Skocz do zawartości
  1. Caravaning

    1. Forumowe FAQ   (35434 przekierowań)

      Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    2. Kącik ogólny

      Dyskusje na temat szeroko pojętego caravaningu, które nie pasują do innego kącika.

      75,2 tys.
      odpowiedzi
    3. Kącik zimowy

      Karawaning zimowy i wyjazdy narciarskie.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Kącik kupującego

      Rady oraz inne kwestie związane z zakupem lub wypożyczeniem przyczep i kamperów.

      85,9 tys.
      odpowiedzi
    5. Zloty Karawaning.pl

      Imprezy pod patronatem administracji Karawaning.pl

      23,9 tys.
      odpowiedzi
    6. Spotkania forumowiczów i inne imprezy

      Spotkania organizowane przez użytkowników forum, zloty organizowane przez inne fora lub organizacje turystyczne i imprezy targowe. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za formę spotkań organizowanych w tym dziale.

      93,1 tys.
      odpowiedzi
  2. Podróże

    1. 30,8 tys.
      odpowiedzi
    2. 739
      odpowiedzi
    3. Katalog kempingów

      Społecznościowa baza kempingów z opiniami.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
  3. Technika

    1. Podwozie i układ jezdny

      Tematy dotyczące osi, ramy, hamulców, urządzeń najazdowych, zaczepów, amortyzatorów.

      27,2 tys.
      odpowiedzi
    2. Ściany, okna i zabudowa meblowa

      Tematy dotyczące poszycia zewnętrznego, ścian, uszczelniaczy, zawiasów, okien, mebli w tym łóżek.

      29,4 tys.
      odpowiedzi
    3. Elektryka i elektronika

      Tematy dotyczące oświetlenia, gniazda i wtyczki, magazynowanie i pozyskiwanie energii , TV i SAT itp.

      45,2 tys.
      odpowiedzi
    4. Instalacje sanitarne i lodówki

      Tematy dotyczące lodówek, instalacji i urządzeń gazowych, wod-kan, grzewczych, wentylacyjnych itp..

      46,3 tys.
      odpowiedzi
    5. Przedsionki i outdoor

      Tematy dotyczące przedsionków, rolet, daszków, mebli kempingowych, wyposażenia przedsionków.

      12 tys.
      odpowiedzi
    6. Inne

      Tematy techniczne nie pasujące do żadnego z powyższych kącików

      17 tys.
      odpowiedzi
  4. Motoryzacja

    1. Ogólnie o motoryzacji

      Rozmowy o motoryzacji które nie pasują do żadnego innego forum w tej kategorii.

      16,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Wybór holownika

      Rozmowy osób szukających auta do holowania przyczepy. Porównania, oceny, informacje katalogowe. 

      32,1 tys.
      odpowiedzi
    3. Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia

      Rozmowy dotyczące przepisów ruchu drogowego, uprawnień do kierowania pojazdami, przeglądów rejestracyjnych oraz ubezpieczeń. 

      14,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Akcesoria motoryzacyjne

      Rozmowy o hakach holowniczych, nawigacjach samochodowych GPS, bagażnikach samochodowych, boksach dachowych, dodatkowych lusterkach do holowania oraz wszystkich innych rzeczach potrzebnych w naszych samochodach.

      8,6 tys.
      odpowiedzi
  5. Karawaning.pl

    1. Nasze pojazdy

      Tu opisujemy i zamieszczamy zdjęcia naszych przyczep i kamperów.

      31,1 tys.
      odpowiedzi
    2. 11,7 tys.
      odpowiedzi
  6. Inne

    1. HydePark

      Dyskusje o wszystkim i niczym.

      58 tys.
      odpowiedzi
    2. Oferty firm

      Informacje o ofercie i promocjach firm karawaningowych.

      3 tys.
      odpowiedzi
    3. Blogi/Vlogi

      Zaproszenia od blogerów którzy nie chcą zamieszczać relacji na naszym forum. W przypadku chęci zamieszczania opisów i relacji na naszym forum prosimy je umieszczać w odpowiednich działach kącika "Podróże"

      115
      odpowiedzi
    4. Forum in English/Deutsch/pa Russki

      Information about polish caravaning, campsites etc.
      Informationen über polnische Caravaning und Campingplatzen usv.
      O polskom caravaningu, kempingach w Polsze i tak dalsze.

      285
      odpowiedzi
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

  • Najnowsze tematy

  • Najnowsze posty

    • Da się coś od biedy wybrać, wg mnie najważniejsze byłoby dkilka rzeczy: 1) Silnik - 4 cylindrowy (nie żaden kastrat 3-cylindrowy), w tych kosztach raczej benzyniak (ew. z LPG/rokujący zalożenie LPG) - "pakiet startowy" dla starego diesla lub to co trzeba będzie trzeba zrobić bo z czasem wyjdzie po zakupie może być zabójczy, pojemność 1.6 wzwyż, pomijając 16-zaworowe japończyki (mazda, toyota, nissan - jeden pies, wiertarki ze słabym uciągiem) i 16V ople eco-tec (nawet 1.8 16V to nie rewelacja, ale 1.6 16V ecotec to już porażka). Czasami da się ustrzelić np. Renówkę 2.0T (scenic, espace) - jak w dobrym stanie, fajne auto na wyjazdy z przyczepą i się gazuje. 2) Auto najlepiej spełniające normę nie mniej niż Euro 5 (diesel) i nie mniej niż Euro 4 (benzyna) - żeby nie było problemu z wjazdem również do SCT przez parę najbliższych lat, poprawcie mnie jeśli normy poknociłem ale chyba 2026 wypada z gry Euro 4 dla diesla, Euro 3 dla benzyny, 2028 Euro 5 diesel, Euro 4 benzyna. 3) Wskazane żeby auto mialo już hak - za duże są w stosunku do budżetu koszty zamontowania haka. Niech będzie to nawet hak z instalacją 7-pin, w tym budżecie łatwiej rozbudować wiązkę/wymienić gniazdo, niż bawić się od zera. Uważać trzeba na jakieś byle chłamowate haki albo np. stare przyrdzewiałe wypinane westfalie [nie wiadomo, czy trzyma je rdza, czy mechanizm wpinający końcówkę).  4) darować sobie jakąś egzotykę (mało popularne marki/modele/wersje silnikowe) - stare auto jak się gdzieś rozkraczy i przyjdzie czekać 2 tygodnie na sprowadzenie części (np. passat, popularny i oklepany, ale gdyby był to VR5 to już zmienia postać rzeczy), albo koreańczyki (części właśnie "płyną"). Generalnie - w razie awarii, od biedy żeby łatwo znaleźć używkę i warsztat który ogarnie na miejscu, nie tracić wakacji/urlopu na naprawianie nietypowej wersji. 5) Dobry stan samochodu ważniejszy niż "bajery" i "wypas", a wszczególności warto zwrócić uwagę na (1) układ hamulcowy /nie chodzi tylko o tarcze i klocki/ i (2) układ chłodzenia.  (1) Tu ważne są przewody hamulcowe - większość samochodów wchodzących w grę jest jeszcze z przewodami fabrycznymi /przewody sztywne stalowe, ori przewody elastyczne/. Przewody stalowe  zżerane przez korozję. Odtworzenie tego kosztuje, a robienie tego w miedzi jak dla mnie to druciarstwo [w DE zakazane], jeśli już to miedzionikiel /WP Pruszków i do boju/ Przewody elastyczne już dawno powinny być wymienione, jeżeli nie - to należałoby je wymienić, trzeba zwrócić uwagę na wszelkie elementy mocujące przewody elastyczne (przednie) do nadwozia/el. zawieszenia - pod nimi przeważnie po latach przewody są już nadpęknięte bo pracują na przełamanie (2) Sprawny i szczelny, prawidłwo pracująca pompa wody, termostat, wiatraki, czujniki wiatraków, rdzeń chłodnicy tip-top - w razie wątpliwości chłodnica/termostat/pompa do wymiany. To najbardziej dostaje po tyłku. I nic więcej nie powiem, bo jak patrzę na otomoto, to jak dla mnie znalazłoby się sporo "kandydatur", kwestia weryfikacji na miejscu i zakasania rękawów/wyciągnięcia narzędzi - niestety trzeba brać poprawkę na to co piszą koledzy, że jak by nie było, w aucie w takim budżecie trzeba będzie colek dłubnąć, choćby wykonać czy "uzupełnić" czynności obsługowe, którymi już nikt się przed sprzedażą nie przejmował. Więc cena ceną, ale spora poprawka na "wkład" musi być, bo tanio to już było. Jakkolwiek części to jeszcze jeszcze, ale to "klucz" jest teraz mocno w cenie i terminy niekrótkie (przynajmniej u tych którzy robią dobrze). 
    • Zawsze tak było, ten gatunek sie lubi gnieść. Jeździcie dużo, więc pewnie nie raz widzieliście jak wyglądają zachowane miasteczka które mają po tysiac-dwa tysiące lat. Jeszcze gorzej ućkane. Motywacja była inna, ale efekt ten sam. Konia też nie było gdzie przywiazać 😹
    • Witajcie poprosimy o wpisanie  6 osób dorosłych i 4 dzieci , do zobaczenia 🙂
    • Chciałem wyciągnąć lodówkę ale musiałbym odkręcić dwie rurki z gazu które połączone są z zaworem. Mam obawy że przy skręcaniu tych rurek z powrotem może gdzieś ulatniać się gaz.  Zastanawiam się czy nie lepiej spróbować wyssać tą sadzę za pomocą odkurzacza z przyczepioną do niego elastyczną rurką
    • Dziękuję bardzo za podpowiedz 
    • Spoko, za 5 tyś można kupić samochód. Sam taki mam  Nie szukaj marki, tylko musisz wiedzieć co potrzebujesz, jakie masz wymagania i jakie ograniczenia. Na razie tylko zgadujemy. Może chcesz kombi a może wolisz sedana albo może suva. Może chciałbyś coś 7-mio osobowego a może wystarczy ci na 2 osoby ale za to z dużą paką. Może chcesz się zmieścić w 4m długości, bo taki masz garaż. Na razie wiemy że masz 20 tyś.   Idąc tym tokiem, to lepiej odwrotnie - jakiś starszy model ale z ostatnich lat produkcji. Można lepiej trafić coś ładnie utrzymanego w niskiej cenie. 
    • A nie wiem, szukaj czegoś w jak najlepszym stanie technicznym. Może Dacia Duster z początkowych roczników z pancernym 1.6 pod maską, szału nie będzie ale przynajmniej na ewentualnych naprawach nie zbankrutujesz...
    • ja używam planera tomtom, powiązane mam to z nawigacją, na kompie łatwiet to wszystko przeklikać, powieszać, przesuwać a potem transfer do konta i mam od razu w urzadzeniu, a google maps standardowo jako wspomagacz
    • To dobrze. Wasza wyprawa to trochę dla mnie powrót do dawnej wyprawy (autem z namiotem) gdzie po drodze też odwiedziliśmy trochę Prowansji i lazurowego wybrzeża. Z tym, że myśmy wtedy byli tam w sierpniu i upały były konkretne z temperaturą ponad 40st na słońcu. U Was było zdecydowanie przyjemniej zakładam W tym roku planów na główny urlop nie mamy ale chodzi mi po głowie Szwajcaria (góry) i może warto byłoby zahaczyć też ponownie o to francuskie wybrzeże, żeby trochę morza też było.
    • W Saint-Rémy byliśmy na początku października, więc raczej po sezonie  Francja to jeden z chlubnych wyjątków. Nie szaleją z cenami. Nawet w tym roku w ACSI są kempingi za kilkanaście EURO. Nie to co w Chorwacji, gdzie większość sięgnęła po 27 EURO
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.