Skocz do zawartości
  1. Caravaning

    1. Forumowe FAQ   (35380 przekierowań)

      Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

    2. Kącik ogólny

      Dyskusje na temat szeroko pojętego caravaningu, które nie pasują do innego kącika.

      75,3 tys.
      odpowiedzi
    3. Kącik zimowy

      Karawaning zimowy i wyjazdy narciarskie.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Kącik kupującego

      Rady oraz inne kwestie związane z zakupem lub wypożyczeniem przyczep i kamperów.

      85,9 tys.
      odpowiedzi
    5. Zloty Karawaning.pl

      Imprezy pod patronatem administracji Karawaning.pl

      23,9 tys.
      odpowiedzi
    6. Spotkania forumowiczów i inne imprezy

      Spotkania organizowane przez użytkowników forum, zloty organizowane przez inne fora lub organizacje turystyczne i imprezy targowe. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za formę spotkań organizowanych w tym dziale.

      93,1 tys.
      odpowiedzi
  2. Podróże

    1. 30,8 tys.
      odpowiedzi
    2. 739
      odpowiedzi
    3. Katalog kempingów

      Społecznościowa baza kempingów z opiniami.

      2,8 tys.
      odpowiedzi
  3. Technika

    1. Podwozie i układ jezdny

      Tematy dotyczące osi, ramy, hamulców, urządzeń najazdowych, zaczepów, amortyzatorów.

      27,2 tys.
      odpowiedzi
    2. Ściany, okna i zabudowa meblowa

      Tematy dotyczące poszycia zewnętrznego, ścian, uszczelniaczy, zawiasów, okien, mebli w tym łóżek.

      29,3 tys.
      odpowiedzi
    3. Elektryka i elektronika

      Tematy dotyczące oświetlenia, gniazda i wtyczki, magazynowanie i pozyskiwanie energii , TV i SAT itp.

      45,2 tys.
      odpowiedzi
    4. Instalacje sanitarne i lodówki

      Tematy dotyczące lodówek, instalacji i urządzeń gazowych, wod-kan, grzewczych, wentylacyjnych itp..

      46,2 tys.
      odpowiedzi
    5. Przedsionki i outdoor

      Tematy dotyczące przedsionków, rolet, daszków, mebli kempingowych, wyposażenia przedsionków.

      12 tys.
      odpowiedzi
    6. Inne

      Tematy techniczne nie pasujące do żadnego z powyższych kącików

      17 tys.
      odpowiedzi
  4. Motoryzacja

    1. Ogólnie o motoryzacji

      Rozmowy o motoryzacji które nie pasują do żadnego innego forum w tej kategorii.

      16,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Wybór holownika

      Rozmowy osób szukających auta do holowania przyczepy. Porównania, oceny, informacje katalogowe. 

      32,1 tys.
      odpowiedzi
    3. Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia

      Rozmowy dotyczące przepisów ruchu drogowego, uprawnień do kierowania pojazdami, przeglądów rejestracyjnych oraz ubezpieczeń. 

      14,8 tys.
      odpowiedzi
    4. Akcesoria motoryzacyjne

      Rozmowy o hakach holowniczych, nawigacjach samochodowych GPS, bagażnikach samochodowych, boksach dachowych, dodatkowych lusterkach do holowania oraz wszystkich innych rzeczach potrzebnych w naszych samochodach.

      8,6 tys.
      odpowiedzi
  5. Karawaning.pl

    1. Nasze pojazdy

      Tu opisujemy i zamieszczamy zdjęcia naszych przyczep i kamperów.

      31,1 tys.
      odpowiedzi
    2. 11,7 tys.
      odpowiedzi
  6. Inne

    1. HydePark

      Dyskusje o wszystkim i niczym.

      57,9 tys.
      odpowiedzi
    2. Oferty firm

      Informacje o ofercie i promocjach firm karawaningowych.

      3 tys.
      odpowiedzi
    3. Blogi/Vlogi

      Zaproszenia od blogerów którzy nie chcą zamieszczać relacji na naszym forum. W przypadku chęci zamieszczania opisów i relacji na naszym forum prosimy je umieszczać w odpowiednich działach kącika "Podróże"

      115
      odpowiedzi
    4. Forum in English/Deutsch/pa Russki

      Information about polish caravaning, campsites etc.
      Informationen über polnische Caravaning und Campingplatzen usv.
      O polskom caravaningu, kempingach w Polsze i tak dalsze.

      285
      odpowiedzi
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

  • Najnowsze tematy

  • Najnowsze posty

    • Mają dostęp on-line do cepiku?
    • Ja widzę sens taki, że przez Wegry jest płasko i spokojniej. Po prostu lubię i już.
    • Tak nie patrzyłem na sprawę i trochę to by przekreślało kwestię majstrowania przy parametrach. Co prawda Californi jest sporo w PL dostępnych, ale to wszystko wybór z placu i zdanie się na pomysły sprzedawców i ich konfigurację, a akurat  pasujące mi wyposażenia z mocniejszym motorem wypadają + 10% a to już boli, zważywszy, że już wcześniej trzeba było budżet przekroczyć o 10% w stosunku do Customa. Dodatkowo trochę jak do jeża podchodzę do biturbo. Z innej strony, 11 lat temu w T4 150 KM to był najmocniejszy silnik i miał zaledwie 290 Nm od dopiero 1900 obr/min a holował te same gabaryty. Obecnie jest 150 KM i 340 Nm / 1500 - 3000 obr/min.  
    • To już nie te czasy że odpinasz, jedziesz do ASO i ładnie szczerzysz się jak niewiniątko. Sporo danych zostaje albo poprzez pamięć nawet nie usterek, ale nietypowych parametrów chwilowych. W każdym razie, czy to w ASO, czy u gwaranta potrafią się już miarknąć na podstawie odczytów kompa. Nie muszą tego robić "ręcznie", bo jakiekolwiek podłączenie do kompa już od ładnych paru lat odbywa się tylko on-line (w VW na 100%) do bazy np. w Wofsburgu, a nie do lokalnegoy interfejsu diagnostycznego posiadanego przez ASO, więc dane analizuje nie człowiek (który uda że nie widzi czy przymknie oko, albo nie połączy kropek), ale maszyna i algorytm - w ten sposób nawet na podstawie szczątkowych informacji jest to wykrywane, a nawet w ASO nie wiedzą dokładnie co "siedzi" w sofcie w każdej kolejnej rewizji, bo ich rola polega tylko na podłączeniu wtyczki. A żeby działanie boxa dało się wyraźnie "poczuć", musiałby dość ordynarnie "przekłamywać" na 3-4 wartościach (zalezy jaki box) i jeśli zostanie z tego jakiś "osad", to będzie bardzo charakterystyczny zapis, od razu podejrzany.
    • Trzeba - tego typu mierniki z ostrymi czubkami trzeba niestety odrobinkę ale wbić w materiał, dlatego pomiary trzeba robić tam gdzie tego nie widać. Coś za coś - ja korzystam z tego miernika któryś rok i daje się mierzyć - tyle, że z głową -  nie trzeba przecież robić tego pomiaru na środku frontowej ścianki - można na boku - można od tyłu... Trzeba pokombinować zawsze niestety, ale nie zdarzyło mi się jeszcze nie móc kompletnie nigdzie tego pomiaru zrobić. Prosty przykład - jak np. odchylisz uszczelkę pod oknem to tam możesz taki pomiar zrobić bez kłopotów. Trzeba zwyczajnie poszukać gdzie te szpikulce można bez szkodowo lekko wbić. Pzdr Włodek obawiam się Kolego, że tak się tego nie da zrobić - mam wrażenie, że bez głębszego demontażu całości zniszczonych ścian i podłogi się nie obejdzie. Nie chcę Cię zniechęcać, ale możesz sam tego nie dać rady zrobić - to jest naprawdę duża robota... Włodek
    • pobranie danych z serwera zajmuje kilkanaście milisekund; tysiące razy szybciej niż przejazd pojazdu przez czujnik
    • U mnie zaraz się włącza księgowy. Przejazd przez Węgry= Słowacja winieta 22,95E+Węgry winieta 16.45E=39,4E. Przejazd przez Austrię= Austria winieta 11,5E +Słowenia winieta 16E=27,5E. Kalkulacja na 10 dni I bez znajomości dróg przez Węgry i Słowację. Jak jechaliśmy pierwszy raz też przez chwilę nad tym myślałem. Przyjąłem, że Austria ma lepsze drogi niż blok wschodni i będę leciał cały czas autostradą. Strasznie nie lubię jak mi przyczepa skacze na haku na dziurach, piwo się w lodówce gazuje;)
    • Że potrzebują dowód rejestracyjny przyczepy albo homologacje   Ale w IRL też można sobie cris wyrobić na wypadek kradzieży 
    • Niestety prognozy pogody na chwilę obecną nie są zbyt optymistyczne 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.