Skocz do zawartości
  1. Caravaning

    1. Forumowe FAQ   (35545 przekierowań)

      Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    2. Kącik ogólny

      Dyskusje na temat szeroko pojętego caravaningu, które nie pasują do innego kącika.

      75,3 tys.
      odpowiedzi
    3. Kącik zimowy

      Karawaning zimowy i wyjazdy narciarskie.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Kącik kupującego

      Rady oraz inne kwestie związane z zakupem lub wypożyczeniem przyczep i kamperów.

      85,9 tys.
      odpowiedzi
    5. Zloty Karawaning.pl

      Imprezy pod patronatem administracji Karawaning.pl

      23,9 tys.
      odpowiedzi
    6. Spotkania forumowiczów i inne imprezy

      Spotkania organizowane przez użytkowników forum, zloty organizowane przez inne fora lub organizacje turystyczne i imprezy targowe. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za formę spotkań organizowanych w tym dziale.

      93,1 tys.
      odpowiedzi
  2. Podróże

    1. 30,8 tys.
      odpowiedzi
    2. 739
      odpowiedzi
    3. Katalog kempingów

      Społecznościowa baza kempingów z opiniami.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
  3. Technika

    1. Podwozie i układ jezdny

      Tematy dotyczące osi, ramy, hamulców, urządzeń najazdowych, zaczepów, amortyzatorów.

      27,2 tys.
      odpowiedzi
    2. Ściany, okna i zabudowa meblowa

      Tematy dotyczące poszycia zewnętrznego, ścian, uszczelniaczy, zawiasów, okien, mebli w tym łóżek.

      29,4 tys.
      odpowiedzi
    3. Elektryka i elektronika

      Tematy dotyczące oświetlenia, gniazda i wtyczki, magazynowanie i pozyskiwanie energii , TV i SAT itp.

      45,2 tys.
      odpowiedzi
    4. Instalacje sanitarne i lodówki

      Tematy dotyczące lodówek, instalacji i urządzeń gazowych, wod-kan, grzewczych, wentylacyjnych itp..

      46,3 tys.
      odpowiedzi
    5. Przedsionki i outdoor

      Tematy dotyczące przedsionków, rolet, daszków, mebli kempingowych, wyposażenia przedsionków.

      12 tys.
      odpowiedzi
    6. Inne

      Tematy techniczne nie pasujące do żadnego z powyższych kącików

      17 tys.
      odpowiedzi
  4. Motoryzacja

    1. Ogólnie o motoryzacji

      Rozmowy o motoryzacji które nie pasują do żadnego innego forum w tej kategorii.

      16,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Wybór holownika

      Rozmowy osób szukających auta do holowania przyczepy. Porównania, oceny, informacje katalogowe. 

      32,1 tys.
      odpowiedzi
    3. Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia

      Rozmowy dotyczące przepisów ruchu drogowego, uprawnień do kierowania pojazdami, przeglądów rejestracyjnych oraz ubezpieczeń. 

      14,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Akcesoria motoryzacyjne

      Rozmowy o hakach holowniczych, nawigacjach samochodowych GPS, bagażnikach samochodowych, boksach dachowych, dodatkowych lusterkach do holowania oraz wszystkich innych rzeczach potrzebnych w naszych samochodach.

      8,6 tys.
      odpowiedzi
  5. Karawaning.pl

    1. Nasze pojazdy

      Tu opisujemy i zamieszczamy zdjęcia naszych przyczep i kamperów.

      31,1 tys.
      odpowiedzi
    2. 11,7 tys.
      odpowiedzi
  6. Inne

    1. HydePark

      Dyskusje o wszystkim i niczym.

      58 tys.
      odpowiedzi
    2. Oferty firm

      Informacje o ofercie i promocjach firm karawaningowych.

      3 tys.
      odpowiedzi
    3. Blogi/Vlogi

      Zaproszenia od blogerów którzy nie chcą zamieszczać relacji na naszym forum. W przypadku chęci zamieszczania opisów i relacji na naszym forum prosimy je umieszczać w odpowiednich działach kącika "Podróże"

      115
      odpowiedzi
    4. Forum in English/Deutsch/pa Russki

      Information about polish caravaning, campsites etc.
      Informationen über polnische Caravaning und Campingplatzen usv.
      O polskom caravaningu, kempingach w Polsze i tak dalsze.

      285
      odpowiedzi
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

  • Najnowsze tematy

  • Najnowsze posty

    • Widzisz - Tomku - nie będę nikogo bronił, ale błędów nie robi ten co nic  nie robi - nauka rozmów z klientami też jest tego fragmentem. Znam człowieka od wielu lat, bo to sąsiad - natomiast faktycznie niejako zawodowo od raptem od 2021 odkąd mam sam budkę - niemniej nadal twierdzę, że ludzie się zmieniają. Widzę to Tomku po własnych rozmowach z Bartkiem - to jest inny facet niż lat temu kilka - niemniej wiem, że stracić tzw. "renomę" to szybki proces ale odzyskać ją  to już trwa długo co widać choćby po naszej dyskusji. Moja osobista budka była w tym roku już tam na przeglądzie właśnie układu jezdnego i hamulców i wszystko było OK - specjalnie zwróciłem uwagę na takie rzeczy jak podnoszenie i podpieranie ramy. Ale ponieważ nie mam żadnego interesu w reklamie tej czy innej firmy to - tak jak prosił Jacek - reklamować ich tu nie będę. Niech każdy nabiera swoich doświadczeń sam. Pzdr i miłego dnia. Włodek
    • Hej, przymierzam się wielkimi krokami do projektu instalacji elektrycznej i zdecydowanie wolę, aby ktoś z Was rzucił okiem na mój "projekt". W grupie na pewno lepiej znajdzie się ewentualny błąd, a doświadczenie Wasze na pewno ułatwi mi zadanie. Na wstępie mam pięć pytania: 1. Czy poniższy projekt zachowuje względy bezpieczeństwa i jest poprawny lub co zmienić? 2. Zastanawiam się nad obszarem przetwornica/bezpiecznik/ gniazdko 230V. Do każdego gniazdka dawać osobny obwód bezpiecznika Schneider? 3. Chcę ładować akumulatory hotelowe za pomocą Orion-Tr Smart 12/12-30A (360W) DC-DC, izolowany - przy włączonym silniku. Widziałem dwie różne opcje łączenia: - akumulator rozruchowy razem z alternatorem łączy się z Orion-Tr Smart. - tylko akumulator rozruchowy łączy się z Orion-Tr Smart (jak na projekcie). 4. Nie mam koncepcji dot. ładowania akumulatorów hotelowych ze słupka na polu kempingowym. Możecie podesłać jakieś materiał bądź doradzić? 5. Czy panele domowe oraz "kamerowe" nie różnią się zbytnio? Panele "dedykowane" do kamperów są zdecydowanie droższe.   Wstępnie budowa będzie z podzespołów: - 2 x Panel słoneczny 305W Monokrystaliczny - 1 x SmartSolar MPPT 100/50 - 2 x Akumulator żelowy GreenCell 120 Ah lub 2 x Extralink LiFePO4 160AH (akumulatory połączone równolegle). - 1 x Przetwornica napięcia Green Cell PowerInverter czysty sinus - 1 x Orion-Tr Smart 12/12-30A (360W) DC-DC, izolowany. - przewód instalacyjny - linka 1,5mm2 do instalacji 12V. - przewód instalacyjny - linka 2,5mm2 do gniazdka 230V. - przewód instalacyjny 35mm2 do akumulatorów.   Budowa jest na Renault Master L2H2. Zależy nam na prądzie bo będziemy pracować zdalnie. Bojler elektryczny Elgena 6 litrów na 12V (grzałka 200W). Bądź może Truma BG10 jeśli ktoś doradzi z UK.
    • Właściciel się nie zmienił... To on twierdził "że to normalne" żeby przyczepę podnosić do regulacji hamulców na podporach... To on nie potrafił usiąść do negocjacji z kolegą Jacka w celu dogadania się ... Każdy z nas się uczy, każdy popełnia błędy. Nie każdy jednak jest w stanie się do błędu przyznać - a to słaby fundament, jeśli chodzi o dalszą współpracę i budowanie relacji z klientem. Łatwo z tym nie będzie. Oficjalnie AL-KO Technology dla województwa mazowieckiego poleca dwa serwisy: 1. Mobitech w Ożarowie Mazowieckim 2. Wokader w Puchałach Sam będę próbował zgrać najbliższe odwiedziny u Wadowskich w Jankach (serwis gwarancyjny) z serwisem podwozia w Puchałach. 
    • Poniedziałek 22.04 cd Ostatnim punktem programu na dziś była wyspa Burano. Wyspa znana z kolorowych domków i produkcji koronek. Wyspa jest już oddalona od Wenecji dużo bardziej niż wyspa Murano więc i statek, którym płyniemy jest dużo większy. i dopływamy do portu. Tu pojawia się pierwszy deszcz, ale w trakcie gdy „tankujemy” młodego deszcz ustępuje. Potem zapuszczamy się w miasteczko pełne kolorów. wieża kościoła św. Marcina jest na prawdę solidnie przechylona. Te kolorowe domki były naprawdę fajne i z pewnością warto było i tu przypłynąć. Tym samym kończymy zwiedzanie ostatniej z wysp i wracamy statkiem do Wenecji gdzie…
    • Zulos, a jak oceniasz trasę S6 porównując do A2 uwzględniając wzniesienia?
    • Nie macie racji. Tu nie chodzi czym będziemy jeździli, ale czy w ogóle pozwolą nam samemu jeździć. Będzie komunikacja zbiorowa "za darmo" ale nie taka jak teraz, tylko łącznie z "darmowymi" autonomicznymi taksówkami. To "za darmo" jest w cudzysłowie, bo oczywiście trzeba będzie pracować i spełniać jeszcze masę innych warunków.  Prywatny samochód wraz z uprawnieniami do jego prowadzenia będzie dla nielicznych, więc co za różnica czy elektryk, czy spalinowy, czy może już całkiem inny...
    • Oczywiście miało być "łan-łej-tiket", ale edytor wie swoje...
    • KOMUNA i jej potomstwo , to ZŁO w czystej postaci. Podobno mamy tego 7 milionów w Polsce. Nie wiem ile na świecie Elektryczne pojazdy to PRZYSZŁOŚĆ. Jeszcze nie teraz, ale to przyszłość. Człowiek znajdzie rozwiązanie na gromadzenie i wykorzystanie taniej energii. Co chwilę ogłasza się nowe rozwiązania, na pozyskiwanie i gromadzenie energii. To jeszcze nie jest właściwe rozwiązanie.  Z tego co wiem, to coraz częściej będziemy spotykali, małe silniki spalinowe, o pojemnościach 0,8-1,2 litra, i mocach rzędu 80-150 kM. Na pewno zmieni się, ich wygląd zewnętrzny. Nowe testy pokazują, całkiem odmienny układ korbowo-tłokowy.  Starsze pojazdy silnikowe, tak jak napisał forumowicz, same powoli "umrą" swoją naturalną eksploatacją. Akumulatory tradycyjne, doszły chyba swoimi technicznymi możliwościami już do ściany. Często nie trzymają swoich parametrów a moim skromnym zdaniem , jesteśmy oszukiwani przez producentów. Tak tylko poglądowo dla zainteresowanych, gdzie i jak tą energię, upychać dalej:  
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.