Skocz do zawartości
  1. Caravaning

    1. Forumowe FAQ   (35601 przekierowań)

      Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    2. Kącik ogólny

      Dyskusje na temat szeroko pojętego caravaningu, które nie pasują do innego kącika.

      75,3 tys.
      odpowiedzi
    3. Kącik zimowy

      Karawaning zimowy i wyjazdy narciarskie.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Kącik kupującego

      Rady oraz inne kwestie związane z zakupem lub wypożyczeniem przyczep i kamperów.

      86 tys.
      odpowiedzi
    5. Zloty Karawaning.pl

      Imprezy pod patronatem administracji Karawaning.pl

      23,9 tys.
      odpowiedzi
    6. Spotkania forumowiczów i inne imprezy

      Spotkania organizowane przez użytkowników forum, zloty organizowane przez inne fora lub organizacje turystyczne i imprezy targowe. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za formę spotkań organizowanych w tym dziale.

      93,1 tys.
      odpowiedzi
  2. Podróże

    1. 30,8 tys.
      odpowiedzi
    2. 739
      odpowiedzi
    3. Katalog kempingów

      Społecznościowa baza kempingów z opiniami.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
  3. Technika

    1. Podwozie i układ jezdny

      Tematy dotyczące osi, ramy, hamulców, urządzeń najazdowych, zaczepów, amortyzatorów.

      27,3 tys.
      odpowiedzi
    2. Ściany, okna i zabudowa meblowa

      Tematy dotyczące poszycia zewnętrznego, ścian, uszczelniaczy, zawiasów, okien, mebli w tym łóżek.

      29,4 tys.
      odpowiedzi
    3. Elektryka i elektronika

      Tematy dotyczące oświetlenia, gniazda i wtyczki, magazynowanie i pozyskiwanie energii , TV i SAT itp.

      45,2 tys.
      odpowiedzi
    4. Instalacje sanitarne i lodówki

      Tematy dotyczące lodówek, instalacji i urządzeń gazowych, wod-kan, grzewczych, wentylacyjnych itp..

      46,3 tys.
      odpowiedzi
    5. Przedsionki i outdoor

      Tematy dotyczące przedsionków, rolet, daszków, mebli kempingowych, wyposażenia przedsionków.

      12 tys.
      odpowiedzi
    6. Inne

      Tematy techniczne nie pasujące do żadnego z powyższych kącików

      17 tys.
      odpowiedzi
  4. Motoryzacja

    1. Ogólnie o motoryzacji

      Rozmowy o motoryzacji które nie pasują do żadnego innego forum w tej kategorii.

      16,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Wybór holownika

      Rozmowy osób szukających auta do holowania przyczepy. Porównania, oceny, informacje katalogowe. 

      32,1 tys.
      odpowiedzi
    3. Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia

      Rozmowy dotyczące przepisów ruchu drogowego, uprawnień do kierowania pojazdami, przeglądów rejestracyjnych oraz ubezpieczeń. 

      14,9 tys.
      odpowiedzi
    4. Akcesoria motoryzacyjne

      Rozmowy o hakach holowniczych, nawigacjach samochodowych GPS, bagażnikach samochodowych, boksach dachowych, dodatkowych lusterkach do holowania oraz wszystkich innych rzeczach potrzebnych w naszych samochodach.

      8,6 tys.
      odpowiedzi
  5. Karawaning.pl

    1. Nasze pojazdy

      Tu opisujemy i zamieszczamy zdjęcia naszych przyczep i kamperów.

      31,1 tys.
      odpowiedzi
    2. 11,7 tys.
      odpowiedzi
  6. Inne

    1. HydePark

      Dyskusje o wszystkim i niczym.

      58 tys.
      odpowiedzi
    2. Oferty firm

      Informacje o ofercie i promocjach firm karawaningowych.

      3 tys.
      odpowiedzi
    3. Blogi/Vlogi

      Zaproszenia od blogerów którzy nie chcą zamieszczać relacji na naszym forum. W przypadku chęci zamieszczania opisów i relacji na naszym forum prosimy je umieszczać w odpowiednich działach kącika "Podróże"

      115
      odpowiedzi
    4. Forum in English/Deutsch/pa Russki

      Information about polish caravaning, campsites etc.
      Informationen über polnische Caravaning und Campingplatzen usv.
      O polskom caravaningu, kempingach w Polsze i tak dalsze.

      285
      odpowiedzi
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

  • Najnowsze tematy

  • Najnowsze posty

    • To też fakt, bo BMSy mogą się przy połączeniu równoległym "ciąć" między sobą przy wyższych wartościach poboru prądu. Ale jeśli chodzi o wózek, nie powienien przekraczać poboru pojedyczego akumulatora, jak to osiągnie nawet jako pobór chwilowy 40A na oba silniki, to świat (potrzbna byłaby moc silników i napięcie zasilania). W tym przypadku też oparcie się na 100-kach byłoby lepsze, bo prąd "wydawany" z aku też jest wyższy.  Gdyby to były 2 aku do silników działających na 12 V, to m.zd. warto byoby zrobić to tak, żeby wózej mógł działać z jednym albo dwoma aku wg potrzeby, byłaby możliwość pozostawienia 1 aku do ładowania i poruszania się na drugim, a w razie potrzeby wzięcia obu. Wtedy też min. 100-ki mogłyby być super sprawą. W wózku problemem może być zmieszczenie pojedynczej 200-ki w fabrycznym pudle. Jakaś "samoróbka" z ogniw, BMSa i jakiegoś dogodnego pojemnika mogłaby być sporo mniejsza, i to zpojemnoscią 200, a nawet 280Ah. Co prawda ok. 20-24 kg wagi, ale za to pojemność bezkonkurencyjna, i koszt nawet poniżej tych 2x60 GC.    
    • Mam wybite tylko to na niej i logo producenta
    • Witam, Może mi ktoś polecić pole namiotowe, kemping na pojezierzu Brodnickim. Na dłuższy pobyt.
    • Na przyszłość daj znać gdzie stajesz na kempie, żeby zająć miejsce w odpowiednim oddaleniu  Sam pomysł żeby podłączyć do butli bez reduktora, no comments.... 
    • Do tego nie polecam spinania dwóch aku LiFePO4... często wychodzą z tego problemy... Lepiej kupić jeden np 200Ah... A 200Ah aku pewnie będziesz mógł ładować nawet i 100A ładowarką...
    • Dzięki za obszerne wyjaśnienia. Ja już prawie ten taboret bez reduktora chciałem testować.  No nic, czeka mnie zakup jeszcze jednego reduktora. A dopiero co do kuchenki zamawiałem...
    • Zależy od aku i tego co Chińczyk tam włożył (jakość [klasa] ogniw) i wbudowanego BMS-a.  Zwykle te mniejsze pojemnosci mają niższe zalecane i max prady rozładowania/ładowania niż większe (czyli 0,2-03 C, zamiast np. 0,5C jak w przypadku już wielu ogniw 100Ah). Oznacza to że ten aku z GC 60Ah można ładować prądem 20A, czyli realnie ze stanu 80% rozładowania realnie w 3,5-4 h (na początku warto ładować mniejszym pradem). Mając odpowiednią ładowarkę, 100 Ah 0,5C naładuje się w 2,5-3h, a dodatkowym "zyskiem" czasowym jest w Twoim przypadku zasięg i częstotliwość ładowania. Paradoks - zakładając że miałyś 30-amperową ładowarkę, polega na tym, że ładowarką 30 A naładujesz pojedynczy większy i w pełni rozładowany aku 100Ah w tym samym czasie, co tę 60-kę od GC 20-ką, i w dłuższej perspektywie takie ładowanie mniejszym prądem niż maks. dopuszczalny (niższe C) będzie dla aku "zdrowsze". Mając 40-50kę można byłoby ładować 2 aku w rozsądnym czasie (ładowarki o większym amperażu są już drogawe). Patrząc realnie, jeśli normalnie rozładowywałbyś 2 aku 100Ah w 50% dostępnej pojemności użytkowej (ok. 40Ah) i doładwoywał, to nawet ładowarką rzędu 20-30-40A, naładujesz obydwa w 2,5-4h, a masz dostępne "użytkowe" 2x960Wh (1920Wh) a w przypadku tego 60Ah od GC 2x480 Wh (960 Wh). Z tego widać, że setki podziałają dużo dłużej w razie potrzeby i ładować możesz rzadziej/masz w razie potrzeby 2x większy zasięg niż przy 60ce..   Jeśli decydować się na LiFePo4, jeżeli tylko zmieściłyby się większe aku (100-ki zamiast 60-ek) nie ma sensu robić "prób" i wyboru "na pół gwizdka" czy "na spróbowanie", bo różnica w kosztach aku gorszych i mniejszych ("próbnych") i takich, które można uznać za obiekt marzeń (docelowe) nie jest duża i nie warto sobie tego odpuścić - późniejsza zmiana na te docelowe to wydanie drugi raz tego samego budżetu. Nawet mniejszą i tańsza ładowarką, lepiej ogarniesz 2 "setki" (nie rozładowując ich tak głęboko jak 60-ki) i doładowując nawet nie do pełna w czasi eładowania tych 60-ek. Za to jeśli naładujesz do pełna, masz realny zasięg x2 w porównaniu z 60-kami, za 20-25% kosztów.   Spójrz np. tutaj na 100-ki, ztcw i piszą ludzie na forum i można zobaczyć na YT, są to dość przyzwoite aku. Spójrz na ceny w porównaniu z GC, popatrz czy nie ma np. 2-paków 100-ek.  LiTime 12V 100Ah LiFePO4 Akumulator Litowy, Do 15 000 Cykli i 10 Lat Żywotność, Bateria LiFePO4 z Płytką BMS 100A, Akumulator LiFEPO4 Idealny Do kamperów, Zastosowań Poza Siecią, Łodzie : Amazon.pl: Przemysł i nauka
    • Dodam, że również mam opcję zakupu passata z 2019 roku. W tym wariancie jest to kombi 2.0 TDI 150km + DSG. Przebieg 169 tyś. Tutaj brakuje haku. Nie wiem jak wypada DSG przy manualu szczerze wolałbym manual (mam złe doświadczenia z poprzednim DSG dq200). Oraz no dodatkowy koszt jakim jest montaż haka
    • Z taką budą 1100kg spokojnie da radę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.