Skocz do zawartości
  1. Caravaning

    1. Forumowe FAQ   (35584 przekierowań)

      Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    2. Kącik ogólny

      Dyskusje na temat szeroko pojętego caravaningu, które nie pasują do innego kącika.

      75,3 tys.
      odpowiedzi
    3. Kącik zimowy

      Karawaning zimowy i wyjazdy narciarskie.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Kącik kupującego

      Rady oraz inne kwestie związane z zakupem lub wypożyczeniem przyczep i kamperów.

      85,9 tys.
      odpowiedzi
    5. Zloty Karawaning.pl

      Imprezy pod patronatem administracji Karawaning.pl

      23,9 tys.
      odpowiedzi
    6. Spotkania forumowiczów i inne imprezy

      Spotkania organizowane przez użytkowników forum, zloty organizowane przez inne fora lub organizacje turystyczne i imprezy targowe. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za formę spotkań organizowanych w tym dziale.

      93,1 tys.
      odpowiedzi
  2. Podróże

    1. 30,8 tys.
      odpowiedzi
    2. 739
      odpowiedzi
    3. Katalog kempingów

      Społecznościowa baza kempingów z opiniami.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
  3. Technika

    1. Podwozie i układ jezdny

      Tematy dotyczące osi, ramy, hamulców, urządzeń najazdowych, zaczepów, amortyzatorów.

      27,3 tys.
      odpowiedzi
    2. Ściany, okna i zabudowa meblowa

      Tematy dotyczące poszycia zewnętrznego, ścian, uszczelniaczy, zawiasów, okien, mebli w tym łóżek.

      29,4 tys.
      odpowiedzi
    3. Elektryka i elektronika

      Tematy dotyczące oświetlenia, gniazda i wtyczki, magazynowanie i pozyskiwanie energii , TV i SAT itp.

      45,2 tys.
      odpowiedzi
    4. Instalacje sanitarne i lodówki

      Tematy dotyczące lodówek, instalacji i urządzeń gazowych, wod-kan, grzewczych, wentylacyjnych itp..

      46,3 tys.
      odpowiedzi
    5. Przedsionki i outdoor

      Tematy dotyczące przedsionków, rolet, daszków, mebli kempingowych, wyposażenia przedsionków.

      12 tys.
      odpowiedzi
    6. Inne

      Tematy techniczne nie pasujące do żadnego z powyższych kącików

      17 tys.
      odpowiedzi
  4. Motoryzacja

    1. Ogólnie o motoryzacji

      Rozmowy o motoryzacji które nie pasują do żadnego innego forum w tej kategorii.

      16,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Wybór holownika

      Rozmowy osób szukających auta do holowania przyczepy. Porównania, oceny, informacje katalogowe. 

      32,1 tys.
      odpowiedzi
    3. Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia

      Rozmowy dotyczące przepisów ruchu drogowego, uprawnień do kierowania pojazdami, przeglądów rejestracyjnych oraz ubezpieczeń. 

      14,9 tys.
      odpowiedzi
    4. Akcesoria motoryzacyjne

      Rozmowy o hakach holowniczych, nawigacjach samochodowych GPS, bagażnikach samochodowych, boksach dachowych, dodatkowych lusterkach do holowania oraz wszystkich innych rzeczach potrzebnych w naszych samochodach.

      8,6 tys.
      odpowiedzi
  5. Karawaning.pl

    1. Nasze pojazdy

      Tu opisujemy i zamieszczamy zdjęcia naszych przyczep i kamperów.

      31,1 tys.
      odpowiedzi
    2. 11,7 tys.
      odpowiedzi
  6. Inne

    1. HydePark

      Dyskusje o wszystkim i niczym.

      58 tys.
      odpowiedzi
    2. Oferty firm

      Informacje o ofercie i promocjach firm karawaningowych.

      3 tys.
      odpowiedzi
    3. Blogi/Vlogi

      Zaproszenia od blogerów którzy nie chcą zamieszczać relacji na naszym forum. W przypadku chęci zamieszczania opisów i relacji na naszym forum prosimy je umieszczać w odpowiednich działach kącika "Podróże"

      115
      odpowiedzi
    4. Forum in English/Deutsch/pa Russki

      Information about polish caravaning, campsites etc.
      Informationen über polnische Caravaning und Campingplatzen usv.
      O polskom caravaningu, kempingach w Polsze i tak dalsze.

      285
      odpowiedzi
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

  • Najnowsze tematy

  • Najnowsze posty

    • Nie obraź się, bo nie chozi tu o krytykę.  1. Zdjęcia trochę zrobione od czapy, jak na ofertę sprzedaży. Np. nie analizując dogłębnie fotek, nie widać że jest piec i ogrzewanie i jakie to sprzęty (piec po prawo od wejścia). Nic nie pokazują co mogłoby kogokolwiek zaintrygować. Albo też specjalnei nei jest to eksponowane (patrz pkt. 4 - a jeśli od nich ją kupiłeś, to od nich tego nie usłyszysz...) 2. Prawa ściana z kilometra wygląda jak po naprawie/malowaniu (i to słabo zrobionym). Spłycony rysunek łuski, brak połysku, wygląd jakby to ktoś kiedyś wałkiem zrobił, albo ze spreju. Na lewej ścianie wyraźnie widoczna łuska (i wgniotka na calej długości...) a na prawej - wygląda jak malowana wałkiem gładka albo blacha tłoczona, ale o zupełnie innym tłoczeniu. 3. Fajna niebanalna stylistyka zewnętrzna, ale trochę nietypowa i trudna do "poprawienie" z używek w razie jakiegoś "W". Fajne, jasne wnętrze, ale kojarzy się z topornoscią rozwiązań z dzieciństwa, i to nie tyle przez zabudowę, a kolor obić kanapy, jak tapczanu z owych lat. Zmień kolorystyke na przednim łóżku, daj jakiś koc, narzutę w innym kolorze, bo to cimne bordo na miniaturce trochę zniechęca. 4. Ta przyczepa nie ma łazienki, i ma jakąś dla mnie przedziwną aranżację przodu, z podziałem "pomieszczeń" w świetle dużego okna. Dethleffs fabrycznie potrafił zrobić niezłe szopki na przedniej ścianie, gdzie fabrycznie np. nie było okna od zewnątrz, a od środka były w najlepsze... firanki i zasłonki, ale z tym podziałem pomieszczeń w swietle okna bardzo dziwnie wyszło. Na moje oko, jest to raczej przyczepa w wydaniu/wersji taborowej, jeśli rozumiesz o co chodzi. Tam, gdzie teraz stoi toaleta, nie miało jej z założenia w ogóle być, tam miał być co najwyżej schowek. Toaleta jest dostawiona do zastanego układu celowo "beztoaletowego", na zasadzie wstawionego sprzętu, ale nie była tam w ogóle przewidziana. Brak wentylacji (okno dachowe) w pomieszczeniu niby-łazienki, ale jest duże okno /trochę "z innej bajki" względem pozostałych, brak okładzin i zabudowy charakterystycznej dla łazienki i pomieszczenia w cepie "mokrego" (ale któego właśnie z tego powodu miało nie być). Jeżeli kupowałeś cepę u tego dealera, najprawdopodobniej nie powie Ci teraz wprost jaka jest rzeczywista przyczyna tego, że nie ma zainteresowania, bo kiedyś sam cię na tę "przyczepę" złowił i Ci ją sprzedał, więc byłby kwas i pewnie miałbyś pretensje że Cię nie uprzedził, ot co, nie wiedzieć czemu... nie ma zainteresowania. Już zapytałeś dlaczego ciężko sprzedać, ale gdyby nie to, wystrczyłoby żebyś wstawi do tematów o opinię przed zakupem i 3/4 użytkowników raczej powiedziałoby że nie, bo raczej jest po taborze, a przynajmniej, że takie było jej pierwotne przeznaczenie.      
    • Ja tam myślę, że oni po prostu są przygotowani na przyjazd Tomka .
    • To na wypadek, gdyby Niemcy przyjechali 
    • Też była . Jak chcesz to mogę zakupić i przywieźć  
    • Patent w tym jest taki że oni chyba nie mają takiego z autem i przyczepą, albo sama przyczepa 
    • Ja tam widzę w lodówce mortadelę  . 
    • Środa 24.04 cd  Pod wieczór pojechaliśmy do centrum Monopoli na małe zwiedzanie. W sumie to całkiem przyjemne miasteczko.  zaczynamy od głównego placu skąd zapuszczamy się w uliczki starego miasta. I troche morza   i jeszcze więcej starówki  na koniec poszliśmy jeszcze na lokalną kanapkę z Apulii - puccia. Była naprawdę smaczna.  i na koniec jeszcze taki bonus w postaci ciekawych aut napotkanych tu    
    • Witam Wszystkich.Niestety nie zdążyłam z rezerwacją na tegoroczną edycję.Czy wiecie może gdzie można w okolicy zaparkować na czas festiwalu z przyczepą?
    • Elektryki są ślepą uliczką, to znaczy nie sam napęd elektryczny, ale obecnie dominujące jego wydanie, w wożeniem i ładowaniem gigantycznej pojemności baterii. Pisałem.  Napęd elektryczny sam w sobie ma przyszłość, jest prawie idealny, ale w innym wydaniu (o którym już tu pisałem): wymiennych modułów bateryjnych powiedzmy że jeden będzie pozwalał zaleznie od auta przejechać 40-60 km, wymiana jak tankowanie, na naładowany moduł, i kilka takich na pokładzie, pozwalajacych osiągać założoną moc lub zasięg (a te pozostawione na stacji dałoby się je ładować i powoli, i z "nadwyżkowego" prądu z fotowoltaiki itp). Albo połączenie auta ładowanego z gniazdka (ze stosunkow niedużą baterią, lub wymiennymi pakietami, i np. małego ogniwa wodorowego (dłuuuga droga)... Byle dało się przejechać te ~200 km między stacjami ładowania/wymiany.  Promować hybrydy ograniczające tak czy siak zużycie paliw kopalnych zwłaszcza w jeździe miejskiej/mieszanej. Dać bana rozwiązaniom typu "ekościema" (4-litrowe V8 z małą hybrydą plug in) otwierających wjazd do centrów miast ludziom odpowiednio "dzianym". Póki co, promować możliwie małe elektryki, na masową skalę w małych mieszczuchach bo do tego nadają się najlepiej i nie wymagają każdy takich ilości prądu, że można byłoby zasilić miasto (ot, jazda mieszana, z rekuperacją, największe ograniczenia emisji wynikajace z jazdy na krótkich odcinkach włącz-rozgrzej-wyłącz, z redukcją pyłów z klocków itp). Cofnąć dopłaty i promowanie elektryków z wielkimi wbudowanymi bateriami. Co z tego że za odpowiednie pieniądze da się je wyprodukować, i ktoś to kupi, skoro za chwilę trzeba będzie wymieniać infrastrukturę (a ich właściciele tylko będą narzekać, nie "doklądając" się do tego), niech lepiej ma możliwość ładaowania sie w tym czasie 10 miejskich popierdółek, więcej to da. Nie sekować LPG, póki i tak wydobywamy ropę, przy której przerobie LPG jest "przyłowem" - mamy sieć dystrybucji, opanowane sposoby na zasilanie/dydstrybucję LPG,  miałoby to sens gdyby promować auta fabrycznie przystosowywane do tego paliwa jako jedynego (coś jak z prądem), co przy obecnnie stosowanych rozwiązaniach benzynowych (wtrysk bezpośredni z pompą wysokiego ciśnienia) dawałoby w zakupie pojazd porównywalny kosztowo (zamias przerabiać PB na LPG - z góry rezygnować z PB na rzecz wtrysku LPG w fazie ciekłej - odpadają zbiorniki, pompy paliwa, filtry, przewody do PB, odpada odpalanie na PB, jazda na wzbogaconej mieszance do czasu nagrzania silnika, LPG w zasadzie po paru sekundach pracy normalnie ulega pełnemu odparwaniu w przeciwieństie do PB/ON które wymagają nagrzania się silnika). Już coś mamy, jakbyśmy "bali się" to wykorzystać.    Nie rozwija się wodór ani CNG (a tyle trąbi się o nadwyżkach prądu z fotowoltaiki, których nie ma jak zagospodarować - można byłoby pozyskiwać wodór/sprężać CNG). W USA klienci juz pozywją dealerów za wciśnięcie im "ciemnoty" (Miraia), której faktycznie nie ma gdzie obecnie "zatankować". Gdyby mieć ogniwa o 1/4 czy 1/3 mocy miraia plus dającą sie ładować niedużą baterię/wymienne moduły, przy jakiejś jednak sieci tankowania wodoru, byłoby względnie spoko.  A w międzyczasie - majac rozwiązania zdolne zmniejszać zużycie i stopniowo i świadomie iść w kierunku prądu (darmowego - fotowoltaika gdyby sensownie zagospodarować nadwyżki, wiatr) towrzyć podbudowę pod rzeczywistą elektryfikację. Upowszechnić moduły bateryjne, wziać się za wodór z "nadwyżkowego" prądu/sprężeanie gazu ziemnego, produkcję paliw syntetycznych.  Chyba świat przyjmuje głupie założenie, albo prąd albo nic, zamiast równolegle korzystać z takich źródeł zasilania, któe już dzisiaj są dostępne, i są "czystsze", mniej emisyjne, od spalania PB i ON. Nie wszyscy musieliby korzystać z tego samego napędu, czyli jakaś tam "dyfersyfikacja" jednak by następowała, bez zaorywania całych branż już działajacych w gospodrce. I bez walk na pięści (a może i kije/kamienie) o dostęp do gniazdka. I stopniowa ewolucja "w kierunku" prądu jako zasadniczego źródła. Do tego jeszcze "czystego" prądu. Wbrew pozorom, już dzisiaj dałoby się natym polu zrobić wiele (wiatr i słońce pokryłyby zapotrzebowanie), o ile "okablować" świat jak w przypadku internetu - w układzie południkowym i równoleżnikowym, żeby przesył mógł następować bez przeszkód we wszystkie strony, żeby awaria czy zniszczenie pojedyczego "węzła" takiej sieci nie powodowała upadku całości. Europa w nocy korzysta z prądu wygenerowanego w USA lub choćby gdzieś w Brazylii, czy szerzej na antypodach - wiadomo: gdy u nas noc, gdzie indziej świeci, gdy u nas zima i krucho, na półkuli południowej pełnia lata i nadprodukcja. Czyli "wspólny" światowy system wzajemnego przesyłu i dystrybucji energii elektrycznej, w jednym standardzie (napięcia, częstotliwości). Co jest przeszkodą? Nikt nie odpuści dochodów... I koncerny, i państwa (podatki od noścników energii). Tudno to sobie wyobrazić, ale żeby to naprawdę mogło "czysto" banglać, prąd musiałby być chyba potraktowany jako dobro wspólne, np. jak internet, którego w aspekcie ile przepływu danych po sieci szkieletowej, nikt przecież na tym poziomie nie "opomiarowuje" i nie rozlicza, kto ile "wpuścił" i ile "wyjął". 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.