potem skoro zaleca jakieś uszczemnienie to dlaczego nie przewidział zaslepek na miejsca po wkrętach ?? nigdy nie dawałem dodatkowo niczego poza tym co wypłynęło i nigdy nie było problemów
    • Nie wiem z jakim leasingiem i spod jakiego krzaka masz do czynienia. Nie spotkałem się. 2 kredyty, 3 leasingi, czwarty w drodze. Zawsze zdarzała się jakaś szkoda różnego kalibru, gdzie albi leasing, albo cesja z AC na ich spółki finansowe, więc też konieczna zgoda. Pewnie, że wskazują ten i ten ASO (ASO nalezący do salonu, który sprzedał samochód i w którym jest dane przedstawicielstwo leasingu), piszę maila, że będę robił w innym, tu i tu, bo ja po prostu akurat mam takie widzimiesię i tak chcę, wprawdzie też ASO, ale gdzie formalnie przedstawicielstwa leasing nie ma (serwis innej marki, tyle że też z autoryzacją też na mojego grata). I jest gitara, rozlicza się naprawę bez problemu, nikt z leasingu nawet nie piuknął, że chcieliby potwierdzić wykonanie naprawy. Żadnych opłat, przewalania paierków, wszystkie kwity wystawiane na wskazane ASO. Naprawy mechaniczne analogicznie, ja wybieram warsztat, mający autoryzację, chociaz szyld wydawałby się przeczyć. 
    • Nie ma znaczenia czy leasing obsługuje duże floty czy też nie. To dotyczy każdego leasingowanego auta bez względu na rodzaj leasingu. Oczywiście nie zabronią Ci naprawy w ASO ale będą przedstawiać "korzyści" wynikające z naprawy we wskazanym przez nich warsztacie. Np. Koszt wystawienia upoważnienia 50zł a nie 500 zł, zapłacą VAT od f-ry, dostaniesz samochód zastępczy itp. I wielu klientów mniej świadomych decyduje się na na taki wariant. Leasing za przewalenie paru papierków bierze konkretny procent od wartości naprawy i tak to się kręci. Kiedyś kupno samochodu poleasingowego oznaczało samochód może z dużym przebiegiem ale były to auta regularnie serwisowane w ASO z pełną historią. Dziś to niestety loteria.
    • No tak. Tylko potem przy zwrocie samochodu leasing potrafi sobie "policzyć" sowicie za stan pojazdu odbiegającego od normy   Wzystko zależy kto i jak ma ten leasing "ustawiony" - 3 lata i zwrot, i wywalone, czy np. zamierza dalej wykupić. I kto ma polisę, i kto likwiduje szkodę (finansujący/korzystający).  W wariancie który opisujesz, leasing "obsługuje" duże floty, i może mieć wywalone, bo w ogólnym wolumenie się to opłaca (m.in. mają zupełnie inaczej skonstruowane warunki polis itp.). Ale w przypadku leasingu jednostkowego zwłaszcza na jakieś fajne auto a nie flotówkę, jest inaczej, jako właściciel w razie naprawy mechanicznej nie podlegającej realizacji z gwarancji, potrafią równie dobrze narzucić takie warunki naprawy, że te stają się nie do przyjęcia (zakres itp.). Jak nie, rozwiązują umowę z przyczyn dot. korzystającego i masz zamiecione, bo im i tak się opłaci. Może to nudziarstwo (nic z życia), ale nie zadaję się z takimi leasingami jak opisałeś, może dlatego że mam jakieś dobre relacje w niezłym w sumie ASO, i wszystko (łącznie z balacharką, a bo to raz...) idzie u nich, przez fabryczny leasing, na polisach z pakietów dilerskich (naprawa w ASO na oryginalnych częściach). Póki co, nawet przy "ciutkę" większej szkodzie niż banalna stłuczka, leasing nic się nie czepił, nie stwarzał problemów, samochód doprowadzony do stanu pierwotnego w ASO. Może dlatego że samochód i tak zostaje, i że może jednak tak też się "opłaci". Np. przy późniejszym odkupie dealerskim, zdaniu pojazdu itp., szkoda naprawiona w ich ASO w ogóle nie jest uwzględniana w wycenie/weryfikacji stanu.    
    • Sporo przyczep ma w ten sposób zamaskowanie łączenia blach po wymianie kawałka poszycia. Ta zakładka nie jest łatwa do zrobienia przy garażowej robocie. Rozbiórka łatwo idzie.
    • To może być listwa na wsunięcie kedry takiego dodatkowego organizera z kieszonkami na "przydasie".  Skoro i tak w oryginale jest zakładka blachy (druga strona), to po co by jeszcze listwę na to przykręcali? Żeby było widać z daleka, że była naprawiana? Raczej nie sądzę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.