Skocz do zawartości
  1. Caravaning

    1. Forumowe FAQ   (35032 przekierowań)

      Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    2. Kącik ogólny

      Dyskusje na temat szeroko pojętego caravaningu, które nie pasują do innego kącika.

      74,7 tys.
      odpowiedzi
    3. Kącik zimowy

      Karawaning zimowy i wyjazdy narciarskie.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Kącik kupującego

      Rady oraz inne kwestie związane z zakupem lub wypożyczeniem przyczep i kamperów.

      85,8 tys.
      odpowiedzi
    5. Zloty Karawaning.pl

      Imprezy pod patronatem administracji Karawaning.pl

      23,9 tys.
      odpowiedzi
    6. Spotkania forumowiczów i inne imprezy

      Spotkania organizowane przez użytkowników forum, zloty organizowane przez inne fora lub organizacje turystyczne i imprezy targowe. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za formę spotkań organizowanych w tym dziale.

      93,1 tys.
      odpowiedzi
  2. Podróże

    1. 30,8 tys.
      odpowiedzi
    2. 739
      odpowiedzi
    3. Katalog kempingów

      Społecznościowa baza kempingów z opiniami.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
  3. Technika

    1. Podwozie i układ jezdny

      Tematy dotyczące osi, ramy, hamulców, urządzeń najazdowych, zaczepów, amortyzatorów.

      27,1 tys.
      odpowiedzi
    2. Ściany, okna i zabudowa meblowa

      Tematy dotyczące poszycia zewnętrznego, ścian, uszczelniaczy, zawiasów, okien, mebli w tym łóżek.

      29,3 tys.
      odpowiedzi
    3. Elektryka i elektronika

      Tematy dotyczące oświetlenia, gniazda i wtyczki, magazynowanie i pozyskiwanie energii , TV i SAT itp.

      45,1 tys.
      odpowiedzi
    4. Instalacje sanitarne i lodówki

      Tematy dotyczące lodówek, instalacji i urządzeń gazowych, wod-kan, grzewczych, wentylacyjnych itp..

      46,2 tys.
      odpowiedzi
    5. Przedsionki i outdoor

      Tematy dotyczące przedsionków, rolet, daszków, mebli kempingowych, wyposażenia przedsionków.

      12 tys.
      odpowiedzi
    6. Inne

      Tematy techniczne nie pasujące do żadnego z powyższych kącików

      17 tys.
      odpowiedzi
  4. Motoryzacja

    1. Ogólnie o motoryzacji

      Rozmowy o motoryzacji które nie pasują do żadnego innego forum w tej kategorii.

      16,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Wybór holownika

      Rozmowy osób szukających auta do holowania przyczepy. Porównania, oceny, informacje katalogowe. 

      32 tys.
      odpowiedzi
    3. Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia

      Rozmowy dotyczące przepisów ruchu drogowego, uprawnień do kierowania pojazdami, przeglądów rejestracyjnych oraz ubezpieczeń. 

      14,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Akcesoria motoryzacyjne

      Rozmowy o hakach holowniczych, nawigacjach samochodowych GPS, bagażnikach samochodowych, boksach dachowych, dodatkowych lusterkach do holowania oraz wszystkich innych rzeczach potrzebnych w naszych samochodach.

      8,6 tys.
      odpowiedzi
  5. Karawaning.pl

    1. Nasze pojazdy

      Tu opisujemy i zamieszczamy zdjęcia naszych przyczep i kamperów.

      31 tys.
      odpowiedzi
    2. 11,7 tys.
      odpowiedzi
  6. Inne

    1. HydePark

      Dyskusje o wszystkim i niczym.

      57,8 tys.
      odpowiedzi
    2. Oferty firm

      Informacje o ofercie i promocjach firm karawaningowych.

      2,9 tys.
      odpowiedzi
    3. Blogi/Vlogi

      Zaproszenia od blogerów którzy nie chcą zamieszczać relacji na naszym forum. W przypadku chęci zamieszczania opisów i relacji na naszym forum prosimy je umieszczać w odpowiednich działach kącika "Podróże"

      115
      odpowiedzi
    4. Forum in English/Deutsch/pa Russki

      Information about polish caravaning, campsites etc.
      Informationen über polnische Caravaning und Campingplatzen usv.
      O polskom caravaningu, kempingach w Polsze i tak dalsze.

      285
      odpowiedzi
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

  • Najnowsze tematy

  • Najnowsze posty

    • Nie pamiętam jakie przebiegi robiłem po mieście. Pewnie większe niż mniejsze. Ale zdarzały się i krótkie dystanse. Akurat FAP w Citroenie był bezobsługowy. Wypalał się nawet jak stałeś w korku, jak przerwałeś proces wypalania to przy następnej możliwej sytuacji (odpowiednie dogrzanie silnika) proces był kontynuowany. Auto sprzedałem po 115k km. Filtr miałem zapchany w kilkunastu procentach. Czyli w normie dla danego przebiegu.
    • widziałem te nagranie, ale dotacja = 70% ceny netto. Tutaj nie biorę pod uwagę logiki, technologii, itd. Wybieram elektryka z uwagi na dotację, zielone świry w UE tak wymyśliły, więc nie mam wyboru. Nadal się opłaca.
    • Dobry pomysł.  Musi by oryginał Alde. Jaki koszt?czy może być jakiś zamiennik wpięty w przewód wychodzący z bojlera.  czy da się to samemu ogarnąć?
    • Pracuję w ASO i to nie jest urban legend, Diesel jest projektowany do pracy długofalowej raczej ze stała predkoscia, typowe silniki do jazdy na długie dystanse raczej ze stała prędkością obrotową. Powiedz proszę jakie to przebiegi po mieście robiłeś. Formalnie 1.6 HDI to porzadna jednostka napędowa i jest w stanie długo wytrzymać tylko miejski ruch.   Co do momentu obrotowego - to podstawa, moc jest drugorzędna, bo to moment decyduje o uciągu a nie moc
    • Nadal jest na YT relacja z użytkowania tej przyczepy... I później relacja z przerabiania jej na gaz hahaha
    • Ja też próbowałem, w starym Dethleffsie nie było szans, miałem podobnie jak u Ciebie. W Hymerze ładowność była duża ale mnóstwo wyposażenia zjadło ją. Jednak kilka rzeczy umknęło mi kiedy liczyłem w excelu każdy kubek i garnek, np. zapomniał o moskitierze drzwi, źle oszacowałem wagę drewnianych głośników i TV z uchwytem. Z ciekawostek, to np. nowa instalacja 12V (rozprowadzenie gniazd zapalniczek pod 20A) to było ładnych kilka kg przewodów. Podsumowując, kiedy myślałem, że już wszystko z budki wyjąłem, to jeszcze kilka elementów niefabrycznych tam było.
    • Més que un club...   Co tak marnie idzie?
    • Sprzedam swóĵ stół składany Dukdalf. Szczególy w ogłoszeniach.
    • Większość użytkowników może mieć jednak problemy.  Na miasto śmiem twierdzić, że im mniejsza pojemność diesla, tym lepiej. Bo siłą rzeczy trzeba go trochę wyżej pokręcać, a nie 1800 obr/min i non stop z taką prędkością przemieszczanie się po mieście ze stałą prędkością, i przechwałki że pali pięć litrów. W miastach to bywa taka rutynka - odpał, zagrzanie, i dokładnie w/w obroty na blacie od ruszenia do celu. Nie ważne, że silnik ukręca samym momentem, jedzie, i mało pali. A że największa produkcja cząstek stałych (gromadzonych w FAPie/DPFie, któego nie ma jak przepalić) i sadz siadających na EGR (który niewiele pracuje żeby nawet się "rozruszać") i katowanei dwumasy - to nic to. Albo w więksych - stanie w  korkach. Przy takiej delikatnej ostrożnej i oszczędnej (i pseudo-oszczędzającej auto)  jeździe, kwestia czasu. Po prostu jest to pewna norma wśród posiadaczy mocnych, zwłaszcza 2-litrowych diesli, chociaż teraz to już 1.6 mają takie osiągi, że też sie da tak jeździć. Ale tego mniejszego diesla trzeba już czasem przycisnąć, i jakoś łatwiej to zrobić, gdy nie ma się przysłowiowego "wolnego pasa startowego" przed sobą. Po prostu diesel musi zaliczać, i to regularnie,  wyżdsze i zmienne prędkości obrotowe, zmienne warunki, większe obciążenia i dłuższe przejazdy (w tym nawet trochę bardziej niż potrzeba "dociśnięte"), żeby był silnikiem "samodbałym", jak tego nie będzie, prędzej czy później będzi ekwestia zawalonego DPFa, czy EGRa, stojących kierownic, wywalonej dwumasy, zakopconych nie działających sond. Dobrą praktyką dla "mieszczuchów" na ropę jest regularne (ale nie raz na kwartał, a kilka razy w tygodniu) przejście na rozgrzanym samochodzie pełnej skali obrotów do obrotów mocy maksymalenj (pod 3500-4000 obrotów) żeby wszystko rozruszać (EGR, zmienną geometrię), i nie turlać się niezmiennei na niskich obrotach zachwycając się ciszą (za co podziękuje poza wyżej wymienionymi również dwumasa). Pod tym względem, uważam że 1.5/1.6 dci/hdi/tdi są "lepsze" na miasto od praktycznie każdego 2.0, i im większe i ciężasze auto dla tych silników (i im słabszy silnik) to na miasto lepiej  To wsposób naturalny wymusi wyższe obroty, i będzi ebanglać lepiej i dłużej niż "kiszony" poniżej pełnego rozkręcenia turbiny większy motor.  Na przykładzie swoich dwóch dieselków, też sporo latających po mieście: 1.3cdti w przyciężekiej astrze H kombi (jak na kompakt dość ciężka buda, 200kg plus względem porównywalnego golfa) - to był pod względniem "niezastania się " bardzo fajny motorek na miasto, taki "samokonserwujący" się, bo trzeba toto podkręcać i przydusić, i nie da się jeździć na "emeryta", łatwo było go "rozruszać", a i w każdej, nawet podmiejsciej  trasie po lokalnych drogach miał szansę sam o siebie zadbać. Jeszcze jeździ, ma już ponad 300kkm, z czego większość po mieście. Owszem, dolot i EGRa trzeba było np. po 160 tys. km wyczyścić, ale tylko oczyścić, i hulało toto dalej jak ta lala, lepiej niż po zakupie przy 90kkm. Słabe 1.9dci w busie - też  nie ma jakichś "cierpień" od zastania sie , jazdy na niskich obrotach, mimo że te silniki mają niby sypiące sięwszystko - silnik ten sam, co w królowej lawet - ale słabszy, krócej przełożony, w busie, który trzeba trzymać prawie ciągle na wysokich obrotach.  Te 1.3 i 1.9 podobne są do siebie tym, że poniżej 2.200 obr/min prawie nie jadą, a bieg przy rozpędzaniu zmienia się przeważnie przy 3000 obr/min, a jazda w trasie to nie 2000-2500 obr, a 2500-3000 (albo i bliżej 3500 obr gdy chcieć jechać naprawdę szybko). 
    • Udam że nie widziałem tego pytania… skoro ciągniesz przyczepę (a zapewne tak jest skoro jesteś na forum) to powinieneś wiedzieć jakie znaczenie ma dla holownika moment Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.