Skocz do zawartości
  1. Caravaning

    1. Forumowe FAQ   (35381 przekierowań)

      Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    2. Kącik ogólny

      Dyskusje na temat szeroko pojętego caravaningu, które nie pasują do innego kącika.

      75,3 tys.
      odpowiedzi
    3. Kącik zimowy

      Karawaning zimowy i wyjazdy narciarskie.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Kącik kupującego

      Rady oraz inne kwestie związane z zakupem lub wypożyczeniem przyczep i kamperów.

      85,9 tys.
      odpowiedzi
    5. Zloty Karawaning.pl

      Imprezy pod patronatem administracji Karawaning.pl

      23,9 tys.
      odpowiedzi
    6. Spotkania forumowiczów i inne imprezy

      Spotkania organizowane przez użytkowników forum, zloty organizowane przez inne fora lub organizacje turystyczne i imprezy targowe. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za formę spotkań organizowanych w tym dziale.

      93,1 tys.
      odpowiedzi
  2. Podróże

    1. 30,8 tys.
      odpowiedzi
    2. 739
      odpowiedzi
    3. Katalog kempingów

      Społecznościowa baza kempingów z opiniami.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
  3. Technika

    1. Podwozie i układ jezdny

      Tematy dotyczące osi, ramy, hamulców, urządzeń najazdowych, zaczepów, amortyzatorów.

      27,2 tys.
      odpowiedzi
    2. Ściany, okna i zabudowa meblowa

      Tematy dotyczące poszycia zewnętrznego, ścian, uszczelniaczy, zawiasów, okien, mebli w tym łóżek.

      29,4 tys.
      odpowiedzi
    3. Elektryka i elektronika

      Tematy dotyczące oświetlenia, gniazda i wtyczki, magazynowanie i pozyskiwanie energii , TV i SAT itp.

      45,2 tys.
      odpowiedzi
    4. Instalacje sanitarne i lodówki

      Tematy dotyczące lodówek, instalacji i urządzeń gazowych, wod-kan, grzewczych, wentylacyjnych itp..

      46,2 tys.
      odpowiedzi
    5. Przedsionki i outdoor

      Tematy dotyczące przedsionków, rolet, daszków, mebli kempingowych, wyposażenia przedsionków.

      12 tys.
      odpowiedzi
    6. Inne

      Tematy techniczne nie pasujące do żadnego z powyższych kącików

      17 tys.
      odpowiedzi
  4. Motoryzacja

    1. Ogólnie o motoryzacji

      Rozmowy o motoryzacji które nie pasują do żadnego innego forum w tej kategorii.

      16,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Wybór holownika

      Rozmowy osób szukających auta do holowania przyczepy. Porównania, oceny, informacje katalogowe. 

      32,1 tys.
      odpowiedzi
    3. Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia

      Rozmowy dotyczące przepisów ruchu drogowego, uprawnień do kierowania pojazdami, przeglądów rejestracyjnych oraz ubezpieczeń. 

      14,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Akcesoria motoryzacyjne

      Rozmowy o hakach holowniczych, nawigacjach samochodowych GPS, bagażnikach samochodowych, boksach dachowych, dodatkowych lusterkach do holowania oraz wszystkich innych rzeczach potrzebnych w naszych samochodach.

      8,6 tys.
      odpowiedzi
  5. Karawaning.pl

    1. Nasze pojazdy

      Tu opisujemy i zamieszczamy zdjęcia naszych przyczep i kamperów.

      31,1 tys.
      odpowiedzi
    2. 11,7 tys.
      odpowiedzi
  6. Inne

    1. HydePark

      Dyskusje o wszystkim i niczym.

      57,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Oferty firm

      Informacje o ofercie i promocjach firm karawaningowych.

      3 tys.
      odpowiedzi
    3. Blogi/Vlogi

      Zaproszenia od blogerów którzy nie chcą zamieszczać relacji na naszym forum. W przypadku chęci zamieszczania opisów i relacji na naszym forum prosimy je umieszczać w odpowiednich działach kącika "Podróże"

      115
      odpowiedzi
    4. Forum in English/Deutsch/pa Russki

      Information about polish caravaning, campsites etc.
      Informationen über polnische Caravaning und Campingplatzen usv.
      O polskom caravaningu, kempingach w Polsze i tak dalsze.

      285
      odpowiedzi
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

  • Najnowsze tematy

  • Najnowsze posty

    • I może o to w tym chodzi? Aby śmigać z tą torbą po polach kempingowych? Muszę spróbować
    • A wilgotnościomierz nieinwazyjny może ktoś polecic ? czy tylko Voltcraft MF-100 ? Czy Trotec Bm40 wystarczy? A może cos innego ? Pozdr
    • Ja bym zwolnił księgowego... Weź pod uwagę, że w Słowenii winieta jest 7-dniowa i nie ma szans na jednej obrócić przy wyjeździe na tydzień - chyba, że go skrócisz do 6 dni, ale kto chce to robić, a poza tym księgowy zrobił kalkulację na 10 dni ponoć... Musisz więc kupić winietkę 1-miesięczną za 32 EUR, a to już zmienia kalkulację... Różnice są niewielkie - nie ma się o co bić, więc kwestia preferencji. Jak nie ma obawy o ważenie - pewnie wybrałbym Austrię/Słowenię mimo, że nieco drożej. Jak jest obawa o ważenie i/lub oszczędność (alternatywa na Słowacji i oszczędność na winietce tam) to pewnie wybrałbym Węgry. W tej chwili autostrada na Goričan jest w remontach, więc z jednej strony jest coraz lepiej z jakością, z drugiej strony utrudnienia. Ale przy nocnym przelocie to nie ma znaczenia.
    • To poproś o podstawę prawną żądania dowodu rejestracyjnego przyczepy, która takiego DR nie posiada.
    • Żeby powiedzmy profesjonalnie i bezpiecznie podnieść moc to nie robi się tego jakimś boksem, a modyfikuje się mapy silnika. Tak to miałem zrobione w Renault Scenic. Najpierw auto wjechało na hamownie i miało odczytaną fabryczna moc. Potem panowie zajęli się modyfikowaniem map. Do każdego auta robią to indywidualnie. U mnie mapy się robiły z 4-5h. Potem wgranie i kolejne testy na hamowni aby sprawdzić czy wszystko jest ok i jaką moc finalnie udało się uzyskać. Tak to się odbywa w Kreatorze Mocy w Warszawie. Auto miałem na gwarancji. Po tym zabiegu jeździłem normalnie do ASO Renault. Jedynie trzeba było prosić aby bez zgody nie aktualizowali softu silnika, bo wtedy wgrane mapy szlag by trafił.
    • Cyfryzacja, cała UE ma dostępy. Danych do mandatów przecież nie zamawiają listem z cepiku
    • Mają dostęp on-line do cepiku?
    • Ja widzę sens taki, że przez Wegry jest płasko i spokojniej. Po prostu lubię i już.
    • Tak nie patrzyłem na sprawę i trochę to by przekreślało kwestię majstrowania przy parametrach. Co prawda Californi jest sporo w PL dostępnych, ale to wszystko wybór z placu i zdanie się na pomysły sprzedawców i ich konfigurację, a akurat  pasujące mi wyposażenia z mocniejszym motorem wypadają + 10% a to już boli, zważywszy, że już wcześniej trzeba było budżet przekroczyć o 10% w stosunku do Customa. Dodatkowo trochę jak do jeża podchodzę do biturbo. Z innej strony, 11 lat temu w T4 150 KM to był najmocniejszy silnik i miał zaledwie 290 Nm od dopiero 1900 obr/min a holował te same gabaryty. Obecnie jest 150 KM i 340 Nm / 1500 - 3000 obr/min.  
    • To już nie te czasy że odpinasz, jedziesz do ASO i ładnie szczerzysz się jak niewiniątko. Sporo danych zostaje albo poprzez pamięć nawet nie usterek, ale nietypowych parametrów chwilowych. W każdym razie, czy to w ASO, czy u gwaranta potrafią się już miarknąć na podstawie odczytów kompa. Nie muszą tego robić "ręcznie", bo jakiekolwiek podłączenie do kompa już od ładnych paru lat odbywa się tylko on-line (w VW na 100%) do bazy np. w Wofsburgu, a nie do lokalnegoy interfejsu diagnostycznego posiadanego przez ASO, więc dane analizuje nie człowiek (który uda że nie widzi czy przymknie oko, albo nie połączy kropek), ale maszyna i algorytm - w ten sposób nawet na podstawie szczątkowych informacji jest to wykrywane, a nawet w ASO nie wiedzą dokładnie co "siedzi" w sofcie w każdej kolejnej rewizji, bo ich rola polega tylko na podłączeniu wtyczki. A żeby działanie boxa dało się wyraźnie "poczuć", musiałby dość ordynarnie "przekłamywać" na 3-4 wartościach (zalezy jaki box) i jeśli zostanie z tego jakiś "osad", to będzie bardzo charakterystyczny zapis, od razu podejrzany.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.