Skocz do zawartości
  1. Caravaning

    1. Forumowe FAQ   (35599 przekierowań)

      Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    2. Kącik ogólny

      Dyskusje na temat szeroko pojętego caravaningu, które nie pasują do innego kącika.

      75,3 tys.
      odpowiedzi
    3. Kącik zimowy

      Karawaning zimowy i wyjazdy narciarskie.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Kącik kupującego

      Rady oraz inne kwestie związane z zakupem lub wypożyczeniem przyczep i kamperów.

      86 tys.
      odpowiedzi
    5. Zloty Karawaning.pl

      Imprezy pod patronatem administracji Karawaning.pl

      23,9 tys.
      odpowiedzi
    6. Spotkania forumowiczów i inne imprezy

      Spotkania organizowane przez użytkowników forum, zloty organizowane przez inne fora lub organizacje turystyczne i imprezy targowe. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za formę spotkań organizowanych w tym dziale.

      93,1 tys.
      odpowiedzi
  2. Podróże

    1. 30,8 tys.
      odpowiedzi
    2. 739
      odpowiedzi
    3. Katalog kempingów

      Społecznościowa baza kempingów z opiniami.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
  3. Technika

    1. Podwozie i układ jezdny

      Tematy dotyczące osi, ramy, hamulców, urządzeń najazdowych, zaczepów, amortyzatorów.

      27,3 tys.
      odpowiedzi
    2. Ściany, okna i zabudowa meblowa

      Tematy dotyczące poszycia zewnętrznego, ścian, uszczelniaczy, zawiasów, okien, mebli w tym łóżek.

      29,4 tys.
      odpowiedzi
    3. Elektryka i elektronika

      Tematy dotyczące oświetlenia, gniazda i wtyczki, magazynowanie i pozyskiwanie energii , TV i SAT itp.

      45,2 tys.
      odpowiedzi
    4. Instalacje sanitarne i lodówki

      Tematy dotyczące lodówek, instalacji i urządzeń gazowych, wod-kan, grzewczych, wentylacyjnych itp..

      46,3 tys.
      odpowiedzi
    5. Przedsionki i outdoor

      Tematy dotyczące przedsionków, rolet, daszków, mebli kempingowych, wyposażenia przedsionków.

      12 tys.
      odpowiedzi
    6. Inne

      Tematy techniczne nie pasujące do żadnego z powyższych kącików

      17 tys.
      odpowiedzi
  4. Motoryzacja

    1. Ogólnie o motoryzacji

      Rozmowy o motoryzacji które nie pasują do żadnego innego forum w tej kategorii.

      16,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Wybór holownika

      Rozmowy osób szukających auta do holowania przyczepy. Porównania, oceny, informacje katalogowe. 

      32,1 tys.
      odpowiedzi
    3. Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia

      Rozmowy dotyczące przepisów ruchu drogowego, uprawnień do kierowania pojazdami, przeglądów rejestracyjnych oraz ubezpieczeń. 

      14,9 tys.
      odpowiedzi
    4. Akcesoria motoryzacyjne

      Rozmowy o hakach holowniczych, nawigacjach samochodowych GPS, bagażnikach samochodowych, boksach dachowych, dodatkowych lusterkach do holowania oraz wszystkich innych rzeczach potrzebnych w naszych samochodach.

      8,6 tys.
      odpowiedzi
  5. Karawaning.pl

    1. Nasze pojazdy

      Tu opisujemy i zamieszczamy zdjęcia naszych przyczep i kamperów.

      31,1 tys.
      odpowiedzi
    2. 11,7 tys.
      odpowiedzi
  6. Inne

    1. HydePark

      Dyskusje o wszystkim i niczym.

      58 tys.
      odpowiedzi
    2. Oferty firm

      Informacje o ofercie i promocjach firm karawaningowych.

      3 tys.
      odpowiedzi
    3. Blogi/Vlogi

      Zaproszenia od blogerów którzy nie chcą zamieszczać relacji na naszym forum. W przypadku chęci zamieszczania opisów i relacji na naszym forum prosimy je umieszczać w odpowiednich działach kącika "Podróże"

      115
      odpowiedzi
    4. Forum in English/Deutsch/pa Russki

      Information about polish caravaning, campsites etc.
      Informationen über polnische Caravaning und Campingplatzen usv.
      O polskom caravaningu, kempingach w Polsze i tak dalsze.

      285
      odpowiedzi
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

  • Najnowsze tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy od aku i tego co Chińczyk tam włożył (jakość [klasa] ogniw) i wbudowanego BMS-a.  Zwykle te mniejsze pojemnosci mają niższe zalecane i max prady rozładowania/ładowania niż większe (czyli 0,2-03 C, zamiast np. 0,5C jak w przypadku już wielu ogniw 100Ah). Oznacza to że ten aku z GC 60Ah można ładować prądem 20A, czyli realnie ze stanu 80% rozładowania realnie w 3,5-4 h (na początku warto ładować mniejszym pradem). Mając odpowiednią ładowarkę, 100 Ah 0,5C naładuje się w 2,5-3h, a dodatkowym "zyskiem" czasowym jest w Twoim przypadku zasięg i częstotliwość ładowania. Paradoks - zakładając że miałyś 30-amperową ładowarkę, polega na tym, że ładowarką 30 A naładujesz pojedynczy większy i w pełni rozładowany aku 100Ah w tym samym czasie, co tę 60-kę od GC 20-ką, i w dłuższej perspektywie takie ładowanie mniejszym prądem niż maks. dopuszczalny (niższe C) będzie dla aku "zdrowsze". Mając 40-50kę można byłoby ładować 2 aku w rozsądnym czasie (ładowarki o większym amperażu są już drogawe). Patrząc realnie, jeśli normalnie rozładowywałbyś 2 aku 100Ah w 50% dostępnej pojemności użytkowej (ok. 40Ah) i doładwoywał, to nawet ładowarką rzędu 20-30-40A, naładujesz obydwa w 2,5-4h, a masz dostępne "użytkowe" 2x960Wh (1920Wh) a w przypadku tego 60Ah od GC 2x480 Wh (960 Wh). Z tego widać, że setki podziałają dużo dłużej w razie potrzeby i ładować możesz rzadziej/masz w razie potrzeby 2x większy zasięg niż przy 60ce..   Jeśli decydować się na LiFePo4, jeżeli tylko zmieściłyby się większe aku (100-ki zamiast 60-ek) nie ma sensu robić "prób" i wyboru "na pół gwizdka" czy "na spróbowanie", bo różnica w kosztach aku gorszych i mniejszych ("próbnych") i takich, które można uznać za obiekt marzeń (docelowe) nie jest duża i nie warto sobie tego odpuścić - późniejsza zmiana na te docelowe to wydanie drugi raz tego samego budżetu. Nawet mniejszą i tańsza ładowarką, lepiej ogarniesz 2 "setki" (nie rozładowując ich tak głęboko jak 60-ki) i doładowując nawet nie do pełna w czasi eładowania tych 60-ek. Za to jeśli naładujesz do pełna, masz realny zasięg x2 w porównaniu z 60-kami, za 20-25% kosztów.   Spójrz np. tutaj na 100-ki, ztcw i piszą ludzie na forum i można zobaczyć na YT, są to dość przyzwoite aku. Spójrz na ceny w porównaniu z GC, popatrz czy nie ma np. 2-paków 100-ek.  LiTime 12V 100Ah LiFePO4 Akumulator Litowy, Do 15 000 Cykli i 10 Lat Żywotność, Bateria LiFePO4 z Płytką BMS 100A, Akumulator LiFEPO4 Idealny Do kamperów, Zastosowań Poza Siecią, Łodzie : Amazon.pl: Przemysł i nauka
    • Dodam, że również mam opcję zakupu passata z 2019 roku. W tym wariancie jest to kombi 2.0 TDI 150km + DSG. Przebieg 169 tyś. Tutaj brakuje haku. Nie wiem jak wypada DSG przy manualu szczerze wolałbym manual (mam złe doświadczenia z poprzednim DSG dq200). Oraz no dodatkowy koszt jakim jest montaż haka
    • Z taką budą 1100kg spokojnie da radę.
    • Witam wszystkich kolegów. Jestem nowy na forum i nowy w temacie karawaningu. Doświadczenie z przyczepą mam za dzieciaka (opel vectra a + niewiadow) i chciałbym wrócić do tych czasów aktualnie ;).  Jestem przed wyborem swojego pierwszego holownika. Budżet jest ograniczony bo zakres 70 tyś. Mam możliwość kupna auta pewnego tj Seat Ateca z roku 2016 silnik 1.4 tsi 150km. Auto ma 149 tyś przebiegu i posiada fabryczny hak chowany elektrycznie.  Na koniec roku chcę kupić mniejszą przyczepkę do 1100 kg.  Stad moje pytanie czy takie auto (3 osób na pokładzie 2 dorosłe + 3 latek) da radę i czy podróż w takim zestawieniu nie będzie katorgą. Chodzi mi o to abym faktycznie w późniejszym czasie nie unikał wycieczek z przyczepą ponieważ jest to mordęga.  Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
    • Jeśli wierzyć danym technicznym: dla spiętych równolegle, maksymalna ładowarka to 60A, (o ile takie są) i o ile instalacja wózka (kable) się nie spalą od takiego prądu; jeśli wózek ogarnie takie prądy, to  wtedy naładujesz w 2h podejrzewam jednak że to za duże prądy dla okablowania, możliwe tez że dane techniczne akumulatora są sztucznie zawyżone. Greenn cell nie słynie z dobrej jakości, miałem inny akumulator tej firmy, nie trzymał żadnych podnaych parametrów. Najprawdopodobniej to są chińskie akumulatory a green cell nakleja tyko swoje nalepki, a co jest w środku to nikt nie wie. Tą ładowarkę 20A, co podlinkowałaś, możesz bezpiecznie użyć. Będzie ładować akumualtory 0-100% w 6h.    Jeśłi akumulatory są mocno rozładowane, to nie możliwe, ale jeśli są np. rozładowane w około 60%, to możliwe. 20A*4H = 80Ah
    • Jest na otomoto. Na grupy FB poszła w tym tygodniu. Wcześniej nawet nie zwracałem uwagi. Z ceny powoli schodzę. Muszę jednak chyba bardziej spuścić.
    • Nie czytałem całego wątku. Pierwszy temat - z zewnątrz brudna, wiele ludzi odpuści, dwa prysznic, brodzik, lipa. Temat trzeci najważniejszy - masz ją na otomoto, olx czy tylko na stronie mało zainteresowanego dilera ? puść na grupy na FB tylko najpierw niech lśni pozdrawiam
    • Dziś ogarnę, wczoraj nie dałem rady za widoku.
    • Byłbym wdzięczny za sprawdzenie ET z oryginału, wtedy zamówię i pojadę na spokojnie po przyczepę, z góry dziękuje i pozdrawiam
    • Są to akumulatory Green Cell, tu LINK: zaczynam przygodę z LIFEPO4 i nie chcę wydawać od razu 6 tysięcy, chcę sprawdzić czy faktycznie będą lepsze. Chciałam do nich dokupić TAKĄ ładowarkę, bo ma ona złączkę - to znaczy nie musiałabym za każdym razem podnosić siedzenia wózka do ładowania. Nie chcę przerabiać oryginalnej ładowarki, bo to dodatkowy koszt. PS. Ten znajomy swoje 2x100ah ładuje 20A - to możliwe, by mu wyszły niecałe 4h?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.