Skocz do zawartości
  1. Caravaning

    1. Forumowe FAQ   (34852 przekierowań)

      Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    2. Kącik ogólny

      Dyskusje na temat szeroko pojętego caravaningu, które nie pasują do innego kącika.

      74,7 tys.
      odpowiedzi
    3. Kącik zimowy

      Karawaning zimowy i wyjazdy narciarskie.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Kącik kupującego

      Rady oraz inne kwestie związane z zakupem lub wypożyczeniem przyczep i kamperów.

      85,6 tys.
      odpowiedzi
    5. Zloty Karawaning.pl

      Imprezy pod patronatem administracji Karawaning.pl

      23,9 tys.
      odpowiedzi
    6. Spotkania forumowiczów i inne imprezy

      Spotkania organizowane przez użytkowników forum, zloty organizowane przez inne fora lub organizacje turystyczne i imprezy targowe. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za formę spotkań organizowanych w tym dziale.

      93 tys.
      odpowiedzi
  2. Podróże

    1. 30,8 tys.
      odpowiedzi
    2. 739
      odpowiedzi
    3. Katalog kempingów

      Społecznościowa baza kempingów z opiniami.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
  3. Technika

    1. Podwozie i układ jezdny

      Tematy dotyczące osi, ramy, hamulców, urządzeń najazdowych, zaczepów, amortyzatorów.

      27,1 tys.
      odpowiedzi
    2. Ściany, okna i zabudowa meblowa

      Tematy dotyczące poszycia zewnętrznego, ścian, uszczelniaczy, zawiasów, okien, mebli w tym łóżek.

      29,2 tys.
      odpowiedzi
    3. Elektryka i elektronika

      Tematy dotyczące oświetlenia, gniazda i wtyczki, magazynowanie i pozyskiwanie energii , TV i SAT itp.

      45 tys.
      odpowiedzi
    4. Instalacje sanitarne i lodówki

      Tematy dotyczące lodówek, instalacji i urządzeń gazowych, wod-kan, grzewczych, wentylacyjnych itp..

      46,1 tys.
      odpowiedzi
    5. Przedsionki i outdoor

      Tematy dotyczące przedsionków, rolet, daszków, mebli kempingowych, wyposażenia przedsionków.

      12 tys.
      odpowiedzi
    6. Inne

      Tematy techniczne nie pasujące do żadnego z powyższych kącików

      17 tys.
      odpowiedzi
  4. Motoryzacja

    1. Ogólnie o motoryzacji

      Rozmowy o motoryzacji które nie pasują do żadnego innego forum w tej kategorii.

      16,8 tys.
      odpowiedzi
    2. Wybór holownika

      Rozmowy osób szukających auta do holowania przyczepy. Porównania, oceny, informacje katalogowe. 

      31,9 tys.
      odpowiedzi
    3. Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia

      Rozmowy dotyczące przepisów ruchu drogowego, uprawnień do kierowania pojazdami, przeglądów rejestracyjnych oraz ubezpieczeń. 

      14,7 tys.
      odpowiedzi
    4. Akcesoria motoryzacyjne

      Rozmowy o hakach holowniczych, nawigacjach samochodowych GPS, bagażnikach samochodowych, boksach dachowych, dodatkowych lusterkach do holowania oraz wszystkich innych rzeczach potrzebnych w naszych samochodach.

      8,6 tys.
      odpowiedzi
  5. Karawaning.pl

    1. Nasze pojazdy

      Tu opisujemy i zamieszczamy zdjęcia naszych przyczep i kamperów.

      31 tys.
      odpowiedzi
    2. 11,7 tys.
      odpowiedzi
  6. Inne

    1. HydePark

      Dyskusje o wszystkim i niczym.

      57,7 tys.
      odpowiedzi
    2. Oferty firm

      Informacje o ofercie i promocjach firm karawaningowych.

      2,9 tys.
      odpowiedzi
    3. Blogi/Vlogi

      Zaproszenia od blogerów którzy nie chcą zamieszczać relacji na naszym forum. W przypadku chęci zamieszczania opisów i relacji na naszym forum prosimy je umieszczać w odpowiednich działach kącika "Podróże"

      115
      odpowiedzi
    4. Forum in English/Deutsch/pa Russki

      Information about polish caravaning, campsites etc.
      Informationen über polnische Caravaning und Campingplatzen usv.
      O polskom caravaningu, kempingach w Polsze i tak dalsze.

      285
      odpowiedzi
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

  • Najnowsze tematy

  • Najnowsze posty

    • Co do pokazanych przyczepek - pamiętaj że budżet na zakup to jedno a remont to drugie, bo każda z tych przyczep wymaga poza nakładem pracy również wydatków na części/podzespoły, dodatkowo chęć wyjechania taką przyczepą to na początek konieczność wykonania badania technicznego a większość diagnostów jest dość skrupulatna (i dobrze) i bez remontu się nie obejdzie. Może lepiej dołożyć/pożyczyć/skredytować się  i pójść w coś deczko nowszego w lepszym stanie...
    • Zanim kupisz te blachy to sobie to rozmierz. Mover nie będzie "do góry nogami" ale obawiam się, że prześwit nie będzie dużo lepszy i to na całej szerokości przyczepy ( element spinający movery).
    • Czasami np. do produkcji węży wodnych/izolacji była dodawana niewielka domieszki mączki kostnej. Już parę lat temu są zmienione receptury. Problem z kuną jest taki, że to zwierzę dość zabawowe, kablami będzie się bawić, i nie raz poprzegryza w zabawie. Jak to ustrojstwo dostało się na sufit podwieszony, to przewody nie tyle punktowo poprzegryzane, ale ogryzione z izolacji i "rozwiązkowane" na długości 1-1,5m. Maltretuje w zabawie, albo jako pokaz siły gdy pojazwią się inne osobniki.   
    • W tym nowym przywrócili fizyczne przyciski na kierownicy, to na plus. W tym schodzącym slidery, ale idzie się przyzwyczaić. Do przyczepy będzie fajny, myślę, że kolor kolorem, ale ateca to względem tiguana po naprawdę submarka i submodel, to nie jest to. A "stary" tiguan i w środku i na zewnątrz przyjemniejszy dla oka, dla mnie ten nowy jest absolutnie nijaki, i nawet jakoś żadnymi dodatkami nie idzie tego "rozbujać" estetycznie. Odkąd do VW wróciły rabaty (plus rabaty na właśnie schodzącego tiguana), wychodzi b. przyzwoicie względem seata /skody. Te same pieniądze i z tym samym wyposażeniem wychodził mi po zsumowanych rabatach dość mocno wyczesany tiguan allspace 2.0 245 koni i skoda kodiaq 2.0 190 kucy.  
    • Najlepsze i sprawdzone. Pasują do każdego podłoża. Też do kamieni i twardej gliny. Wbijam kilogramowym młotkiem i są nie do ruszenia. Wyciągam z użyciem klucza płaskiego 14 mm. Pokręcam i lekko ciągnę do góry. Z najtwardszego podłoża wychodzą jak z masła. Dla ciekawych skąd je mam - kiedyś produkował je Polsport w Bielsku Białej do mocowania bramek futbolowych. Może jeszcze produkuje?
    • Wszystko w temacie. Wisze Ci nalewkę z pigwy własnej produkcji. Dziękuję! 
    • @JakubJakub Próba takiego mocowania movera była już testowana   A wracając do Twoich pytań... zapewne myślałeś o odsadzeniu belki movera od ramy, przy pomocy podkładek np takich   To rozwiązanie przewidziane jest dla ram o wysokości od 140mm do 185mm (stąd maksymalnie 3 podkładki) dostępne np tutaj https://www.obelink.nl/enduro-afstandsplaten.html   U mnie w przyczepie brakowało niewiele by mover zmieścił się z odpowiednim zapasem, więc rozwiązałem problem następująco:   Tyle tylko że u Ciebie, jak podajesz, rama ma tylko 8 cm. W tym przypadku pozostaje rozwiązanie którego przykład podał Kolega @Piotrekm13 Do zdobycia np tutaj: https://www.obelink.nl/set-laag-chassis-adapterplaten.html https://shop.reimo-pan.de/en/camping-shop/caravan-accessories-caravan-equipment/caravan-motor-mover-caravan-mover-trailer-mover/38490/low-profile-enclosure-adapter-plates-2-pcs   Ewentualnie rozważyć również można "wyprodukowanie" takiego elementu (2 szt). Mniej więcej takiego     Proponuję przekopać aktualny wątek - takie działania były już relacjonowane.   Efekt zastosowania adaptera mógłby w końcowym rozrachunku wyglądać mniej więcej tak:   Pozdrawiam...i powodzenia.
    • Zgadza się i na ramie z przodu brakuje miejsca bo jest mocowanie amorka, jedyna opcja mover z tyłu w sumie jak tak czytam to minimum jest te 12 cm od gleby jak zaczepie na hak to dupa pójdzie jeszcze do góry więc może z 13 cm będzie.  Co do zdjęcia to adapter fajny ale wymyśliłem jeszcze inną opcję - dorobić podkładki pod te u-ksztaltne mocowania na taką wysokość żeby mover wszedł silnikami do góry faktycznie idealnie byłoby zamocować z przodu ale to potrzebuje dokładnie takie mocowanie jak na zdjęciu bo z tego co widzę tak samo jest mocowany amortyzator. Ciekawe jeszcze jaki mover był w tej na zdjęciu. 
    • Albo gdy płyta podłgi jest po prostu "wymęczona" tabunami ludzi, gdy cepa np. robi za stacjonarny domek letni/wakacyjny, w którym gnieździ się max osób. Najpierw wygniata się górna warstwa i wypełnienie między sklejkami, finalnie poddaje się spodnia warstwa. Jeżeli jest to pod największymi przestrzeniami komunikacyjnymi w cepie, to bardzo prawdopodobne. Nie musi być nawet grama wilgoci w podłodze. Korpulentna rodzinka spędzajaca w tym całe tygodnie kilka lat z rzędu wystarczy.    Po prostu w mniejszych cepach, eksploatowanych typowo "kempingowo", życie zwykle toczy się poza cepą, wewnątrz jest względnie ciasno, raczej jako sypialnia. Te duże traktowane są niemal jek pełnoprawny domek, co je wykańcza.  Takie przyczepy gdy mają już lat ~naście, często tak kończą (letni domek nad jeziorem, morzem, na wynajem).  Najbliższy używanej prawielnie przyczepy kempingowej, tak na wrażenie i ogląd foto - ten trzeci Wilk, chociaż wygląda najbardziej "retro" i jest już leciwy. Na tym siódmym zdjęciu chyba rysunek słojów drewna na płycie sufitu  daje takie wrażenie. Samo to że jest gigantyczny przedsionek - takich rzeczy nie trzyma się dla ozdoby, duże ciężkie ale i ma swoją wartość - stara szkoła karawaningu, ciężki przedsion, i choćby wyjazdy stacjonarne to życie toczy sie przed przyczepą, a nie wewnątrz, więc nawet podłoga doświadcza "ułamka" ugniatania podłogi.  Dwóch pierwszych czyba nawet bym nie rozważał.  Pierwsza wygląda jakby już całe lata robiła za domek holenderski na wynajem, nawet aranżacja upodabniająca do romantycznej chatki na wynajem, co spójne byłoby z tą dechą.  Westfalia już po jakiejś średnio udolnej rekonstrukcji przodu, ki diabeł? Okno stałe na tej uszczelce w ogóle nie wygląda na oryginał, malowani nawet nie skomentuję, co tam jest zrobione i siedzi pod spodem? Kto wie.  W tak wiekowym sprzęcie trochę nietypowa konstrukcja, nie wiem czy lepsza, czy gorsza (może i z zalożenia lepsza, bo dach jest monolitem zachodzącym na ściany) , ale w razie jekiejś wtopy, tym bardziej trudna do naprawienia/poprawienia (brak klasycznych listew krawędziowych, tłoczenia po bokach, przednia i tylna ściana tłoczone, łaczone z dachem już na płaszczyźnie dachu?). Gdy coś się wydarzy i trzeba byłoby coś naprawić (odpukać, ale takim klocem łatwo gdzieć nawet przypadkowo przywadzić itp), zdecydowanie trudniej i chciał nie chaciał, wychodzi ulep bo trudno będzie dorwać np. elementy przodu czy "dorobić to" z klasyki (blacha, listwy), albo astronomiczne koszty, albo nie ma w ogóle jak ruszyć/sensownie odtworzyć, czy zrobić przeszczepu z jakichś części z demontażu (mało popularna przyczepa).      
    • A patrzałeś na zdjęcie powyżej? To jest hobby z 96r. i tam był moover zamontowany. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.